top of page
פוסטים אחרונים בבלוג
עקבו אחרי לעוד המלצות
  • Instagram
מצאו מלון

אתונה - כל מה שלא כדאי לפספס

התאהבתי באתונה דווקא בזמן הקורונה. ברחתי מהסגר בארץ ומצאתי את עצמי בעיר מדהימה. אתונה ללא ספק הקסימה והפתיעה אותי. מדובר בעיר מגניבה עם אזור מרכזי קטן יחסית שניתן לעבור את רובו ברגל בלי בעיה. יש לה עבר עשיר, בכל פינה הכי קטנה המבט ייפול על איזשהו אתר היסטורי ארכיאולוגי או נקודה שבה התחיל משהו גדול - הקימו את הדמוקרטיה, רצו את המרתון הראשון או יסדו את הנצרות. מעבר להיסטוריה מדובר בעיר עם חיי לילה תוססים, טברנות ומסעדות לצד ברים חדשים ומועדונים.

Acropolis of Athens

השכונות המרכזיות והמתויירות ביותר הן פלאקה ופסירי. הן צמודות למעשה כאשר פלאקה נחשבת ליותר מתויירת ופסירי היא המרכז הבוהמי של העיר, הפלורנטין של אתונה כמו שאני קוראת לה. כאן תמצאו גרפיטי ברחובות וחנויות מעצבים עם וייב היפסטרי. זה גם האזור שאני ממליצה לישון בו, הוא קרוב לאתרים המרכזיים ובערב יש בו אווירה תוססת כשהפאבים והמסעדות בשכונה מתמלאים במבלים.


ל-90% מהאתרים הארכיאולוגיים בעיר נדרש לקנות כרטיס כניסה, הכרטיסים לא זולים. לכן, כדאי ומשתלם לקנות כרטיס מאוחד, שכולל כניסה לשבעת האתרים הארכיאולוגיים העיקריים בעלות של 30 יורו. שימו לב שהכרטיס לא כולל כניסה למוזיאונים אלה לאתרים הפתוחים בלבד. הוא תקף לחמישה ימים ולביקור אחד בכל אתר, ניתן לקנות אותו בכל אחד מהאתרים.


המלצה נוספת היא לקחת את אחד הסיורים החינמיים בעיר, לקחתי את Athens free walking tour והיה מעולה. הסיור עובר בכמה שעות בכל הנקודות המעניינות בעיר, מבלי להיכנס לאתרים עצמם. זה נותן לגמרי את הפרספקטיבה הנדרשת לתחילת ההיכרות עם העיר.


הקתדרלה היוונית Metropolitan Cathedral of Athens - הקתדרלה נבנתה בין השנים 1842-1862 תוך שימוש בחומרי בניין שנאספו מהריסותיהן של כנסיות ביזנטיות שלא שפר עליהן גורלן. היא נראית כמו בזיליקה קטנה. הקתדרלה ניזוקה קשות ברעידת אדמה שפקדה את יוון בשנת 1999, עברה תהליך ארוך של שיקום ושחזור, ובשנת 2016 חזרה לפעילות.

ממש לצידה נמצאת קפלת הבתולה שנבנתה במאה ה- 12. כנסייה קטנה ועתיקה שניתן להיכנס אליה ללא תשלום.

Athens Cathedral

ספריית אדריאנוס hadrian's library - ספריית אדריאנוס נבנתה בשנת 132 לספירה לקראת סוף תקופת כהונתו של הקיסר הרומאי אדריאנוס. הספרייה נבנתה מצפון לאקרופוליס והייתה מבנה מפואר שעוטר ב-100 עמודים. האתר היום הוא בעיקרו הריסות וישנו תכנון לשחזור של האתר שכבר אושר ע"י המדינה.

בית הפרלמנט Parliament Athens- נבנה כארמון למלך אוטו ורעייתו אמיליה ובנייתו הושלמה ב 1842. טקס חילופי המשמרות, כל שעה עגולה, היא האטרקציה העיקרית בו. בזמן זה ניתן לראות את חיילי המשמר צועדים בצעדים המחקים דהירת סוסים.

Athens Parliament guard

זפיון Zappeion Hall - אבן הפינה למבנה הונחה בשנת 1874 לכבוד חזרת המשחקים האולימפיים בעת החדשה, והוא נפתח בשנת 1888. ב-1906 שימש כחלק מהכפר האולימפי. מדובר במבנה מרשים מאוד,הכניסה אליו סגורה לקהל הרחב והוא משמש לטקסים וכנסים פוליטיים בלבד.


מקדש זאוס אולימפיון Temple of Olympian Zeus - בנייתו החלה במאה השישית לפני הספירה, ועל פי המסופר, ארכה מעל 700 שנים.

המקום מדהים וקשה שלא להתפעל מעמודי השיש העצומים והמרשימים המתנשאים לגובה של כ 18 מטר. כיום נותרו מספר עמודים בודדים עומדים שניתן לראות באתר.

שער אדריאנוס Arch of Hadrian - צמודה לאולימפיון. קשת אדריאנוס ממוקמת על הדרך העתיקה בגבול שבין עיר האלים (האקרופוליס) לעיר הרומית החדשה ומקדשו של זאוס, היא נבנתה במאה השניה לספירה כשער הניצחון לאדריאנוס, שתקופת שלטונו המשגשגת הביאה עמה את פריחת האומנויות, הציור, הפיסול, הכתיבה והאדריכלות.

Arch of Hadrian Athens

אקרופוליס ומוזיאון האקרופוליס Acropolis of Athens - אקרופוליס ביוונית משמעותו מבצר. באקרופוליס באתונה נותרו מבנים ושרידים ארכיאולוגיים רבים מתקופת הזוהר של אתונה ובראשם הפרתנון (Parthenon). הפרתנון הוא מקדש יווני הניצב על האקרופוליס של אתונה העתיקה והוא נחשב לבניין המפורסם ביותר מתקופת יוון העתיקה, ולאחד הבניינים המפורסמים ביותר בעולם. האקרופוליס מתנשא לגובה של 150 מטרים מעל פני הים וניתן לראות את הפרתנון העומד עליו כמעט מכל נקודה במרכז אתונה. האתר מוכר כאתר מורשת עולמית.

לצד האקרופוליס הוקם מוזיאון המציג מגוון שרידים ופסלים שנמצאו בין הריסותיו. הביקור במוזיאון האקרופוליס הוא בגדר חובה וכדאי לעשות זאת לפני שעולים לגבעה עצמה. טיפ - תצפו בסרט המוקרן במוזיאון אודות ההיסטוריה של הפרתנון.


גבעת Areopagus - נמצאת בקרבת האקרופוליס ממנה נשקף נוף פנורמי מרשים על העיר וזו גם נקודה מעולה לצפות בשקיעה. ביוון העתיקה תפקדה אראופגוס כבית המשפט המרכזי להוצאות להורג של אתונה, כאן הוצא להורג סוקרטס. בנוסף הגבעה נחשבת כמקום היווסדות הדמוקרטיה.

Areopagus sunset

גבעת Lycabettus - נקודה מעולה לצפות בשקיעה. גבעת ליקאביטוס היא הגבעה הגבוהה ביותר במרכז אתונה מבין שלוש גבעות (שאחת מהן היא האקרופוליס). תוכלו לטפס ברגל (כעשרים דקות - חצי שעה של עליה די תלולה) או ברכבל שיוצא כל רבע שעה בעלות של 7 יורו לאדם לשני הכיוונים. על קודקוד הגבעה יש מסעדה ובית קפה ויש ממנה תצפית מרהיבה על כל אתונה. כדאי להגיע זמן מה לפני השקיעה מכיוון שמדובר במקום דיי קטן ומתמלא לקראת שקיעה כך שלא בטוח שאם תגיעו ברגע האחרון תוכלו לתפוס קו ראשון לתצפית. אופציה נוספת היא כמובן להזמין מקום במסעדה שעל הגבעה לשעה זו.


האגורה הרומית Roman Agora - משמעות המילה אגורה היא מקום כינוס. ביוון העתיקה הייתה מקום כינוס אספת העם, כיכר השוק ומרכז החיים של העיר. האגורה הרומית היא אתר קטן יותר ופחות שמור לעומת האגורה העתיקה.

Roman Agora Athens

האגורה העתיקה Ancient Agora - אתר גדול ומרשים עם מספר מבנים עתיקים ששוחזרו בשנות ה 30 עד ה -50. אודות למבנים המשוחזרים בזמן הביקור כאן ממש ניתן לדמיין את חיי העיר ביוון העתיקה והתנהלות המרכז שלה.

Ancient Agora Athens

האצטדיון האולימפי Panathenaic stadium - האצטדיון שימש ביוון העתיקה כאתר המשחקים הפאן-אתנאיים, שנערכו לכבוד האלה אתנה. שרידי האצטדיון העתיק נחשפו בשנת 1870 והאצטדיון שוקם מחדש בשנת 1895 על מנת לשמש כאצטדיון אולימפי במשחקים האולימפיים הראשונים בעת המודרנית בשנת 1896. מדריך אודיו כלול במחיר הכרטיס ומומלץ להשתמש באפשרות זו כי ללא הדרכה קולית האתר מעט סתמי.


האקדמיה של אתונה Academy of Athens - מבנה מרשים שהוקם ב- 1926. היום משמש כפקולטה למדעים.

Academy of Athens

כיכר Monastiraki ושוק הפשפשים - כיכר מרכזית שמחברת כמה רחובות ראשיים. הכיכר עצמה דיי מוזנחת ולא מזמינה. דרכה עובר הרחוב עליו נמצא שוק הפשפשים. השוק לא אטרקטיבי במיוחד, ניתן למצוא בו בעיקר חיקויים ומזכרות.

רחוב הקניות Ermou - רחוב הקניות הראשי. שלל מותגים אירופאיים ומקומיים.

Post: Blog2 Post
bottom of page