top of page
פוסטים אחרונים בבלוג
עקבו אחרי לעוד המלצות
  • Instagram
מצאו מלון

סיציליה - שמונה ימים בחלום

סיציליה הוא האי הגדול ביותר בים התיכון. הוא מאכלס כ-5 מיליון תושבים והוא המחוז הגדול ביותר בשטח איטליה. בירת סיציליה היא פלרמו שנמצאת בחלק הצפון מערבי של האי.

כשמתכננים טיול בסיציליה כדאי לקחת בחשבון שמדובר באי ענק ואם הטיול מתוכנן למספר ימים עד שבוע כדאי להקדיש אותו לחלק מסויים של האי על מנת להימנע משעות ארוכות של נהיגה.

את הטיול לסיציליה לא תכננו מראש, ועל הנסיעה הוחלט במהלך טיול ארוך באיטליה. כשהתברר לנו שמזג האוויר בצפון איטליה צפוי להיות גשום וחורפי החלטנו לחשב מסלול מחדש ולטוס בספונטניות לקטניה השמשית במקום להמשיך לטוסקנה.

Notto Sicily נוטו סיציליה

הגעה

הגענו אל קטניה שבסיציליה מאזור פוליה שבדרום מזרח איטליה. לשם כך לקחנו טיסה פנימית מהעיר בארי הישר לקטניה. בעבר היו טיסות ישירות שבועיות מישראל לקטניה והן צפויות להתחדש גם בקיץ הקרוב. עד אז, על מנת להגיע לקטניה נדרש לבצע קונקשן באיטליה.


התניידות

לטיול שלנו בסיציליה שכרנו רכב מכיוון שתכננו להגיע לכמה נקודות ולא להישאר רק בעיר. במידה ומגיעים במטרה לטייל בקטניה בלבד, אין צורך לשכור רכב ואפילו מאוד מומלץ שלא. קטניה היא עיר עמוסה ופקוקה כמעט בכל שעות היממה. בנוסף כדאי לקחת בחשבון שמרכז העיר סגור לכניסת רכבים פרטיים וישנה מצוקת חניה שלא תבייש את מרכז תל אביב.


מסלול

בסיציליה טיילנו במשך כשבוע כשבחרנו להתרכז בחלק המזרחי של האי. המסלול כלל נחיתה בקטניה, טיול להר הגעש אתנה, ביקור בשתי עיירות חוף וסיום בקטניה.


קטניה

קטניה היא העיר השנייה בגודלה בסיציליה, אחרי פלרמו הבירה, ואחת מעשרת הערים הגדולות באיטליה. היא נמצאת במזרח סיציליה, למרגלות הר הגעש אתנה. לקטניה מומלץ להקדיש בין יום ליומיים.

Sicily Catania קטניה סיציליה

לינה

היינו בקטניה פעמיים, התחלנו ממנה את הטיול בסיציליה וגם סיימנו אותו, לכן לנו בשני מלונות. חשוב לקחת בחשבון שאם אתם מגיעים עם רכב לקטניה מרכז העיר סגור לכניסת רכבים. מה שאומר שתצטרכו לחנות מחוץ לגבולות העיר העתיקה ובמקרה והמלון אינו מציע שירותי חניה תצטרכו גם לחפש חניה, ולא מדובר במשימה פשוטה. העיר עמוסה מאוד רוב שעות היום והייתי ממליצה להימנע ככל האפשר התניידות עם רכב בעיר.

מלון Meo Design Suites & Spa - מלון מאוד מרכזי, ממש על ה- Via Etna. מלון חדש עם חדרים מעוצבים שפונים לרחוב הראשי. היתרון הוא הנוף, החיסרון הוא שיש רעש עד השעות המאוחרות של הלילה.

מלון Duomo Suites & Spa - מלון במיקום מרכזי עם גג שמשקיף על העיר. חדרים נקיים ומשופצים.


נקודות עניין

רחוב Via Etna - הרחוב המרכזי שחוצה את העיר העתיקה. מהווה את מרכז העניינים עם מגוון חנויות אופנה של רשתות מקומיות ובינלאומיות, וחנויות מזכרות.הוא עובר דרך כיכר דואמו Duomo וזה גם האזור המומלץ ללינה.

כיכר Piazza del Duomo - הכיכר המרכזית של קטניה שנמצאת ממש במרכז העיר העתיקה. כיכר ענקית שמהווה נקודת מפגש ועניין. תמיד תראו כאן המוני אנשים, יושבים במסעדות ובתי הקפה מסביב, או על המזרקה המרכזית מתבוננים בעוברים והשבים.

קתדרלת קטניה Basilica Cattedrale di Sant'Agata - הקתדרלה הגדולה והמרכזית של העיר. ממנה ניתן לעלות לתצפית על העיר ועל הר הגעש אתנה. זו אחת התצפיות היפות על העיר קטניה ועל האזור בכלל. ממנה ניתן להשקיף על הגגות האדומים, הכנסיות היפות וכמובן על הר הגעש העצום שנמצא בשכנות.


שוק הדגים Catania Fish Market - שוק הדגים המקומי הוא נקודת ביקור שהיא חובה כשמגיעים לעיר. מדובר בשוק מקומי ולא מאוד מתוייר עם בסטות של פירות ים ודגים טריים לצד מסעדות וטברנות קטנות. תוכלו לטעום כאן אוייסטרים טריים הישר מהדיג, להתענג על בירה צוננת באחת מהבסטות או פשוט להתרשם מתרבות הצריכה המקומית.


אמפיתאטרון Roman Amphitheater of Catania - הריסות אמפיתאטרון רומי שנבנה בשנת 300 לפנה"ס. האמפיתאטרון הישן נמצא ממש ברכז קטניה, בסמוך לצירים מרכזיים ומתקיימות בו הופעות על בסיס יומי. בזמן הביקור שלנו התקיימה במקום הצגה של אחד מבתי הספר לאמנות בעיר. נהנינו מכל רגע.


מסעדות

מסעדת Trattoria Aldo - נמצאת בסמוך לשוק הפשפשים. מסעדה מקומית, כמעט ולא תראו כאן תיירים. מתמחים בפירות ים ודגים, ופסטות כמובן! מומלצת לארוחת צהריים.


פיצריה I Capricciusi - פיצריה ממש במרכז העיר קטניה. פיצות מעולות עם אווירה איטלקית אוטנטית.


מסעדת Sapio - מסעדת שף מעוטרת כוכב מישלן, אינטימית עם אווירה רומנטית. נדרש להזמין מקום מראש. הארוחה הינה ארוחת טעימות, אפשר לבקש מראש התאמה של המנות במידה ולא אוכלים הכל. אוכל מדהים וחוויה קולינרית בלתי נשכחת.


קניות

בסיציליה ישנו כפר אאוטלט ענק שתשמעו עליו מהרגע שתנחתו באי ועד שתעזבו. השיווק שלו אינטנסיבי ולכן פרסומות, פלאיירים וכרזות שלו צצים לכל אורך הטיול. Sicilia Outlet Village נמצא כארבעים דקות נסיעה מקטניה וישנם שאטלים חינמיים לשני הכיוונים שיוצאים ממספר תחנות בקטניה. מדובר בכפר קניות ענק, עם המון מותגים מהרמה הבינונית עד הגבוהה ביותר, כולל מותגי אפנת עלית. לטובת ההגעה פשוט תבררו במלון שלכם היכן נמצאת התחנה הקרובה ביותר של השאטל ובאילו שעות הוא עובר בה.


הר געש אתנה

הר הגעש Etna הוא הגבוה ביותר והפעיל ביותר באירופה ואחד מהרי הגעש הפעילים ביותר בעולם עם התרחשות געשית כמעט קבועה. הר הגעש נמצא כשעה נסיעה מקטניה ומומלץ לשלב את הביקור בו עם הנסיעה לטאורמינה מכיוון שהוא נמצא באמצע הדרך בין קטניה לטאורמינה. ההר מגיע לגובה של כ- 3300 מטרים ואת העליה עליו ניתן לבצע בכמה דרכים.


ראשית, מי שמעוניין כמובן יכול לטפס רגלית. מי שפחות בעניין של טרקים יכול להשתמש ברכבל שעולה עד לגובה של 2500 מטרים. הכרטיס אליו נמכר במקום. ביציאה מהרכבל ניתן להמשיך רגלית כמה דקות ולהגיע ללוע פעיל של ההר, זה גם המסלול שאנחנו בחרנו לעשות.

מי שמוניין להמשיך גבוה יותר יכול לעלות עוד כ-400 מטרים עם אוטובוס יעודי שיוצא מהרכבל לנקודה הפעילה הבאה. משם, אם חפצה נפשכם תוכלו להמשיך ברגל לשיא הגובה, עוד כ-400 מטרים.

שימו לב, ככל שעולים בגובה גם הטמפרטורות צונחות. כבר בגובה 2500 מטרים קר מאוד וישנן רוחות מאוד חזקות בחלק מהזמן, לכן כדאי להצטייד בבגדים חמים. ישנה גם אפשרות להשכיר מעילים בכניסה לרכבל. בנוסף, העליה הרגלית אינה פשוטה מכיוון שמדובר באדמת לבה פריכה וגרגירית ונדרשות נעלי הליכה נוחות.

בתחתית ההר יש כמה מסעדות חמודות, לא משהו להמליץ עליו במיוחד אך אם תרצו לסיים את היום בארוחה שימו לב שרובן נסגרות עד השעה שלוש. בנוסף, בגובה 2500 מטרים ישנה חנות מזכרות ומסעדה עם מרפסת נחמדה. לאחר סיום הטיפוס והירידה תתפנקו בבירה צוננת עם נוף להר.


טאורמינה Taormina

טאורמינה היא עיירת חוף שנמצאת כשעה נסיעה מקטניה, לאורך רצועת החוף. טאורמינה היא עיירה מתויירת מאד, ציורית ויפה. האווירה בה מזכירה יותר אי קטן וציורי עם המון מסעדות וחנויות מזכרות, בתים צבעוניים ואמנות רחוב. בטאורמינה היינו שלושה ימים וזה גם הזמן שהייתי ממליצה להקדיש לה כדי למצות.

Taormina Sicily טאורמינה סיציליה

לינה

טאורמינה מחולקת לשני חלקים. מרכז העיירה, הממוקם במעלה ההר, שם גם נמצאות רוב החנויות והמסעדות ומספר מלונות. משם נשקף נוף יפיפיה אל עבר הים ורצועת החוף. והחלק השני, מרגלות ההר, שם נמצאים המלונות הגדולים יותר בעלי החופים הפרטיים. שני החלקים מחוברים ברכבל שפעיל רוב שעות היום ויוצא בכל רבע שעה.

אנחנו בחרנו לישון במלון Mazzarò Sea Palace שנמצא על רצועת החוף ולו חוף פרטי לשימוש האורחים. בשיא העונה החופים בטאורמינה עמוסי תיירים ולכן חוף ששייך למלון הוא שדרוג משמעותי של החופשה שלכם בטאורמינה. מעבר לזה המלון מציע ארוחת בוקר מעולה, אחת הטובות שיצא לי לאכול באיטליה בכלל ושירות חניה. במידה ומגיעים עם רכב כדאי לקחת בחשבון שישנה מצוקת חניה בעיר ובסבירות גבוהה תצטרכו לקחת חניון בתשלום.

Taormina Sicily סיציליה טאורמינה מלון

נקודות עניין

האמפיתאטרון של טאורמינה Ancient theatre of Taormina - אמפיתאטרון יווני שנבנה במאה השלישית לפנה"ס. אתר ארכיאולוגי מרשים עם מוזיאון. הכניסה לאתר בתשלום וישנה אפשרות להשכיר אזניות לסיור עצמאי. מומלץ להגיע בשעת שקיעה, האמפיתאטרון פונה מערבה ולכן הנוף בשקיעה פשוט מדהים.


איזולה בלה (האי היפה) Isola Bella - מדובר באי קטן שנמצא ממש מול רצועת החוף ובשעת שפל ניתן להגיע אליו רגלית לביקור. על האי ישנו מוזיאון קטן שהכניסה אליו היא בתשלום.

איזולה בלה (האי היפה) Isola Bella Taormina Sicily
איזולה בלה (האי היפה) Isola Bella

מסעדות

מסעדת Granduca Taormina - מסעדה מקומית במרכז העיר עם נוף לים. אם אתם מתכננים להגיע בשעות היום כדאי להתקשר להזמין שולחן שצופה לנוף.


מסעדת Ristorante Baronessa - המסעדה הכי טובה בטאורמינה. מסעדת גורמה במרכז העיר העתיקה, מאוד רומנטית בשעות הערב כאשר ההושבה היא בחוץ עם נוף לאורות העיר העתיקה. נדרש להזמין מקום, כדאי לנסות להזמין מקום באחד השולחנות שפונים לנוף.

Ristorante Baronessa Sicily Taormina מסעדה בטאורמינה

יקב Barone di Villagrande winery - יקב מקומי שנמצא כ-40 דקות נסיעה מטאורמינה. יקב יפייפה, מוקף כרמים שנמצא ממש למרגלות הר האתנה. ענבי היקב גדלים על קרקע געשית ומקנים ליין את טעמו הייחודי. ביקב ניתן להזמין מקום לטעימות יין בליווי ארוחה. חוויה מומלצת מאוד.

יקב Barone di Villagrande winery סיציליה

מסעדת מלון Restaurant Mazzarò Sea Palace - זוהי בעצם המסעדה שנמצאת במלון Mazzaro sea Palace שבו ישנו. מסעדת שף מעולה, מנות ייחודיות מהמטבח הסיציליאני המקומי עם טוויסט עכשווי.


אורטיגיה Ortygia

אורטיגיה הוא אי קטן במחוז סירקוזה שנמצא כשעה נסיעה דרומית לקטניה. אורטיגיה מתויירת מאוד, עם אזור קניות, חנויות מהרשתות המוכרות לצד חנויות מזכרות, המון מסעדות וחיי לילה. מאורטיגיה אפשר וכדאי לצאת לטיולי יום בעיירות שכנות. מומלץ להקדיש בין יומיים לשלושה לאורטיגיה והאזור.

Notto Sicily נוטו סיציליה

לינה

באופן כללי, ישנן שתי אפשרויות מבחינת לינה כאן. אפשר לבחור לישון בסירקוזה העיר, שבה יש מלונות גדולים וקטנים עם מגוון אופציות. או לחילופין, לישון על האי עצמו, שבו יש בעיקר דירות ומלונות בוטיק קטנים. היתרון של האי הוא הקרבה לאזור המתוייר. אנחנו בחרנו לישון באורטיגיה, במלון Hotel Henry's House. מלון לא גדול, מעוצב בסגנון עתיק עם ארוחת בוקר מעולה שמוגשת למרפסת שצופה לים. פשוט מושלם.


נקודות עניין

אורטיגיה Ortygia - הוא אי קטן ואת רובו תוכלו לחצות בקלות ברגל וזה גם חלק מהקסם שלו. טיילו ברחובות הצרים בין חנויות קטנות של מזכרות לחנויות מעצבים ואמנים מקומיים. לכו לאיבוד בסמטאות וגלו את האי המיוחד הזה דרך הרגליים.


השוק העירוני Mercato - שוק פירות וירקות שוקק עם הרבה מסעדות שמגישות פירות ים ודגים טריים הישר מהנמל הסמוך ומעדניות שמוכרות מכל טוב שיש לאי הזה להציע. צאו לסיבוב בשוק ועצרו לבירה צוננת או כוס יין לצד נשנוש באחת הבאסטות.

העיר Noto - כארבעים דקות נסיעה דרומה מאורטיגיה נמצאת העיר היפה והפוטוגנית - Notto, שהוגדרה כאתר מורשת עולמי של UNESCO בשנת 2002. האטרקציה העיקרית של נוטו היא הקתדרלה של נוטו והעיר העתיקה לכן מה שמומלץ כאן הוא לחנות בכניסה לעיר העתיקה ולטייל ברגל ברחובות העיר. אל תוותרו על התצפית מראש המגדל בכנסיית St. Charles Church שם נגלה נוף מרהיב של העיר העתיקה והקתדרלה של נוטו.


העיר רגוסה Ragusa Ibla - רגוסה מוכרת בעיקר סביב סצינת האוכל שלה. כמה מהמסעדות הטובות ביותר בסיציליה נמצאות ברגוסה, בינהן גם מסעדה מעוטרת שני כוכבי מישלן. העיירה יפה אך לא מעניינת במיוחד והייתי ממליצה לעבור בה רק אם היא נמצאת על המסלול שתכננתם בלאו הכי.


מרינה רגוסה Marina Di Ragusa - כעשרים דקות מרגוסה נמצאת מרינה די רגוסה. עיירת חוף קייצית ויפה עם רצועת חוף ארוכה, חולית ויפה, וטיילת ארוכה ומזמינה. במרינה די רגוסה גם נמצא אחד המקומות המומלצים לטעימת קנולה. אל תפספסו את Cannolia, il cannolo caldo n.1 in Sicilia.

 Cannolia, il cannolo caldo n.1 in Sicilia קנולה סיציליה

מסעדות

מעדניה Borderi Gli Artisti - מוסד קולינארי באורטיגיה שאין מי שיגיע לכאן ולא יקבל המלצה לאכול במקום המדהים הזה. מעדניה בלב השוק שמתמחה בסנדוויצ'ים מושחתים במיוחד שעשויים מחומרי הגלם המיוחדים והטריים ביותר שיש. המקום פתוח כל יום עד השעה ארבע ותמיד תראו כאן תור ארוך בכניסה. ממליצה להגיע דווקא לקראת הסגירה, זה ממש קיצר לנו את ההמתנה, כמובן שזה מעלה את הסיכוי שיגמרו הסנדוויצ'ים לאותו יום כשתגיעו.


פיצריה Pizzeria Schiticchio - הפיצה הכי טובה באורטיגיה. פיצריה ענקית בלב אורטיגיה עם מגוון פיצות בלתי נגמר. תוספות קלאסיות לצד שילובים מעניינים במיוחד כמו פיצה עם בוראטה ופיצה צ'ילי.


מסעדה צרפתית Le Vin de l'Assassin - Bistrot - מסעדת שף איכותית עם אווירה רומנטית ואוכל מדהים. שימו לב שנדרש להזמין מקום מראש, ממליצה להזמין מקום בחצר.


Post: Blog2 Post
bottom of page