top of page
פוסטים אחרונים בבלוג
עקבו אחרי לעוד המלצות
  • Instagram
מצאו מלון

ליסבון: אירופה פינת דרום אמריקה

אהבתי את ליסבון מאוד, היא מהממת ויש בה קסם מיוחד כזה של אירופה המערבית פוגשת את דרום אמריקה. בתים צבעוניים, מוזיקה ודוכני פינה-קולדה בכל פינת רחוב יוצרים אווירה אותנטית ושמחה.

ליסבון היא עיר שבנויה על גבעות ויש המון עליות וירידות. כזוג שטייל עם תינוק זה דרש היערכות נוספת ותכנון מראש של הימים שלנו. למרות זאת, בסה"כ מדובר בעיר נוחה להתניידות, כיף ללכת בה ולגמרי אפשר לעבור את רוב "ההיילייטס" בהליכה רגלית ללא שימוש בתחבורה.

טיילנו בליסבון במשך חמישה ימים, זה היה טיול בקצב שונה מעט מכיוון שטיילנו כמשפחה עם תינוק והחלטנו הפעם לקחת את הזמן. באופן כללי הייתי אומרת ששלושה ימים יספיקו לטיול בליסבון, אליהם ניתן להוסיף יום נוסף לטובת הטיול לסינטרה השכנה.


לינה

מכיוון שטיילנו עם תינוק בעגלה היה חשוב לנו לבחור אזור מרכזי עם מסעדות במרחק הליכה כדי שנוכל לצאת בערב וגם שיהיה נוח להליכה, משמע לא תלול מדי. בחרנו לישון בחיבור של שכונות Baixa ו- Chiado. בדיעבד מדובר במיקום מושלם. בדיוק בין שני הרחובות הראשיים ושתי הכיכרות הגדולות של העיר.

לנו בדירת Prima Collection - São Nicolau 119 Luxury Apartments - דירה מרווחת עם חדר שינה וסלון, מכונת כביסה ומטבח מאובזר.

Lisbon with baby ליסבון עם תינוק

התניידות

רוב הזמן בחרנו ללכת ברגל, העיר מאוד ידידותית להולכי רגל והשוטטות מאפשרת לחוות את העיר ולספוג מהאווירה. לרוב במידה וזה אפשרי זו תמיד תהיה העדיפות הראשונה שלי. עבור הגעה למקומות רחוקים יותר נעזרנו במוניות (דרך אפליקציית Free Now) וב- tram שזו חוויה בפני עצמה שאני ממליצה עליה (פירוט בהמשך).

בנוסף, בליסבון ישנן שתי אפשרות לעלות לגובה באמצעות מעלית במקום לעשות את העליה ברגל (פירוט בנקודות עניין).

Lisbon Portugal ליסבון פורטוגל

נקודות עניין

כיכר Praça do Comércio - הכיכר המרכזית של ליסבון. היא נבנתה במיקום המקורי של ארמון המלוכה שעמד במקום זה עד שנהרס ברעידת האדמה ב- 1755. הצד הדרומי של הכיכר הוא נהר ה- Tagus והצד הצפוני הוא שער אגוסטה (Arco da Rua Augusta).

כיכר Praça do Comércio  Lisbon ליסבון

שער Arco da Rua Augusta - חלק מהכיכר המרכזית של ליסבון, שער ענק שנבנה לאחר רעידת האדמה ב-1755 שחירבה את רוב העיר וכמצבת זיכרון להרס. ממנו מתחיל אחד הרחובות המרכזיים של העיר - Rua Agusta שמגיע עד כיכר Rossio


כיכר Rossio - ידועה גם בשם Praca de Dom Pedro IV מדובר באחת הכיכרות המרכזיות של ליסבון. כיכר גדולה ומזמינה, עם מגוון פיות ישיבה ושתי מזרקות. הכיכר נמצאת בלב שכונת Baixa ומהווה נקודת מפגש ובילוי עבור תיירים ומקומיים.

כיכר Rossio Lisbon ליסבון

שכונת Bairo Alto

שכונה ציורית ובוהמיאנית שנמצאת ממש מעל שכונת Baixa. השכונה מלאה בבתים צבעוניים ורחובות קטנים ומזמינים. המון מסעדות, בתי קפה ופינות תצפית כיאה לאזור גבוה שמשקיף על העיר.

  • רכבל Bica Funicular - רכבל עתיק שנבנה עוד בשנת 1892. הוא מוביל לשכונת Bairo Alto ומהווה את אחת הנקודות הפוטוגניות של ליסבון. לרכבל שתי תחנות בלבד, כאשר הנסיעה מעלה מסתיימת בנקודת תצפית על העיר - Miradouro de São Pedro de Alcântara



  • מעלית סנטה ג'וסטה Santa Justa Lift - הדרך המהירה להגיע משכונת Baixa ל- Bairo Alto. המעלית עולה לגובה של כשבע קומות, היא נבנתה ב-1900 ומטרתה היא הנגשת השכונות הגבוהות לנמוכות. הכניסה אליה נמצאת ממש על רחוב הקניות המרכזי בשכונת Baixa, הנסיעה כרוכה בתשלום והכרטיס הוא לשני הכיוונים.

  • כיכר Praça Luís de Camões - כיכר יפה באזור החיבור בין שכונות Chiado ו- Bairo Alto.


שכונת Belem

כ-20 דקות נסיעה ממרכז ליסבון על גדות נהר ה- Targus נמצאת שכונת Belem. מדובר באזור שקט יחסית עם כמה נקודות ציון.

  • מגדל בלן Torre de Belém - נבנה במאה ה-16 והיווה בעבר את שער הכניסה והיציאה הימי מהעיר. במקור נבנה על אי שאינו קיים עוד והיום בשעות שפל מוקף יבשה. המבצר המפורסם הוא אחד מסמלי העיר וב-1983 הוכר כאתר מורשת עולמי של אונס"קו.

מגדל בלן Torre de Belém ליסבון Lisbon

  • מנזר ז'רונימוש Mosteuiro Dos Jeronimos - מרחק הליכה של כרבע שעה ממגדל מבלן עומד מנזר ג'רונימוש. המנזר נבנה אף הוא במאה ה-16 והוא נחשב לסמל של שיא האדריכלות המנואלינית. מדובר באחד המבנים היפים והמרשימים ביותר שיצא לי לבקר בהם. גם הוא הוכרז כאתר מורשת עולמי של אונס"קו ב-1983. שימו לב שהכניסה למנזר צמודה לכניסה לכנסייה. הכניסה לכנסייה היא בחינם ולרוב תראו תור ארוך של ממתינים. הכניסה למנזר היא בתשלום, מומלץ לקנות כרטיס באינטרנט על מנת לחסוך את התור בכניסה. מהקומה השנייה של המנזר ניתן להציץ גם לכנסייה.

מנזר ז'רונימוש Mosteuiro Dos Jeronimos  Lisbon ליסבון

שכונת Alfama

אחת השכונות הותיקות ביותר של ליסבון שמשתרעת על צלע הר המחבר בין ארמון סאן ג'ורג'ה Saint George's Castle לנהר ה-Targus. היא מלאה ברחובות צרים ובתים ישנים בבנייה מסורתית. בשכונה נמצאות גם כמה מנקודות התצפית הכי יפות על העיר. כדאי להעביר כאן כמה שעות בשיטוט ספונטני ברחובות וכמובן ביקור באטרקציות המוכרות.


  • קו 28 - אחת הדרכים המומלצות להתחיל את הטיול בשכונה היא ע"י נסיעה בקו tram מספר 28. זהו קו פעיל ומאוד תיירותי שמגיע מכמה נקודות בעיר לשיא הגובה בשכונת אלפמה. תתחילו את היום בשכונה ע"י עלייה עם קו 28 ותרדו ברגל.

Lisbon Portugal ליסבון פורטוגל

  • מבצר Saint George's Castle - אחת מהאטרקציות המפורסמות של העיר. מבצר ענק שנמצא במעלה ההר ומשקיף על ליסבון כולה. בנייתו מתוארכת עוד למאה ה-8 לפני הספירה. כמעט ואין נקודה בעיר ממנה לא רואים את המבצר, מדובר במתחם גדול עם מוזיאון, נקודות תצפית ועוד.


  • קתדרלת ליסבון Lisbon Cathedral - ידועה גם בשם Sé de Lisboa, הקתדרלה נבנתה במאה ה-12 והיא אחד המבנים הבודדים ששרדו את רעידת האדמה של ליסבון ב-1755. נמצאת בחלק התחתון של שכונת אלפמה.

קתדרלת ליסבון Lisbon Cathedral Lisbon

  • תצפית Miradouro da Senhora do Monte - הנקודה הגבוהה ביותר בשכונה, ממנה כדאי להתחיל את היום ופשוט לרדת דרך הרחובות הקטנים. התצפית צופה על נהר ה-Targus וגשר Ponte 25 de Abril המפורסם שמזכיר את גשר הזהב של סאן פרנציסקו.

תצפית Miradouro da Senhora do Monte Lisbon ליסבון

תצפית Miradouro das Portas do Sol ליסבון Lisbon


מתחם LX Factory - מתחם שנבנה על הריסות של מפעלים נטושים כ-30 דקות נסיעה ממרכז ליסבון. מקום צבעוני, אמנותי, עם כמה מתחמי מסעדות, חנויות וגלריות. המון ציורי גרפיטי ואמנות מפוזרים בכל מקום. אווירה מגניבה לביקור ביום וגם בערב.


LX Factory Lisbon ליסבון

טיול יום ל- Sintra

סינטרה היא עיירה עתיקה שנמצאת 40 דקות נסיעה ממרכז ליסבון. סינטרה מוכרת בזכות ארמונות ומבנים עתיקים רבים שנבנו בה לאורך ההיסטוריה. אונסק"ו הכריז על הנוף התרבותי של סינטרה כאתר מורשת עולמי. מומלץ להקדיש לביקור בסינטרה יום ולדעתי אין צורך ביותר מזה. ההגעה לעיירה מאוד נוחה, פשוט לוקחים רכבת ממרכז ליסבון ומגיעים ממש למרכז סינטרה.

כשתצאו מתחנת הרכבת תראו המון טוקטוקים ונהגים שיציעו ללוות אתכם במהלך היום, וגם אוטובוסים שמגיעים לכל הנקודות המעניינות שכדאי לבקר בהן. שימו לב שלא ניתן לקחת טוקטוק במידה ומטיילים עם תינוקות ולכן במקרה זה הפתרון האפשרי להתניידות הוא אוטובוס או רכב בלבד. אנחנו השתמשנו בשרותיו של נהג מקומי בשם אנדרס שניתן ליצור איתו קשר בווטסאפ במספר - 351934026619+

  • ארמון פנה Pena Palace - הוא הארמון המוכר והבולט ביותר בסינטרה. הוא נבנה בימי הביניים בראש הגבעה מעל סינטרה, ונראה כאילו נלקח ממש מארץ האגדות. הארמון הוא האטרקציה הכי פופולארית ומשעות הבוקר תראו כאן תור ארוך. במידה ומוותרים על הכניסה לארמון עצמו אלא בוחרים לבקר רק בגנים ובחצר ניתן לקצר משמעותית את התור וזה לדעתי האישית גם מספק את החוויה.


  • מתחם Quinta da Regaleira - הכולל ארמון, גנים ובאר ענקית שמהווה אטרקציה בפני עצמה, Initiation Well. הבאר שבנויה כספירלה מובילה למעבר תת קרקעי שבו מפל מים.


Post: Blog2 Post
bottom of page