top of page
פוסטים אחרונים בבלוג
עקבו אחרי לעוד המלצות
  • Instagram
מצאו מלון

אנטיגואה, גואטמלה

גואטמלה היא מדינה במרכז אמריקה הגובלת עם מקסיקו ובליז בצפון והונדורס ואל סלבדור בדרום. העונה הטובה ביותר לטייל בגואטמלה היא בחודשים נובמבר עד מאי. ביקרתי בגואטמלה כחלק מטיול של חודש בגואטמלה ופנמה בספטמבר. מכיוון שספטמבר זו עדיין לא העונה החמה והיבשה כן חוויתי כמה ימים גשומים לצד ימים שמשיים. היתרון הגדול של טיול בספטמבר הוא המחירים שנוטים להיות נמוכים יותר בהשוואה לשיא העונה.

Antigua Guatemala

אנטיגואה נמצאת רק כשעה מנמל התעופה הבינלאומי של גואטמלה ומכיוון שגואטמלה סיטי הבירה נחשבת ליעד פחות נעים לטיול רוב המטיילים יעדיפו להמשיך מיד עם הנחיתה לאנטיגואה ולהתחיל מכאן את המסע במדינה. אנטיגואה היא עיירה עתיקה והיסטורית ששימשה כבירת גואטמלה יותר מ-200 שנים. היום העיר מהווה מוקד משיכה לתיירים מכל העולם ומציעה מגוון אטרקציות בעיירה עצמה וטיולי יום בקרבתה. תוכלו למצוא כאן חיי לילה תוססים, אינספור ברים ומסעדות מפוזרים בסמטאות העתיקות, סדנאות בישול, שיעורי סלסה וטיולי יום להרי הגעש בכפרים הסמוכים או למטעי הקפה הקרובים.

Antigua Guatemala אנטיגואה גואטמלה
Antigua Guatemala אנטיגואה גואטמלה

לינה

ישנתי במלון Meson de Maria, מלון קטן בוטיקי עם מעט חדרים. מעוצב ברוח התקופה העתיקה, נקי מאוד עם אווירה ביתית חמימה. מיקום מעולה, נמצא במרכז העיר, במרחק הליכה מכל נקודות המפתח. החיסרון היחיד הוא שהחדרים בקומה הראשונה פונים לחצר הפנימית שבה מוגשת ארוחת הבוקר וזה יכול להפריע בבקרים כשלא רוצים לקום מוקדם. הייתי ממליצה לבקש חדר באחת הקומות הגבוהות יותר.

Antigua Guatemala אנטיגואה גואטמלה

מרכז העיר העתיקה של אנטיגואה מלא בבניינים ישנים ואתרים ארכיאולוגיים. ביניהם כמה נקודות מפתח מוכרות יותר ופחות. מה שכיף באנטיגואה שהיא בנויה שתי וערב ומאוד קלה להתמצאות. ממליצה פשוט להתחיל לשוטט ולגלות אותה דרך הרגליים.

 יש אווירה שמחה עם מרגריטות במגוון טעמים וכמובן מגוון מנות אוכל מקסיקני ללקק את האצבעות.

שער סנטה קטרינה Santa Catalina Arch - הנקודה המוכרת ביותר בעיר וכנראה התמונה הראשונה שתעלה בגוגל כשתחפשו "אנטיגואה". היא נבנתה במאה ה-17 ובמקור חיברה את מנזר סנטה קתרינה לבית ספר הסמוך של הנזירות.


שוק Mercado de Artesanias - שוק רחוב לא גדול במיוחד, מתופעל ע"י רוכלים שמוכרים מזכרות ותוצרת מקומית. מה שמיוחד בשוק זה, זה דווקא השער העתיק שלמרגלותיו הוא יושב. השער הוא שריד למבנה עתיק שעמד במקום בו מתקיים השוק היום.


אתר ארכיאולוגי Convento la Recoleccion - הריסות עתיקות של כנסייה ומנזר מוקפות ע"י פארק קטן. הכניסה לאתר בתשלום. הוא לא גדול מאוד וממצים אותו דיי מהר, הייתי ממליצה להגיע בשעת צהריים ולעשות פיקניק על הדשא אחרי הסיבוב בהריסות.

Antigua Guatemala אנטיגואה גואטמלה

שוק Handicrafts Market - כחמש דקות הליכה מ- Convento la Recoleccion תמצאו את שוק המלאכה העירוני. שוק מקורה בחלקו עם מספר רב של חנויות שמוכרות ממגוון התוצרת המקומית, מזכרות, עבודות עץ ופורצלן, בגדים וכו'. זה מקום מעולה לקניית מתנות במחירים הוגנים וכמובן לא לשכוח להתמקח, זה נהוג כאן ואפילו מצופה.


תצפית Cerro de la Cruz - גבעה עם נוף לאנטיגואה ממש במרכז העיר. הטיפוס אליה הוא ברגל ולוקח 20-30 דקות. במעלה הגבעה נשקף נוף פתוח לעיר העתיקה. בעבר ההגעה לשם דרשה ליווי של שוטרים מחשש לגנבים אך זה כבר לא רלוונטי ובימינו בטוח מאוד לבקר עצמאית. למעלה תמצאו ספסלים, דוכנים של מזכרות והמון תיירים כמובן.


סיור במטע קפה Cafe La Azotea - גואטמלה עשירה במטעי קפה והיא יצואנית הקפה השלישית בגודלה בעולם. המטע נמצא צפונית לאנטיגואה, הסיור בו אורך כארבעים דקות עם מדריך שמסביר על כל שלבי הגידול של פולי הקפה מזרעים עד הכוס שלנו. את הסיור סגרתי דרך אחת הסוכנויות בעיר. בכולן דיי מציעים את אותה התכנית שבד"כ כוללת נסיעה למטעי קפה, ביקור במפעל שוקולד שבו מכינים שוקולד בעבודת יד ובמסבאה להכנת ליקרים משסק שגדל באזור. הסיור נחמד ולוקח כחצי יום, בפועל הביקור במטעי הקפה היה הכי מעניין לטעמי האישי והייתי מוותרת על האחרים.


הר הגעש פקאיה Parque Nacional Volcán De Pacaya - הר הגעש פאקיה הינו הר געש פעיל הנמצא כשעתיים נסיעה מאנטיגואה. ההר התפרץ לראשונה לפני 23,000 שנה בערך והתפרץ לפחות 23 פעמים מאז. תקופה ארוכה היה ההר כבוי ולא פעיל עד שהתפרץ שוב בשנת 1961, ומאז שנת 1965 הוא פעיל ברציפות במידה זו או אחרת. את הביקור בהר הגעש אפשר לעשות בטיול יום מאנטיגואה דרך אחת מהסוכניות הרבות בעיר שמציעות את ההרפתקה. במסגרת החבילה, נהג אסף אותנו מהמלון בשעת בוקר מוקדמת ואחרי עצירה קצרה לקפה התחלנו את הנסיעה לכיוון פקאיה. בהגעה קיבל את פנינו מדריך מקומי שהסביר על המסלול שעומד לפנינו ומשם יצאנו לדרך. העליה להר אורכת כשעתיים עם עצירות למנוחה, תמונות והסברים של המדריך. הדרך דיי פשוטה ולמרות שמדובר בעליה היא לא תלולה ולא נדרש מאמץ פיזי חריג. חשוב לבוא עם נעליים סגורות ונוחות מכיוון שבדרך הולכים על אדמה בוצית ושחורה.


הנוף בפסגה שנגלה רק בסוף העליה פשוט מדהים ולגמרי שווה את המאמץ. במהלך השהייה ממש ראינו לבה נפלטת מהר הגעש מול עינינו, מחזה מרהיב וחד פעמי בהחלט. את הסיור על ההר סיימנו עם קינוח, שיפודי מרשמלו שצלינו באמצעות החום שנפלט מהאדמה.


מוזיאון פתוח Santo Domingo del Cerro - מתחם פרטי שנמצא על גבעה מחוץ למרכז אנטיגואה ובו מיצגי אמנות פזורים בכל השטח, פסלים, פסיפסים, אמנות מודרנית וגלריות אמנים עם יצירות למכירה. ניתן להסתובב כאן כמה שעות ולהמשיך לגלות עוד ועוד מייצגים. בנוסף ניתן למצוא כאן מסעדת שף מהטובות באזור, זו בהחלט הייתה הארוחה הכי טובה שאכלתי בגואטמלה. ישנן שתי דרכים להגיע לכאן, הראשונה היא לקחת מונית בצורה עצמאית השנייה היא להגיע למלון Santo Domingo במרכז העיר ומשם לקחת שאטל חינמי שיוצא כל חצי שעה לגבעה. גם ממנה יש שאטל חזור באותה תדירות.


מסעדות ובתי קפה

בתי קפה - גואטמלה בעלת תרבות קפה עשירה נודעת. היא הייתה יצואנית הקפה מספר אחת במרכז אמריקה בשנים 1850 עד- 2011, אז פינתה את המקום הראשון להונדורס. פולי הקפה שגדלים כאן מגיעים למיטב בתי הקפה בעולם ואין חובב קפה שלא טעם מהם. בכל גואטמלה ובאנטיגואה בפרט תראו אינספור בתי קפה שמתמחים בשיטות שונות לטחינה ופילטור של הקפה שהם מגישים. כך שאם אתם חובבי קפה איכותי אתם הולכים להתאהב באנטיגואה. שניים שאהבתי במיוחד הם Cafe Estudio, קפה מעולה לקחת לדרך ו- Fat Cat, קפה מקומי מושלם, נטחן במקום.

Antigua Guatemala אנטיגואה גואטמלה

מסעדות

מסעדה איטלקית El Italiano - מסעדה איטלקית טובה עם מבחר יינות, פלטת גבינות ופסטות. מה שבעיקר אהבנו היה הפיצה שהייתה פשוט מעולה.

Antigua Guatemala אנטיגואה גואטמלה

מסעדת בשרים Casa Escobar Antigua - מסעדה מעולה. הבשר היה עשוי בצורה מושלמת, הוגש על פלטה חמה למרכז השולחן.


מקסיקנית Fridas - בר מסעדה עם אוכל מקסיקני הקרוי על שמה של הציירת המקסיקנית פרידה קאלו. בערב יש אווירה שמחה עם מרגריטות במגוון טעמים וכמובן מגוון מנות אוכל מקסיקני ללקק את האצבעות.


Antigua Guatemala אנטיגואה גואטמלה

מסעדת Tenedor del Cerro - מסעדת שף שנמצאת במתחם Santo Domingo. מסעדה ברמה גבוהה, עם מנות מוקפדות מחומרי גלם טריים. האוכל היה פשוט מושלם!

Post: Blog2 Post
bottom of page