top of page
פוסטים אחרונים בבלוג
עקבו אחרי לעוד המלצות
  • Instagram
מצאו מלון

חמישה ימים בצ'אנג מאי

משמעות השם צ'אנג מאי Chiang Mai היא "העיר החדשה". השם הזה ניתן לה מאחר שנבנתה אחרי צ'אנג ראי השכנה שהייתה עד אז העיר הגדולה והבירה של ממלכת הצפון של תאילנד. מאז ועד היום צ'אנג מאי היא עיר מרכזית מאוד, היא השנייה בגודלה בתאילנד והיא בירת מחוז הצפון של תאילנד.

טיילנו בצ'אנג מאי במשך חמישה ימים כחלק מטיול ארוך בתאילנד. צ'אנג מאי היא עיר יפה, עם המון מקדשים, אזור עתיק והיסטורי לצד שכונות חדשות יותר ואווירה של מזרח אותנטי. זה הביקור השני שלי בעיר והוא גם שגרם לי להתאהב בה לחלוטין.

Chiang Mai צ'אנג מאי

לינה

ישנם ארבעה אזורים מרכזיים שבהם לנים רוב התיירים בעיר. העיר העתיקה, שתחומה בתעלה וחומה עתיקה, אזור שוק הלילה שנמצא מזרחית לחומה, אזור נהר הפינג Mae Ping ברובע Wat Ket שנמצא מזרחית לעיר העתיקה ושוק הלילה, ושכונת נימן ההיפסטרית שנמצאת מערבית לעיר העתיקה. ארבעתם אזורים מתויירים והשוני הוא באווירה.

אנחנו בחרנו לישון בעיר העתיקה במלון Tamarind village המדהים. מלון בוטיק עם מעט חדרים יחסית, ארוחת בוקר מהטובות שיצא לי לאכול, ספא מפואר ושירות בלתי מתפשר. המלון ממוקם במרכז העיר העתיקה, דקות הליכה מכל נקודות העניין במבנה עתיק שעבר שימור. המלון מדהים ביופיו, עם עץ תמרינד ענק במרכזו וסחלבים בכל פינה שיוצרים תחושה קסומה של כפר קטן ופסטורלי שגורם לשכוח שאתם נמצאים ממש בלב העיר.

שימו לב, אנחנו טיילנו עם תינוק ואם אני יכולה לחשוב על חיסרון אחד של המלון הזה הוא שאין בו מועדון ילדים. כן יש בריכה וכן היו משפחות עם ילדים ותינוקות אבל אם זה משהו שחשוב לכם כדאי לקחת בחשבון.


התניידות

התניידנו בצ'אנג מאי במוניות באמצעות אפליקציית Grab. היא עובדת בדומה לאובר, עם נהגים מקומיים לפי זמינות. עובד מעולה בעיר וזול הרבה יותר ממוניות שתופסים ברחוב.


מה עושים בצ'יאנג מאי

Chiang Mai צ'אנג מאי

טיול יום לשמורת Doi Inthanon - שמורת דוי אינטנון נקראת על שם ההר הגבוה בתאילנד שנמצא בתחומה. השמורה היא פארק לאומי מהמפורסמים בתאילנד והוא נמצא כשעה נסיעה ממרכז העיר צ'אנג מאי. בשמורה מספר מפלים מרשימים, מסלולי הליכה, כפרים וכמובן גם ההר Doi Inthanon. טיולים לשמורה מוצעים בכל סוכנויות התיירות בעיר, הטיול אורך יום שלם וכולל מספר עצירות. אפשר לצאת לטיול עם קבוצה או באופן פרטי.

 צ'אנג מאיDoi Inthanon שמורת

במהלך טיול יומי עוצרים בשני מפלים ענקיים ומרשימים, מבקרים בכפר מקומי שנמצא בסמוך לשדות אורז מרשימים ומטע של קפה, עוצרים בשני פגודות, פגודת המלך ופגודת המלכה. מבנים מרשימים ויחסי מודרניים שנבנו לכבוד מלך ומלכת תאילנד ולסיום מגיעים לפסגת הר דוי אינטנון.

שימו לב שהשמורה גבוהה יחסית ולכן מזג האוויר בה שונה מהמזג בעיר עצמה. על הפסגה קריר עם סיכוי גבוה יותר לגשם, לכן כדאי להיערך מראש.


מקדש Doi Suthep - שמורת Doi Suthep שנמצאת כשלושים דקות נסיעה מצ'אנג מאי נקראת על שם הר Doi Suthep שנמצא בתחומה. בשמורה מספר מסלולי הליכה וטיפוס, כמה מפלים ונקודות תצפית. כאשר האטרקציה המעניינת והמפורסמת ביותר היא מקדש Wat Phra That Doi Suthep היפייפה שעומד על הר Doi Suthep וממנו משקף נוף מרהיב. מומלץ לבקר במקדש בשעת השקיעה.


ביקור בחוות פילים Kercher Elephant Eco Park - באופן כללי יש כמה חוות פילים באזור צ'יאנג מאי. ביקור בחווה כזאת הוא מעין תרומה, הכסף שמשלמים משמש להמשך קיומה ובעצם קיום אוכלוסיית הפילים בתאילנד. כל חוות הפילים המוצעות היום לביקור של תיירים הן חוות שמטרתן היא טיפול והגנה על אוכלוסיית הפילים הצפון תאילנדית ובשום אופן לא למטרות רכיבה ואטקציות אחרות שהיו נהוגות בעבר.


חוות Kercher שבה בחרנו לבקר, נמצאת כ-45 דקות נסיעה מהעיר ומנוהלת ע"י משפחה שמגדלת בשטחה 5 פילים כשהמבוגרת בהן היא בת 35 והצעירה בת שנתיים וחצי.

הפילים מטופלים ע"י אנשי שבט ה-karen מצפון תאילנד כשלכל פיל יש מטפל צמוד שדואג לצרכיו. בהגעה לחווה מקבלים הסבר מפורט על חיי הפילים בחווה, על התזונה שלהם ובכללי על ההיסטוריה של המקום. הפילים נעים בחופשיות בג'ונגל שבו נמצאת החווה. במהלך היום מטיילים עם הפילים באזור החווה, ניתן להאכיל אותם, משתתפים ברחיצה שלהם בנהר ובעיקר מתפלאים מהעוצמה של החיה המדהימה הזאת.


סדנת בישול בבית ספר Mama Noi - שיעור בישול תאילנדי בתאילנד הוא בגדר חובה מבחינתי אם אתם מחשיבים את עצמכם כחובבי אוכל תאילנדי. יש אינספור בתי ספר לבישול בכל המדינה, אנחנו בחרנו לעשות את הסדנה עם אחד מבתי הספר המוכרים בצ'אנג מאי, Mama Noi.

סדנת הבישול אורכת כחצי יום, היא מתחילה כבר בנסיעה מהמלון כשעוצרים בשוק המקומי ומקבלים הסבר על חומרי הגלם המקומיים והייחודיים למטבח התאילנדי. במהלך היום כל משתתף בוחר מנה אחת מתוך שלוש, בשלוש קטגוריות שונות - מרק, תבשיל ועיקרית, שאותם הוא יכין בסדנה. בית הספר נמצא במתחם יפייפה, שכולו ירוק, עם גינת תבלינים מרשימה שעושים בה סיור במהלך הביקור. כל השיעור הוא חוויה, החל מרמת התכנון והניהול המוקפד ועד ההסברים המקצועיים בצורה הנגישה והברורה ביותר שניתן לחשוב עליה. בסדנה לומדים על כל מרכיב, על אופן ההכנה והדגשים שיש לתת. בסיום ההכנה כמובן אוכלים את התוצרים ומקבלים ספר מתכונים הביתה 🙂


סיור אוכל עם A chef's Tour - סיור אוכל הוא חוויה שהיא בגדר חובה עבורי בכל עיר שאני מבקרת בה וצ'אנג מאי לא הייתה חריגה מבחינה זו. אני תמיד אומרת שמהיסטוריית האוכל של מקום מסויים לומדים המון על ההיסטוריה והאנשים של אותו מקום.

בחרנו בסיור עם A Chef's Tour. הסיור שארך כארבע שעות התמקד במטבח הצפון תאילנדי. במהלך הערב הזה טועמים כ-15 מאכלים, חלקם מנות של ממש במסעדות מקומיות וחלקם מאכלים מקומיים ואפילו פירות מיוחדים שהמקומיים נוהגים לאכול. זה סיור מעניין, שחלקים ממנו יכולים לאתגר ולא להתאים לכולם, כדאי להגיע מוכנים ולברר מראש אם אתם לא מה"אוכלי כל". מצד שני בסיור כזה נחשפים ל"תאילנד האמיתית", לא המטבח שמותאם לחיך המערבי אלא המטבח התאילנדי "על אמת". לומדים על הרגלי הבישול והאירוח, הרגלי הקניות והצריכה וגם על מקום המטבח שהוא בכלל שילוב של אסיה ומרכז אמריקה יחדיו.


שווקים

שוק ימי ראשון - שוק ימי ראשון של צ'אנג מאי הוא מבחינתי גולת הכותרת ובהחלט השוק הכי שווה שביקרנו בו בטיול בתאילנד ואולי באופן כללי בטיולים שלי בעולם. השוק של ימי ראשון מקיים החל מהשעה 17:00 עד סביבות השעה 23:00 כשהרחוב הראשי בעיר העתיקה נסגר לתנועה כבר החל מהצהריים ומתמלא באינספור דוכנים. ניתן למצוא כאן אינספור דוכני תכשיטים, בגדים, אמנוצת, מזכרות, מלאכת יד ובגדול כל מה שתוכלו לחשוב עליו. בנוסף, ישנם כמה מתחמי אוכל שנפרשים במתחמי המקדשים שברחובות הקטנים הסמוכים. אפשר לבלות בשוק הזה שעות, וזה גם בהחלט מומלץ!


שוק לילה Night Bazaar - שוק הלילה פעיל כל יום החל מהשעה חמש בערב והוא נמצא מזרחית לעיר העתיקה ומערבית לנהר ה-Ping. ניתן למצוא כאן דוכני מזכרות, תכשיטים, תיקים ובגדים וכמובן אינספור דוכני מזון עם מתחם אוכל גדול ממש במרכז השוק.


צ'יינה טאון Chinatown Night Bazaar - שוק לילה עמוס וענק באזור הצ'יינה טאון של צ'אנג מאי. עיקר השוק הוא דוכני מזון, ניתן למצוא כאן גם מזכרות ובגדים אבל בכנות הייתי אומרת שהשוס הוא לחובבי טעימות הביזאר. אם חשקה נפשיכם במנת תולעי משי, צרצרים מטוגנים או שיפודי מדוזה, זה בהחלט המקום לבקר בו.



מסעדות

מסעדת Nun‘s - מסעדה מקומית קטנה שמתמחה במרק קאו סוי. קאו סוי היא מנת הדגל של צפון תאילנד, מרק קארי עם אטריות ביצים מבושלות ומטוגנות בתוספת בשר/דגים/טופו. כאן אכלנו את הקאו סוי הכי מוצלח לטעמי.

מסעדת Nun‘s צ'אנג מאי

מסעדת Baan Landai Fine Thai Cuisine - מסעדה מקומית מומלצת מישלן עם תפריט עשיר ומיוחד. שימו לב שכדאי לבקש המלצות, היו מנות מדהימות והיו מנות שפחות אהבנו והצטערנו שלא ביקשנו הכוונה.


מסעדת Kao Soy Nimman - מסעדה מומלצת מישלן שמתמחה במנת הקאו סוי. תפריט עשיר של מרקי קאו סוי עם כל תוספת אפשרית שתחשבו עליה, בשר, דגים, פירות ים, טופו, פטריות וכו'.


מסעדת Redbox Dining Room - מסעדת fine dining יוקרתית מומלצת מישלן. מנות מהמטבח התאילנדי בתוספת טוויסט מוקפד ושירות מדהים. מסעדה רומנטית, אינטימית, נדרש להזמין מקום מראש.


פטיסרי יפני Saruda Finest Pastry - מגוון מאפים ועוגות בטעמים מיוחדים שלרובם טוויסט יפני. כמו למשל טארט לימון ויוזו עם עלי זהב או עוגת מאצ'ה פיסטוק. נמצאת ממש מול קפה Roast8ry ולכן ממליצה לשלב ביקור בשניהם.


בית קפה Roast8ry Lab - בית קפה היפסטרי, זוכה פרסים. מגישים קפה מקומי מדהים עם מגוון אינטרפטציות כגון קוביות קרח מחלב, בתוספת וויסקי ועוד.


Post: Blog2 Post
bottom of page