top of page
פוסטים אחרונים בבלוג
עקבו אחרי לעוד המלצות
  • Instagram
מצאו מלון

ברצלונה

ברצלונה יפה. אבל יפה כזאת של ללכת ברחוב ולהתפעם. אין ספק שגאודי השאיר כאן את חותמו, בין בניין אחד מיוחד למשנהו רואים גם המון ארכיטקטורה של אדריכלים אחרים שאולי הלכו בעקבותיו ואולי הוא רק היווה השראה עבורם. בכל אופן זה הוביל את העיר להיות מהיותר יפות שביקרתי בהן ואני עפה על זה. ברצלונה היא עיר מאוד נוחה להליכה, היא שטוחה יחסית ורוב נקודות העניין מרוכזות במרחק סביר אחת מהשניה, מה שלגמרי קונה אותי, כי אין כמו ללכת את העיר כדי להכיר אותה באמת.

טסתי לטיול בברצלונה בינואר, אחרי שחיפשתי יעד אירופאי ללא הקור האירופאי. ואכן כך היה. ינואר הוא חודש יבש יחסית ויש כאן חמישה ימים גשומים בשנה ממוצעת. כך יצא שבשלושת הימים שלנו בעיר זכינו במזג אוויר שמשי עם 15 עד 17 מעלות ביום וללא טיפת גשם.

Barcelona ברצלונה

לינה

לנו במלון Hotel Regina, המלון נמצא במיקום מעולה, כשתי דקות הליכה מכיכר קטלוניה המרכזית ובמרחק הליכה כמעט מכל נקודת עניין בעיר. מלון בעיצוב מודרני מדהים עם שירות נפלא, ניקיון בלתי מתפשר ומחשבה על הפרטים הקטנים.

התניידות

רוב הזמן בחרנו ללכת ברגל, העיר שטוחה מאוד וידידותית להולכי רגל. השוטטות ברגל מאפשרת לחוות את העיר ולספוג מהאווירה ולרוב במידה וזה אפשרי זו תמיד תהיה העדיפות הראשונה שלי. עבור הגעה למקומות רחוקים יותר נעזרנו במוניות, באמצעות אפליקציית Uber שבברצלונה עובדת עם מוניות העיר.

בנוסף, יש מטרו מאוד נוח וניתן לרכוש כרטיסי נסיעה חד פעמיים ולמספר נסיעות באמצעות מכונות אוטומטיות בכל תחנה.


נקודות עניין

כיכר קטלוניה Plaza Cataluña - הכיכר המרכזית של ברצלונה שמחברת בין מרכז העיר לאזור העיר העתיקה. הרחובות המרכזיים של העיר נפגשים בכיכר זו והיא גם האזור המומלץ ללינה מכיוון שהיא נמצאת ממש במרכז נקודות העניין של העיר.


פארק המצודה Parc de la Ciutadella - הפארק הגדול של ברצלונה. נמצא בקצה העיר העתיקה. הוא מוקד משיכה למקומיים ותיירים כאחד. זהו פארק גדול שבשטחו ישנם מוזיאון, גן חיות, מזרקה מדהימה, אגם ומדשאות רחבות ידיים.

פארק המצודה Parc de la Ciutadella

שער הניצחון Arc de Triomf - נבנה לכבוד תערוכה עולמית בברצלונה בסוף המאה ה-19 במטרה להיות שער הכניסה לעיר. השער ממוקם בסמוך לפארק המצודה ואף מחובר אליו בשביל.

שער הניצחון Arc de Triomf

קאזה ויסנס Casa Vicens - זהו המבנה הראשון שתוכנן על-ידי גאודי כבית מגורים לתעשיין מנואל ויסנס. בשנת 2005 הוכרז כאתר מורשת עולמי. הבית נמצא בשכונת גרסיה שבזמן בנייתו הייתה עיר נפרדת.


בית פדואה Casa Pàdua - נקרא על שם רחוב Padua עליו הוא נבנה. זוהי סוג של פנינה נסתרת ופחות מוכרת על ידי תיירים. אי אפשר להיכנס לתוך הבית אלא רק להתרשם מבחוץ. הוא נמצא במרחק הליכה קצר מקאזה ויסנס.

בית פדואה Casa Pàdua

הרובע הגותי Gothic Quarter

השכונה הגותית היא בעצם האזור העתיק של ברצלונה שנמצא דרומית לכיכר קטלוניה ובו מספר נקודות היסטוריות של העיר.

גשר Pont del Bisbe - גשר גותי יפייפה שמתחבר לבניין הפרלמנט הקתלוני. מהווה את אחד מסמליה הבולטים של העיר העתיקה.

גשר Pont del Bisbe

בניין הפרלמנט הקתלוני Palau de la Generalitat de Catalunya - אחד מהבניינים העתיקים באירופה שנשמר מימי הביניים ומאוכלס עד היום.


קתדרלת ברצלונה Barcelona Cathedral - קתדרלה גותית ומקום מושבו של הארכיבישוף של ברצלונה אשר נבנתה בין המאה ה-13 ל-15.

קתדרלת ברצלונה Barcelona Cathedral

פסיפס El Petó (El Beso) de Joan Fontcuberta - יצירת אמנות בצורת פסיפס תמונות שנוצר ע"י הצלם Joan Fontcuberta. היצירה שנוצרה ב-2014 נקראת בתרגום חופשי "העולם נברא בכל נשיקה", היא נמצאת ממש בסמוך לקתדרלת ברצלונה ווהיא אחת הנקודות המצולמות בעיר.

פסיפס El Petó (El Beso) de Joan Fontcuberta

ארמון המוזיקה Palau de la Música Catalana - אולם קונצרטים שנבנה ע"י הארכיטקט מונטנר בתחילת המאה ה-20 בסגנון קתלוני מודרני. ב- 1995 הוא הוכרז כאתר מורשת לאומי של אונסק"ו ועד היום מיליוני אנשים מגיעים לצפות בהופעות באולם זה מדי שנה. ניתן לרכוש כרטיס כניסה בעלות של 13 יורו לאדם.

ארמון המוזיקה Palau de la Música Catalana

שכונת אישמפלה Eixample

נמצאת צפונית לרובע הגותי, היא הוקמה במאה ה-19 ע"י קבוצות תעשיינים ועשירי העיר. אזור מאוד מרכזי ומתוייר של העיר.

קאזה בליו Casa Batlló - רחוב גרסיה שימש בזמנו למקום משכנם של עשירי ברצלונה וקאזה בליו שנמצא עליו הוא אחת מיצירותיו המפורסמות של גאודי. הוא נבנה בתקופת חידוש העיר בחילת המאה ה-20 ופרט לבית זה ניתן למצוא על הרחוב עוד מספר בתים שעברו "שדרוגים" ע״י אדריכלים שנשכרו לטובת העלאת מראה הנכסים. גם קאזה בליו הוכרז כאתר מורשת עולמי.

קאזה בליו Casa Batlló

סגרדה פמיליה La Sagrada Família - זוהי כנסייה שתוכננה ע"י האדריכל האגדי אנטוניו גאודי. הוא יזם את בנייתה והחל אותו ב- 1882 כשלמעשה אחרי מותו עבודת הבנייה המשיכה ואף מתקיימת עד היום. סיום הבנייה מתוארך כיום לשנת 2026. הכנסייה נבנתה בסגנון המודרניסטי קטלוני והיא אחד המבנים המרשימים שיצא לי לבקר בהם. עם צריחים בגובה של 100 מטר והמון השראה שגאודי שאב מן הטבע התחושה בביקור בה היא של הליכה בתוך יער קסום. אל תוותרו על הכניסה פנימה. נדרש לקנות כרטיס אונליין לפני ההגעה, עלות כניסה כ-38 יורו.


פארק גואל Parc Güell - פארק שנמצא בחלק הצפוני של העיר. הפארק תוכנן ע"י אנטוניו גאודי בתחילת המאה ה-20 במטרה לשמש שכונת מחיה לעשירי ברצלונה. נבנו כמה וילות ואזור הכניסה ואז הפרוייקט נגנז מפאת המרחק מהעיר.

פארק גואל Parc Güell ברצלונה Barcelona

סיורים מומלצים

מאוד מאוד ממליצה לקחת סיור מודרך בין יצירותיו של גאודי בעיר. אנחנו לקחנו סיור דרך GuruWalk שהוא סיור בסגנון Free Walking Tour שבו כל משתתף בוחר את הסכום שירצה לשלם עבור הסיור. הסיור הזה נותן פרספקטיבה על כל היסטוריית העיר ברצלונה ועל בנייתה בסוף המאה ה-19. עם זרקור על פועלו של גאודי והחשיבות של היצירות שלו לאיך שהעיר התהוותה להיות בסופו של דבר.


קניות בברצלונה

שדרת La Rambla - אולי הרחוב המוכר ביותר בברצלונה. השדרה יוצאת מכיכר קטלוניה לכיוון דרום עד הים. שגרה רחבה עם כל המותגים האפשריים שרק תחשבו עליהם.


שדרת Pg. de Gràcia - רחוב ענק עם שדרה במרכזו, יוצא מכיכר קטלוניה לכיוון צפון. בתחילת הרחוב ניתן למצוא את כל מותגי האופנה המוכרים ובהמשכו גם מותגי על. הרחוב ממשיך עד שכונת גרסיה.


רחוב Carrer Gran de Gràcia - החלק הצפוני של שדרות גרסיה. הרחוב הזה הופך למדרחוב בסופי שבוע. אזור קניות פחות מוכר לתיירים עם הרבה חנויות נעליים ומותגים מקומיים.


רחוב C. de Girona - רחוב עם כמה אאוטלטים שווים. בינהם גם Mango outlet גדול.


רחוב Avinguda del Portal de l'Àngel - רחוב שיוצא דרומה מכיכר קטלוניה ומתחבר לשדרות Ramblas.

Bracelona La Ramblas לה רמבלה ברצלונה

Post: Blog2 Post
bottom of page