top of page
פוסטים אחרונים בבלוג
עקבו אחרי לעוד המלצות
  • Instagram
מצאו מלון

חבל פוליה - איטליה שלא הכרתם

טיפים כלליים לטיול באיטליה שהיו מקלים עלי אם היו אומרים לי אותם קודם:

  1. גוגל לא מעודכן. כן כן, כמה שזה מפתיע לא פעם הגענו לחנות/מסעדה/בית קפה שהופיע כ"פתוח" כדי לגלות שהוא סגור או בכלל לא קיים יותר

  2. כנ"ל עם תחנות דלק - מופיעות במפה אך לא בהכרח במציאות

  3. סיאסטה - בין שלוש לשבע בצהריים המסעדות סגורות והעיירות מתרוקנות מאנשים. זה נכון בעיקר לעיירות קטנות ופחות נפוץ ברומא, למרות שגם שם יצא לי להיתקל בתופעה

  4. מרכזי הערים והעיירות מוגבלים לתנועת כלי רכב עם תו מיוחד. בכניסה לאזורים אלה תראו שלט שכתוב עליו ZTL. במידה וכתוב Ativa המשמעות היא שאין כניסה, במידה וכתוב Non Ativa הכניסה חופשית. שימו לב לכך כי כניסה לאזור עם רכב בזמן שההגבלה בתוקף היא המסלול הישיר לקנס של כ-100 יורו לפחות.

Trani puglia Italy

חבל פוליה הוא בעצם העקב של המגף האיטלקי. מדובר באזור לא מאוד מתוייר שמתחיל ותופס תאוצה בשנים האחרונות אך טרם התגלה באמת ע"י ההמון. זה גם מה שהופך אותו ליעד מושלם לטיול שקט יותר אם תרצו, פחות עמוס בתיירים.


התניידות

על מנת לטייל באזור זה נדרש להשכיר רכב, התחבורה הציבורית לא מאוד זמינה וטיול כזה המשלב נסיעות ועצירות בעיירות/חופים/נקודות עניין בהכרח דורש גמישות של רכב צמוד. אנחנו הגענו לפוליה מנאפולי, שם השכרנו את הרכב. בסיום הטיול באזור החזרנו אותו בעיר בארי ממנה המשכנו בטיסה ליעד הבא. השכרת רכב היא לא עסק זול באיטליה והמחיר עולה ככל שמשכירים בזמן קרוב יותר לנסיעה ולכן אם יש אפשרות עדיף להזמין לפחות שבועיים מראש.

טיפ - תורידו את האפליקציה Easypark שפעילה ברוב איטליה ונוחה מאוד לשימוש במרכזי הערים ובחופים. כמעט בכל מקום שהגענו אליו הייתה חניה מוסדרת וברוב המקומות ניתן היה להשתמש באפליקציה.


צפון פוליה

בצפון פוליה עיקר הטיול הוא נסיעה בין עיירות ונקודות עניין באזור. יש המון מה לראות ולכן הימים שלנו התחלקו לשתיים שלוש עיירות בכל יום. כדאי לתכנן מראש איפה מומלץ ללון אבל גם לדעת להיות גמישים, תיאורטית אפשר גם לבחור עיירה מרכזית אחת וממנה לצאת בכוכב לשאר הערים, אנחנו בחרנו ללון בכל פעם במקום אחר כדי לחוות גם בערב חלק מהערים בפוליה הצפונית. את מקומות הלינה סגרנו בבוקינג, יום יומיים לפני ההגעה ולא נתקלנו בבעיה של זמינות, אך חשוב לציין שטיילנו במהלך ספטמבר משמע בסוף העונה, אז היו משמעותית פחות תיירים בהשוואה לחודשי הקיץ.


מסלול מומלץ לצפון פוליה:

יום 1 - נסיעה מנאפולי עם עצירה במטרה

יום 2 - טראני + בארי

יום 3 - אלברובלו + פוליאנו אה מארה

יום 4 - מונופולי + אוסטוני

Trani puglia Italy

חבל פוליה - מטרה Matera

אם נדייק מטרה היא לא חלק מחבל פוליה אלא נמצאת באמצע הדרך מנאפולי לאזור. מטרה היא עיר מיוחדת, עתיקה מאוד שבנויה כולה ממנהרות עתיקות ששימשו למגורים של בני אדם ומכונות "סאסי". העיר נחשבת לאחת הערים הראשונות המיושבות ברציפות באירופה מזה עשרות אלפי שנים, כנראה עוד מתקופת האדם הקדמון. באמצע המאה ה-20, מטרה עלתה לכותרות בעקבות פרסום תחקיר עיתונאי שבו נחשפו תנאי המחיה הקשים של תושבי מטרה שחיו במערות העתיקות בתת תנאים ועוני מחפיר.

למטרה כדאי להקדיש חצי יום. מה שעושים כאן זה בעיקר לשוטט בין סמטאות הסאסי והעיר העתיקה. יש כמה נקודות תצפית, הראשונה ממש בצמוד לכניסה לעיר העתיקה (לא תפספסו אותה).

המלצה שהיא בגדר חובה מבחינתי היא ביקור ב- Casa Noha. מדובר במעין מוזיאון אינטראקטיבי שבו במעבר בתוך בית מערה תוכלו לצפות בכמה סרטונים שמספרים את ההיסטוריה של מטרה. ממליצה להתחיל מכאן ואז להמשיך לתוך הסאסי.

Matera Puglia Italy

Matera Puglia Italy

חבל פוליה - טרני Trani

האמת שלטראני לא תכננו להגיע אבל התעוררנו לבוקר גשום במיוחד בפוליאנו אה מרה והבנו שממנה לא נראה יותר מדי באותו יום. אחרי מחשבה ותכנון קצר, בזמן הקפה של הבוקר החלטנו להצפין, בעיקר כדי לצאת מאזור הענן האפור שהגיע לכל הסביבה. טרני היא עיירת נמל ציורית בצפון חבל פוליה על הים האדריאטי. היא מוכרת בעיקר בזכות הכנסייה הלבנה שעומדת על הים והמבצר הגדול המשקיף עליה ממול. לעיר טיילת מרשימה עם המון מסעדות, ברים וחנויות. ממליצה ללכת בין סמטאות העיר העתיקה וכשממצים לשבת לקוקטייל באחד המקומות על הטיילת.

בארי Bari

בארי נמצאת כחמישים דקות נסיעה דרומה מטראני והיא העיר הגדולה באזור חבל פוליה. היא מהווה את המרכז הכלכלי השני בחשיבותו בדרום איטליה וידועה בזכות הנמל והאוניברסיטה שבה. בבארי שדה תעופה בינלאומי אליו מגיעות טיסות מרחבי העולם, עובדה נוספת שהופכת את העיר למרכזית מאוד בפוליה.

האזור העתיק בבארי שנמצא בסמוך למרינה ולטיילת מקסים. ברחובות הקטנים יושבות נשות העיר המבוגרות שמכינות פסטה מקומית ייחודית לחבל פוליה, אותה אגב אפשר לקנות מהן. העיר מלאה במסעדות וחנויות. יש רחוב קניות מעולה עם כל המותגים המוכרים. בבארי יש גם חיי לילה, עם המון ברים ומסעדות העיר מתמלאת במבלים בכל ערב. כל זה הופך את בארי לבחירה טובה אם תרצו לישון באזור זה.

אנחנו היינו בבארי פעמיים, בפעם הראשונה לחצי יום לאחר הביקור בטראני ובפעם השניה לערב האחרון בפוליה וללילה לפני הטיסה ליעד הבא. אם אתם בעניין של חיי לילה ולהרגיש קצת יותר אווירה של עיר גדולה ולא רק עיירות קטנות וכפרים, בארי היא פתרון מושלם עבור זה.

Bari Puglia Italy


מסעדת Mastro Ciccio - המקום הכי טרנדי בבארי שמושך אליו מאות אנשים שמוכנים לעמוד בתור הארוך בכניסה. המקום כולו על טהרת הכריכים, כאשר מנת הדגל היא תמנון על בוראטה שמוגש בלחמניה שחורה. חומרי הגלם טריים, הבוראטה מושלמת והתמנון עשוי בצורה מושלמת. המקום הוא בסגנון fast food, מזמינים בקופה ורק אז יושבים. מומלץ מאוד לארוחת צהריים.


חבל פוליה - אלברובלו Alberobello

אלברובלו היא אחת העיירות המוכרות והמתויירות בחבל פוליה. היא מפורסמת בזכות בתי הטרולי שבה, אשר נבנו במאה ה-14 ועומדים עד היום. אז, התושבים אולצו לבנות את בתיהן הקטנים בצורה נמוכה ומאבנים בלבד ע"מ שיהיה קל לפרקם במידת הצורך, מעין התיישבות זמנית. היום בתים אלה הוסבו ברובם לחנויות ומסעדות. האזור כולו מלא טרולי, אך אלברובלו היא ללא ספק המרכז ובה עומדים עד היום מעל 1000 בתים כאלה.

אנחנו בחרנו לישון לילה באלברובלו, מה שאפשר לנו להסתובב בעיירה מוקדם בבוקר לפני הגעת המוני התיירים ולחקור את הרחובות הצרים והציוריים של הכפר המקסים הזה.

alberobello Puglia Italy


מסעדת Primi di Puglia - Pasta Experience - מסעדה מעולה באלברובלו. לא הזמנו מקום אבל הגענו מאוחר אז בנס נמצא לנו שולחן. התפריט מורכב ממנות פסטה מקומית עם פירות ים / בשר או צמחוני. תנסו לקבל שולחן שמשקיף על המטבח, כך תוכלו להתרשם מהכנת הפסטה בלייב ממש מול עינכם.


חבל פוליה - פוליאנו אה מרה Polignano a Mare

אם חיפשתם בגוגל "פוליה" בוודאי שבין התמונות הראשונות שקפצו בתוצאות היא התמונה של החוף של פואלינו אה מרה. ואכן, מדובר בעיירת חוף, מהמתויירות והמוכרות בחבל פוליה. היא נמצאת רק כחצי שעה נסיעה דרומה מבארי ומהווה מוקד בילוי ונופש לתיירים מאיטליה ומהעולם בכלל. אז חוץ מלהסתובב בעיירה עצמה וכמובן לבקר בתצפית המפורסמת שמשקיפה על החוף, אני ממליצה לנצל את הביקור לטובת בילוי בחוף עם בירה צוננת. שימו לב שהחוף לא חולי ונדרש להצטייד מראש במשהו שיהיה נוח לשבת עליו.

טיפ - אין בחוף עצמו ברים\מסעדות ולכן מומלץ לקנות לפני הירידה נשנושים ושתייה במידה ותרצו.

polignano a mare Puglia Italy


מסעדת Osteria del Caroseno - מסעדה שנמצאת באזור פוליאנו אה מרה, נסיעה של עשרים דקות. מסעדה מיוחדת שמגישה מנות מקומיות עם טאצ' של מסעדת שף. מעולה לארוחת ערב רומנטית, ממליצה לשבת בחוץ.

מונופולי Monopoli

מונופולי היא מהעיירות הפחות מוכרות באזור. עיירת נמל עם דייגים שמוכרים סחורה ממש מהסירה לקונים שממתינים על המזח. היא לא מאוד מתויירת ולעיתים אף עלולה להיות שקטה מדי. אנחנו עברנו בה בדרך בשעת צהריים ולכן לטעמי לא הצלחנו לחוות את כל הוויתה.


גלידרייה Gasperini | Gelateria dal 1936 - לא שקשה למצוא גלידה טובה באיטליה אבל זו הייתה אחת המעולות.

Gasperini | Gelateria dal 1936 Monopoli puglia Italy

אוסטוני Ostuni

אוסטוני מכונה העיר הלבנה וזאת על הבתים הלבנים של סמטאותיה והחומה הלבנה המקיפה את העיר העתיקה. אוסטוני עומדת על גבעה ברוב תפארתה ונצפית לאורך הכביש המוביל אליה כל הנסיעה בדרך למעלה. אוסטוני יפה, ממש יפה ולכן גם מאוד מתויירת ומוכרת. היא מלאה במסעדות, חנויות ופינות חמד. העיר העתיקה מטופחת ושמורה. גם בערב הרחובות ומקומות הבילוי מלאים באנשים, עוד סיבה שהופכת את אוסטוני למקום לינה מומלץ באזור.

Ostuni Puglia Italy


מסעדת Osteria Ricanatti - מסעדת שף קטנה, עם מספר שולחנות מצומצם ואוכל מדהים. התפריט מקומי אבל לא יזכיר לכם שום דבר שאכלתם עד שהגעתם למסעדה הזאת.


Post: Blog2 Post
bottom of page