top of page
פוסטים אחרונים בבלוג
עקבו אחרי לעוד המלצות
  • Instagram
מצאו מלון

סוף שבוע בברלין

נסענו לברלין שלוש חברות במטרה להתנתק קצת מהיומיום, לחוות מהעיר ובעיקר להינות מהרגע. וכך היה.

ברלין היא אחת הבירות המרתקות באירופה. עיר עם תרבות עשירה והיסטוריה, מעורבבת בהגירה חדשה וצעירים עם חופש בעיניים. כשהגעתי לברלין הייתי מופתעת מעט, העיר לא נראתה לי "אירופאית" כפי שהייתי מצפה. גיליתי עיר ענייה ומעט מרוטה, מזרח אירופאית למראה. עם בניינים ישנים, לא משופצים, והמון "וויב" היפסטרי. אבל זו בדיוק הנקודה. האנשים כאן רגועים, הם לא ממהרים לשום מקום, הם לא במרדף אחרי שום דבר. הם פשוט הם, וזה כל העניין.

בילינו בה שלושה ימים וזה גם מה שהייתי ממליצה להקדיש לעיר. זה בדיוק הזמן הנדרש לראות את מה שיש לעיר להציע ולהישאר עם קצת טעם של עוד.

ברלין גרמניה Berlin

לינה

כשמגיעים בפעם הראשונה לברלין מומלץ לישון באחד משני האזורים המרכזיים והמתויירים .

אזור כיכר Alexanderplatz שבשכונת Mitte. זהו אזור מרכזי עם המון חנויות ומסעדות מסביב. בעבר היה מקום הלינה העיקרי של תיירים שהגיעו לעיר אך היום הפך לקצת פחות נעים בלילות וזו גם הסיבה שהעדפנו להמנע. האזור השני הוא רחוב Kurfurstendamm או בשפת העם קו-דאם. זהו גם אזור קניות מתוייר מאוד עם המון חנויות ופעילות והוא גם שקט ורגוע בלילות.

אם אגיד בכנות, לאחר הטיול בברלין לדעתי הקריטריון המוביל בבחירת מקום לינה צריך להיות קרבה

לתחבורה ציבורית, לתחנת מטרו או רכבת עלית. העיר גדולה וההתניידות לרוב היא בתחבורה ציבורית וכמעט אף פעם לא ברגל, לכן עדיף שתהיה זמינה וקרובה.

כשחיפשתי מקומות לינה מאוד רציתי למצוא דירת Airbnb כי זו תמיד העדיפות שלי בסוג טיול כזה. להפתעתי גיליתי שכמעט ואין דירות במרכז העיר וזאת בעקבות חקיקה נוקשה בנושא שמגבילה השכרה של דירות למטרת תיירות. בסופו של דבר ישנו במלון דירות בסמוך לרחוב קו-דאם.

מלון דירות מומלץ באזור כיכר אלכסנדרפלץ - numa I Nook Rooms & Apartments

מלון מומלץ באזור קו-דאם - Crowne Plaza Berlin City Centre Ku'damm, an IHG Hotel



התניידות

ברלין ענקית! זו לא עיר של מרכז קטן ויותר של נקודות עניין מפוזרות במרחק לא קטן בינהן. התחבורה הציבורית בעיר מפותחת מאוד ונוחה מאוד. יש מטרו, רכבת עלית ואוטובוסים שמדייקים ומגיעים לכל נקודה בעיר. בקיץ 2022 עיריית ברלין יצאה במבצע לעידוד נסיעה בתחבורה ציבורית במטרה לצמצם את הפקקים בעיר. בשל כך ביולי ואוגוסט 2022 ניתן לרכוש כרטיס חופשי חודשי לכל סוגי התחבורה ב-9 יורו בלבד.

חוץ מתחבורה ציבורית התניידנו גם עם אובר. עובד מעולה והזמינות היא מדהימה. לא יצא שחיכינו מעל 3 דקות לרכב.

ברלין משלול טיול Berlin

נקודות עניין

מדובר בעיר גדולה שציוני הדרך המעניינים שלה דיי מפוזרים ורחוקים יחסית אחד מהשני. אם אחלק את הטיול לפי ימים, אני ממליצה להתמקד ביום הראשון במרכז, להתחיל מכיכר Alexanderplatz ולנוע מערבה עד ה- Victory column. ביום השני לבקר ב- East Side Galery והסביבה וביום השלישי באזור החומה והצ'ק פוינט.

East side gallery Berlin איסט סייד ברלין

כיכר Alexanderplatz - אחת הכיכרות המרכזיות של העיר ברלין עם המון חנויות, מסעדות ומקומות בילוי. נמצאת בלב העיר, בשכונת מיטה המתויירת. הכיכר הייתה מרכזית ושוקקת עוד מהמאה ה-18 ועברה שיפוץ נרחב לאחר שהופצצה בשלהי מלחמת העולם השנייה.


בית העירייה האדום Rotes Rathaus - נמצא בסמוך לכיכר אלכסנדרפלאץ וזהו הבנה בו שוכנת עיריית ברלין.


מגדל הטלויזיה של ברלין Fernsehturm - נמצא בכיכר אלכסנדרפלאץ. זהו המגדל שמתנשא לגובה 368 מטרים והוא המגדל השלישי בגובהו באירופה.


אי המוזיאונים Museumsinsel - זהו אי שנוצר בין שתי זרועות נהר השפרה של ברלין. בשל מספרם הרב של המוזיאונים על האי, האזור כולו הוכרז כאתר מורשת עולמי של אונסק"ו.


קתדרלת ברלין Berlin Cathedra - הקתדרלה הברלינאית שנמצאת באי המוזאונים במרכז ברלין נבנתה בראשית המאה ה-20 והיא אחד מסמלי העיר המוכרים ביותר.

קתדרלת ברלין Berlin Cathedra

רחוב Haus Schwarzenberg - רחוב קטן שמוקדש כולו לאמנות רחוב ברלינאית. מדובר בסמטה קטנה שכנראה לא תבחינו בה אם לא תחפשו אותה אבל ברגע שתתקלו בה יתגלה בפניכם מיצג אדיר של אמנות רחוב וגרפיטי. מרחק הליכה מקתדרלת ברלין.


כיכר Gendarmenmarkt - כיכר גדולה ומרשימה באמצע הדרך שבין אי המוזיאונים לשער הניצחון. בזמן הכריסמס מתקיימים בכיכר זו שווקי חגי המולד.


שער Brandenburg - כנראה הסמל הכי מוכר של ברלין. השער שנבנה במאה ה-18 הוא היחיד ששרד מבין השערים ששימשו בעבר לכניסה לעיר. הוא מתנשא לגובה של 26 מטרים וכולל 12 עמודים. הוא מעוצב בסגנון יווני בהשראת שער הכניסה ששימש בעבר לכניסה לאקרופוליס שבאתונה.

שער Brandenburg  Berlin ברלין

בניין הרייכסטאג Reichstagsgebäude - הבניין שנמצא ממש בסמוך לשער ברנדנבורג משמש כמקום משכנו של הפרלמנט הגרמני. הבניין נבנה במאה ה-19 ושמו נלקח מהמילה "רייכסטאג" ששימשה באיפריה הרומית לתיאור של מקום הכינוס של הנסיכים הבוחרים.


האנדרטה לזכר יהודי אירופה שנרצחו בשואה - ממש בסמוך לשער ברנדנבורג נמצאת גם אנדרטת השואה. האנדרטה שנחנכה בשנת 2005 ממוקמת מול בניין השגרירות האמריקאת בברלין שבזמן שליטת הנאצים שימש כמקום מושבו של היטלר. האנדרטה המצמררת בנויה מ-2711 קוביות בטון בגבהים שונים שמשובצות על מישור שקוע במרכזו.


עמוד הניצחון של ברלין Siegessäule - בהמשך משער הניצחון נמצאת עוד נקודה מוכרת של העיר ברלין. העמוד תוכנן להנציח את ניצחון צבא פרוסיה ב-1864 אך עד שנחנך נוספו עוד שני ניצחונות של צבא פרוסיה והוחלט כי העמוד יציין את כל הניצחונות של אותה תקופה. בשל כך הוצב בראשו פסל של ויקטוריה, אלת הניצחון.

עמוד הניצחון של ברלין Siegessäule victory column Berlin ברלין

גלריית הצד המזרחי East Side Gallery - זוהי גלריה פתוחה של ציורי קיר שיוצרו על חלק של חומת ברלין. החלק הזה של החומה הוא השריד הארוך ביותר שלה (1.3 ק"מ) ועליה 106 ציורים של אמנים מכל רחבי העולם, כאשר הראשון צוייר ב-1989 עם נפילת החומה.

East side gallery Berlin ברלין איסט סייד

חומת ברלין Berliner Mauer - עוד חלק של חומת ברלין שנשמר כפי שהיה במקור. חלק זה הפך לאתר הנצחה עם מוזיאון בצמוד אליו.

חומת ברלין Berliner Mauer ברלין Berlin

צ'ק פוינט צ'ארלי Checkpoint Charlie - זוהי הנקודה בה היה מעבר הגבול הנודע ביותר בין הצד המזרחי למערבי של ברלין בימי המלחמה הקרה. המעבר היה בשימוש במשך 28 שנים במקביל לקיומה של החומה. השם צ'ארלי לקוח מהאות C והוא מציין את מעבר מספר 3 כפי שהאות C היא השלישית ב-ABC.


קניות

אזורים מומלצים לקניוץ בברלין שבהם ניתן למצוא מותגרים בינלאומיים כמו זארה ומנגו וגם מותגים אירופאים ומקומיים

קניון ברלין Mall of Berlin - קניון ענק עם המון חנויות. החל ממתוגים "עממיים" עד מותגי על.

כיכר Alexanderplatz - כיכר מרכזית עם המון חנויות שפרושות על מדרחוב. ניתן למצוא את כל הרשתות המוכרות, כולל פריימרק.

רחוב קו דאם Kurfurstendamm - רחוב ארוך ומרכזי שמשני צדדיו חנויות. ניתן למצוא את כל הרשתות. שימו לב שלא מדובר במדרחוב.

כלבו KaDeWe - כלבו מותגי על של 6 קומות. של קומה מוקדשת למשהו: קומת קרקע בישום ותיקים, קומה ראשונה אפנת גברים וכו'. יש קומת אאוטלט וניתן למצוא מציאות.


אוכל ומסעדות

כל מי שלא היה בברלין כנראה מתאר לעצמו שאוכל מקומי כולל בעיקר נקניקיות ובירה, אם אפשר לקרא לבירה אוכל. אבל תגלו שהמנה הנמכרת שיותר בברלין היא דווקא דונר טורקי וכמות המסעדות הוויטנאמיות היא בלתי נגמרת. בכללי מדובר בבירה קולינארית עם היצע אינסופי של מסעדות בכל הרמות.

בר יין בברלין berlin wine bar

סיור טעימות עם Elements of Food - מי שמכיר אותי יודע שסיורי אוכל בחו"ל הם כבר חצי פאטיש שלי. זו כבר לא חוויה מלאה מבחינתי אם לא הייתי בסיור אוכל טוב בזמן טיול בעיר חדשה. איתי הוא ישראלי שחי בברלין 11 שנים ואין פורום אוכל שתחפשו בו המלצות אוכל בברלין ולא מיד תתקלו בשם שלו. הוא מציע כמה סיורים באזורים שונים של העיר. אנחנו לקחנו את הסיור בשכונת שרלוטבורג (Charlottenburg) ונהנינו מכל רגע. אין ספק שאוכל הוא אחד הדרכים ללמוד על האוכלוסיה המקומית וההיסטוריה שלה וכחלק מהסיור לומדים המון על דרך החיים של הברלינאים והאופי הייחודי שלהם.


בוקר

בית קפה 44 Brekkie - כריכים מושחתים של בריוש עם מגוון תוספות כמו סלמון, אבוקדו, ביצה וכו', לצד קפה מעולה. מעבר לכריכים התפריט דיי דל אז כדאי לקחת בחשבון.


בית קפה Ben Rahim - בית קפה קטן והיפסטרי. קפה מעולה. יש כמה דברים קטנים לצד הקפה, אין אוכל של ממש.


בית קפה The Visit Coffee & Eatery - בית קפה מעולה עם ארוחות בוקר ומאפים מושלמים.


בית קפה Le Bon - מקום מעולה לארוחת בוקר או בראנץ'. מנות מושקעות ומוקפדו לצד קפה מעולה או קוקטייל של בוקר. בסופ"ש ממליצה להזמין מקום מראש.


צהריים/ערב

מסעדה וויטנאמית Bamboo Leaf - מסעדה וויטנאמית עם אוכל מעולה, ממש בסמוך לקו-דאם. מעולה לארוחת צהריים.


מסעדה תאילנדית GOODTIME Restaurant - מנות תאילנדיות קלאסיות חריפות עד מאוד (לא כולן). ממליצה להזמין שולחן בגינה הפנימית.


בר יין Freundschaft - בר יין עם תפריט יינות שלא היה מבייש מסעדה בפריז. תפריט אוכל מדוייק עם מנות מוקפדות. ממליצה לשבת בחוץ.


מסעדת La Côte - מסעדת שף קטנה ואינטימית עם אוכל טעים להפליא. מנות מוקדפדות עד הפרט האחרון ותפריט יינות עשיר. הארוחה הכי טובה שלי בברלין. מומלץ להזמין מקום מראש.


Post: Blog2 Post
bottom of page