top of page
פוסטים אחרונים בבלוג
עקבו אחרי לעוד המלצות
  • Instagram
מצאו מלון

לאכול את ליסבון

ליסבון מהממת אך בכל מה שקשור לתרבות אוכל היא מדהימה! שכונות שלמות של מסעדות, אינסוף מקומות בילוי בכל הרמות. אם רוצים אפשר טייל כאן גם חודש ועדיין כנראה יישאר טעם של עוד. פורטוגל עשירה בפירות ים ודגים, ה"דג הלאומי״, הוא הסרדין שכאן מככב בכל פינה' בחנויות מאוד מושקעות לשימורים (מודה שפחות התחברתי) וגם במסעדות דגים שמגישות סרדינים טריים בעונת הקיץ (החל מחודש מאי) וקפואים לכל אורך השנה. טיילתי בליסבון חמישה ימים ולהלן סיכום החוויה הקולינרית שלי.

Casa do Licor Pastel de Nata Lisbon Portugal פורטוגל

סיור אוכל

בכל עיר שאני מגיעה אליה לאחרונה אני דואגת לשריין סיור אוכל ליום הראשון או השני. לסיור אוכל עם מדריך מקומי כמה יתרונות, ראשית כנראה שתטעמו אוכל מקומי שלאו דווקא יוגש לכם או שתבחרו בו במסעדה. שנית, כי כמעט תמיד יש סיפור מאחורי המנה, על איך היא הגיעה להיות מה שהיא היום ומאיפה הכל התחיל. אפשר ללמוד הרבה על ההיסטוריה של מקום באמצעות ההיסטוריה הקולינרית שלו. לבסוף, בסיור כזה תמיד מקבלים המלצות למקומות מעניינים לאכול בהם בהמשך הטיול, הרי המדריך הוא מקומי שמבין באוכל אז זו לגמרי הזדמנות לגלות עוד מקומות מומלצים בעיר. בליסבון סגרנו סיור דרך WithLocals חברה שמציעה סיורים עם מדריכים מקומיים בערים שונות בעולם. אפשר לבחור מדריך ולקרא את הממלצות שקיבל. אנחנו עשינו סיור עם דיוגו שהיה מעולה ומעבר לסיור טעימות לגמרי עשה לנו סיור היכרות עם העיר עצמה.

ארוחת בוקר בכל מה שקשור לארוחות בוקר ליסבון לגמרי מצטיינת. אנשים כאן אוהבים לאכול ארוחת בוקר מאוחרת והמקומות שמגישים בראנצ'ים מעולים הם בלתי נגמרים כמעט. Cotidiano Lisboa - בית קפה מעולה. תפריט ארוחת בוקר מגוון. מקום יחסית קטן שמתמלא מהר בשעות הבוקר ולכן כדאי להגיע מוקדם או להיות מוכנים עמוד בתור.


בית קפה Dear Breakfast - בית קפה סופר מבוקש בשעות הבוקר. ארוחת בוקר טעימה מאוד. אם מגיעים אחרי הפתיחה כדאי להיות מוכנים לתור בכניסה.

בית קפה Nicolau Lisboa - עוד בית קפה מבוקש ולדעתי גם ארוחת הבוקר הכי טובה שאכלנו בליסבון (והתחרות קשה). המקום נפתח בשעה 9:00, כשהגענו בתשע וחמישה כבר היה תור בכניסה. כן אגיד שהוא התקדם מהר ולגמרי שווה את ההמתנה.

בית קפה Caffè di Marzano Vermuteria - בית קפה איטלקי עם ארוחות בוקר מעולות. מאוד מגניב לשבת בחוץ בשעת בוקר לפני שמתחמם בחוץ. האוכל היה משובח.

ארוחת ערב/צהריים Ofício - מסעדה שנכנסנו אליה לגמרי במקרה ובה אכלנו את אחת הארוחות היותר טובות בטיול. מסעדת דגים ופירות ים עם מנות סופר מעניינות וטעמים שלא יצא לי לחוות קודם.

מסעדת Oficina do Duque - מסעדה מומלצת ביותר. תפריט מקומי על טהרת הדגים והבשר. מומלץ לשבת בחוץ.

מסעדת Honorato Belém - רשת המבורגרים מקומית שקיבלנו עליה המלצות. אכלנו בסניף של שכונת Belem שנמצא ממש בצמוד למזר ג'רונימוס. המבורגר טעים. לא הכי טעים שתאכלו בחיים שלכם אבל אחלה ארוחת צהריים.

מסעדת Tascantiga - מסעדת טפאס מומלצת בסינטרה. מנות בשר ודגים, קטנות יחסית אך משביעות מאוד. מומלץ לפתוח שולחן בחוץ ולהינות מהנוף.

מסעדת Ramiro - מסעדה שכנראה לא היה לנו סיכוי לשמוע עליה לולא סיור האוכל שעשינו בתחילת הטיול. מדובר במסעדה מקומית מאוד מוכרת שנמצאת כרבע שעה הליכה ממרכז ליסבון התיירותי. במסעדה תפריט עשיר ביותר של פירות ים החל משרימפס ולובסטר עד פירות הים הכי מיוחדים שטרם ראיתי או משמעתי עליהם בכלל. האווירה היא סופר אותנטית ובכלל מדובר בחוויה שונה מכל מקום אחר שהיינו בו.

מסעדת Boa-Bao - כנראה המסעדה ששמעתי עליה הכי הרבה המלצות לפני ההגעה לליסבון. היא נחשבת לאסייתית הכי טובה בעיר. ולא לחינם. מדובר באחת המסעדות הטובות שיצא לי לאכול בהן לאחרונה. באנים מושלמים ומנות דגים מדהימות. שימו לב שלא ניתן להזמין מקום וההגעה היא על בסיס מקום פנוי אז קבלו את המלצתי ותגיעו בשעת פתיחה לארוחת ערב מוקדמת.


מסעדת Sea Me Peixaria Moderna - אחת ממסעדות הדגים הכי טובות שתאכלו בהן בחיים שלכם. מסעדה סופר מבוקשת שלא ברור לי איך היא לא יותר מוכרת. במסעדה ניתן להזמין מנות קבועות מהתפריט או לגשת למקרר דגים ופירות ים טריים ממש מאותו היום ולבחור. כל מה שתראו שם יוכן במקום ע"י השף באחת מהצורות שתבחרו. יש גם מנות סושי שניתן להרכיב מהדגים הטריים ובגדול מדובר בסוג של גן עדן לחובבי הדגים ופירות הים הטריים. מומלץ להזמין מקום מראש.

גלידה ומתוקים Pastéis de Belém - המקום המקורי שהמציא את המאפה והיחיד שיכול לקרא לו Pasties de belem. תמיד יש תור בכניסה, כדאי להיות ערוכים לזה. Manteigaria - Fábrica de Pastéis de Nata - רשת מומלצת שמתמחה במאפה Pasties de Nata. קנינו מהם גם כמה הביתה (אפשר לשמור בקירור עד שלושה ימים) Casa do Licor Pastel de Nata - פסטיאס דה נאטה שטעמנו בסיור אוכל. במקום הזה מכינים גם ליקר מהמילוי של הפסטיאס. Santo António - מאפיה מומלצת לפסטיאס דה נאטה בשכונת אלפמה ממש בסמוך למבצר סאן ג'ורג'ה Gelados Santini - גלידה מומלצת ביותר. טעמים אותנטיים וטבעיים. Gelato therapy - גלידה מומלצת בשכונת אלפמה.

עוד המלצות בהיילייטס



Post: Blog2 Post
bottom of page