top of page
פוסטים אחרונים בבלוג
עקבו אחרי לעוד המלצות
  • Instagram
מצאו מלון

פראג

פראג היא בירת הרפובליקה הצ'כית שקיבלה עצמאות ב-1993 ואחרי שנים של שלטון סובייטי החלה לפתח את האופי הייחודי שלה. טסנו לפראג ל- getaway זוגי חורפי בסוף פברואר ונהננו מכל רגע. אמנם זו לא הפעם הראשונה שביקרתי בעיר אבל קצת שכחתי כמה יפה ורומנטית היא. טיילנו במשך יומיים וחצי וזה בהחלט זמן מספק לחוות את העיר על כל גווניה ולהישאר עם קצת טעם של עוד.



Prague פראג

לינה בפראג

בחרנו במלון בוטיק The Julius חדש ויפייפה ממש בכניסה לעיר העתיקה של פראג. המלון שהוא פאר היצירה בכל מה שקשור בעיצוב הוא גם נקודת מוצא מושלמת לשיטוט בעיר. הוא קרוב להכל ובמרחק הליכה מכל נקודות העניין בעיר. החדרים בו גדולים ומרווחים עם חלל חדר שינה וחלל נוסף של "סלון", ויש אפילו מטבח קטן עם תנור, מיקרוגל וקומקום. כך שבעצם יש כל מה שנדרש לשהייה של משפחה מה שהופך אותו למתאים עבור מטיילים עם ילדים. ארוחת הבוקר במלון היא נושא בפני עצמו. זו ביי פאר הארוחה הכי מפנקת שאכלתי במלון באירופה עם מבחר עצום של גבינות, נקניקים, לחמים, מתוקים, עמדת חביתות ועוד. הכל מוגש בשפע ובשיא הטריות בחלל יפייפה ומזמין. 



התניידות בפראג

רוב הזמן בחרנו ללכת ברגל. העיר נעימה ובטוחה להליכה ורוב האטרקציות נמצאות באזור העיר העתיקה שממילא אין אליה כניסת רכבים.

עבור התניידות מהשדה לעיר ומהעיר לשדה השתמשנו במוניות שהזמנו דרך אפליקציית Bolt. המוניות בה היו זולות יותר בהשוואה ל-Uber וגם בזמינות גבוהה יותר. מרחק הנסיעה מהשדה של פראג למרכז העיר הוא כ-30 דקות. 



נקודות עניין בפראג

כיכר ואצלב Václava - מדרחוב ואצלב הרחב מוביל למבנה המוזיאון הלאומי שעומד מעל כיכר ואצלב. הכיכר ממוקמת במרכז ההיסטורי של פראג שהוכרז כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו.

פסל הראש המסתובב של פרנץ קפקא - פסל של הסופר פרנץ קפקא שיצר דויד צ'רני, עשוי מלוחות מסתובבים. 

בית כנסת היובל Jerusalem Synagogue - מבנה מרשים שהוקם ב-1906 משמש כמוזיאון במהלך השבוע וכבית תפילה בסופי שבוע. 

מגדל אבק השריפה The Powder Tower - מבנה מהמאה ה-11, אחד מ-13 שערי העיר העתיקה והיחידי ששרד. ממוקם בכיכר הרפובליקה וקיבל את שמו בגלל ששימש מקום אחסון לאבק שריפת תותחים במאה ה-17. 



אולם קונצרטים Obecní Dům - מבנה מרשים ויפיפה במשמש אולם קונצרטים וגלריה לתערוכות.

מדרחוב Celetná - רחוב באורך 400 מטרים שיוצא ממגדל אבק השריפה ומוביל לכיכר העיר העתיקה. אחד הרחובות העתיקים ביותר בפראג. 

קתדרלת Týn -  בשמה המלא נקראת Church of Mother of God before Týn, כנסיה גותית יפה ואחד המבנים העתיקים הבולטים בפראג. בעלת שני צריחים מרכזיים בגובה 80 מטרים.

כיכר העיר העתיקה Old Town Square - כיכר רחבה ומרכזית בעיר העתיקה של פראג עם מספר מבנים מרשימים והמון מסעדות, חנויות מזכרות.



השעון האסטרונומי בפראג Prague astronomical clock - שעון מימי הביניים שנמצא בכיכר העיר העתיקה. הוא הותקן לראשונה ב-1410, הוא אחד משלושת השעונים העתיקים ביותר בעולם והעתיק ביותר שעדיין פעיל. 

גשר קארל Charles Bridge - גשר אבן מימי הביניים שחוצה את נהר הוולטבה. בנייתו החלה ב-1357 והוא מחבר בין העיר העתיקה לטירת פראג ומשמש אלפי הולכי רגל עד היום.

הקיר של ג'ון לנון Lennon's Wall - קיר צבעוני סמוך לגדה המערבית של נהר הוולטבה, שהפך לאנדרטה. הוא הוקם על ידי צעירי פראג לאחר מותו של הזמר כמחאה על השלטון הקומוניסטי שהיה אז במדינה.  

טירת פראג Prague Castle - קומפלקס שנבנה במאה ה-9, שימש במקום מושבם של מלכים ומשמש מקום מושבו של נשיא צ'כיה עד היום. טירת פראג היא הטירה העתיקה הגדולה בעולם כיום והיא משתרעת על שטח של כ-70,000 מ"ר.

קתדרלת St. Vitus Cathedral - נמצאת בשטח טירת פראג, כנסיה קתולית מרשימה ומקום מושבו של הבישוף של פראג. 



סמטת The Golden Lane - סמטה עתיקה עם בתים נמוכי קומה מהמאה ה-16 ששימשו בעבר את עובדי המצודה והיום ברובם הם מוזיאונים או מארחים תצוגות. הסמטה כולה היא אתר היסטורי שהכניסה אליו היא עם כרטיס בתשלום.

הרובע היהודי Prague Jewish Quarter - אזור מושבם של יהודי פראג מהמאה ה-10. נמצא צפונית לעיר העתיקה ומאופיין בסמטאות צרות וצפופות. בתחום הרובע עומד בית הכנסת הספרדי. 


הקיר של ג'ון לנון Lennon's Wall

 קניות בפראג

הקניות בפראג זולות. המחירים ברשתות המוכרות כמו זארה ומנגו נמוכים יותר בהשוואה לארץ ובצורה יחסית משמעותית. האזורים המומלצים לקניות הם:


קניון Paladium - קניון גדול בכניסה לעיר העתיקה עם מגוון מותגים בינלאומיים ומקומיים

רחוב Na Příkopě - מתחיל מכיכר מגדל אבק השריפה 

מדרחוב כיכר ואצלב Václavské nám - יוצא מרחוב Na Prikope ומגיע עד כיכר ואצלב

קניון Nový Smíchov - קניון שנמצא בחלק המערבי של נהר הוולטבה


Prague Old townn view תצפית עיר עתיקה פראג

Post: Blog2 Post
bottom of page