top of page
פוסטים אחרונים בבלוג
עקבו אחרי לעוד המלצות
  • Instagram
מצאו מלון

חצי האי איסטריה, קסם של יין ופטריות כמהין

טסנו לקרואטיה בזמן הקורונה כשהיא הוגדרה מדינה ירוקה, במטרה להקדיש את רוב הזמן לחצי האי איסטריה. חצי האי איסטריה הוא אזור יפייפה, עשיר בייקבים, טבע מדהים, נופים, מסעדות גורמה ועיירות ציוריות על חוף הים האדריאטי.

חצי האי נודע בפטריות הכמהין השחורות והלבנות שגדלות באזור כתלות בעונה, למזלנו ספטמבר היא העונה של שתיהן ובזמן הזה של השנה כמעט ולא תמצאו מסעדה באזור שלא מגישה מנות עשירות בכמהין טרי. באופן כללי הקולינריה באזור מושפעת מצפון איטליה הקרובה יחסית, כך שאם אתם חובבי פסטות ובשרים זה המקום עבורכם בכל ימות השנה.

מוטובון איסטריה

התניידות

שכרנו רכב עם הנחיתה בזאגרב ואיתו התניידנו עד החזרה לזאגרב ביום האחרון. לדעתי רכב חיוני לטיול מהסוג הזה, שכלל מעבר בין כפרים, עצירות בנקודות עניין על הדרך וספונטניות מלאה בלו"ז של כל יום.


לינה

חילקנו את הלינה בטיול לשניים, בלילה של הנחיתה נסענו ישר לכפר מוטובון, שם העברנו שני לילות, אחריו עברנו לרוביני לשלושה לילות נוספים.

שימו לב שבשתי העיירות אין חניה בעיר העתיקה ולכן חונים מחוץ לעיר. בשתיהן מדובר במרחק הליכה קצר ששווה את זה בעיני, אך בכל מקרה כדאי לקחת את זה בחשבון למי שזה פחות מתאים לו.

Motovun

מלון קטן וחמוד בלב העיירה עם נוף מדהים לארוחת בוקר - Villa borgo

Rovinj

דירת Airbnb בלב העיר. אין הרבה מלונות בלב העיר העתיקה ולמי שמעוניין להיות במרחק הליכה לאטרקציות ומקומות הבילוי בעיר ממליצה לקחת דירה.


עיירות ונקודות עניין באיסטריה

באופן כללי, ההמלצה שלי היא להגיע לכיכר המרכזית בכל עיירה שמגיעים אליה וממנה ללכת ברחובות, להתרשם מהאווריה ועל הדרך לבקר בנקודות העניין המרכזיות. מדובר באזור מאוד מתוייר ולכן תמיד ישנו שילוט לנקודות "החשובות" וקל מאוד להתמצא.


מוטובון (Motovun)

כפי שציינתי ישנו במוטובון ביומיים הראשונים. מדובר בעיירה קטנה מימי הביניים שנותנת תחושה של חזרה בזמן. היא יושבת על הר גבוה ומשקיפה על הנופים המדהימים סביבה. הרבה מהם של הכרמים של והיקבים המעולים באזור. היא נמצאת בנקודה מזרחית ומאפשרת גישה נוחה לכמה עיירות סביבה הנמצאות במרחק נסיעה קצר. למוטובון עצמה כדאי להקדיש כחצי יום.

מוטובון איסטריה motovun

גרוזניאן (Groznjan)

כפר אמנים יפייפה. המון גלריות וחנויות של אמנים מקומיים, חנויות של פטריות כמהין וגבינות, שמן זית ויינות. כיף להסתובב בין הסמטאות ופשוט להנות מהאווירה במקום.


ויה (Buje)

עיירה קטנה ולא מאוד משומרת. שווה ביקור רק אם עוברים בדרך מגרוזניאן.


נוביגרד (Novigrad)

עיירה יפה על גדות הים האדריאטי עם טיילת נחמדה, מסעדות וחנויות. למי שמעוניין בטבילה כדאי לדעת מראש שברוב המקומות לא מדובר על חופים עם חול אלא אבנים, במקרה הטוב. המקומיים מצטיידים במזרוני ספורט כשמגיעים לים ע"מ שיהיה נוח להשתזף.

איסטריה קרואטיה

פורץ' (Porec)

עיירה מדהימה בחלק הצפוני של חצי האי. מומלץ לטייל בסמטאות, לבקר באתר העתיקות המוכר ע"י אונסקו ולהתפעל מהנוף ממגדל העיר העתיקה. בפורץ' יש גם חוף ים נוח יחסית שנמצא ליד מלון Delfin.



מפרץ Lim Fjord

נמצא כרבע שעה נסיעה צפונית לרוביני. ישנן נקודות תצפית רבות בדרך על הכביש הראשי עוד לפני שיורדים לקו המים. כשיורדים למטה לא לפספס את חוות הצדפות שנמצאת ממש משמאל, ראשונה בירידה. מדובר בכמה סירות מחוברות ביניהן עם רפסודות, במקום מגישים אויסטרים, מולים ויין הבית בלבד. אויסטרים הכי טריים שיש מהים ישר לפה. מושלם!!

איסטריה

רוביני (Rovinj)

כנראה העיירה המתויירת ביותר באזור זה. נמצאת בדיוק באמצע קו החוף של חצי האי ומאפשרת גישה נוחה להרבה אטרקציות באזור. כמו שציינתי אין כניסת רכבים ללב העיר העתיקה, מדובר בסמטאות צרות והמון מדרגות. העיירה עשירה במסעדות וברים. תוכלו לצפות כאן בשקיעות מרהיבות מהמזח או מאחד מברי הקוקטיילים בעיר ולהינות מארוחה במסעדות מעולות. גם מסעדת מישלן היחידה בחצי האי איסטריה נמצאת כאן ברוביני.


רוביני קרואטיה

פולה (Pula)

העיר הגדולה בחצי האי איסטריה, נמצאת בחלק הדרומי של חצי האי. בפולה יש מספר אתרים ארכיאולוגיים ביניהם אמפיתיאטרון רומי מרשים שהינו השריד הארכיאולוגי הגדול ביותר בקרואטיה כולה.



פארק Kamenjak

שמורת טבע גדולה בחלק הדרומי ביותר של חצי האי. בשמורה מספר חופים יפהפיים, צוקים מרשימים מעל המים ונוף עוצר נשימה. השמורה גדולה ויש בה גם ברים ומסעדות, כדאי להקדיש לה יום שלם. כניסה לשמורה בתשלום, 40 קונה לרכב לכל היום. שימו לב שחלק מהמסלולים דורשים רכב שטח אבל את רובם אפשר גם לעשות רגלית.


יקבים

באיסטריה עוברת דרך היין של קרואטיה והאזור כולו מלא ביקבים קטנים וגדולים. לאורך כל הנסיעה תראו שילוט שמכווין לטעימות יין וההיצע כמעט אינסופי. זן הענבים הנפוץ ביותר והייחודי לאזור נקרא מלבזיה, תמצאו אותו בשלל היקבים באזור. ממנו מתסיסים יין לבן יבש מעולה.

קוזלוביק (Kozlovic) - יקב עם הנוף הכי יפה שתראו. מקום מעולה לטעימת יינות, מגישים גם פלטות של גבינות ונקניקים ומנות קטנות למי שרוצה לשלב עם הטעימות.

רוקסניץ' (Roxanich) - יקב היושב למרגלות העיירה מוטובון בתוך מלון יוקרה. למעשה המלון נבנה אחרי היקב ומעליו. מדובר ביקב עצום, הבנוי מחמש קומות מרתף, אל תוותרו על הסיור ביקב (צריך להזמין מקום מראש)!

בנזיק (Benazic) - יקב משפחתי היושב ממש בבית המשפחה, מתמחה ביינות לבנים. נמצא על דרך היין באיסטריה. ניתן לשלב את הטעימות עם מספר וריאציות של אוכל.


מסעדות

מסעדת Stari Podrum - נמצא 2 דקות נסיעה מיקב קוזלוביק (מומלץ לשלב).

מסעדת Konoba Mondo - נמצאת בלב מוטובון ומתמחה בפטריות כמהין. אנחנו ביקרנו בעונת הכמהין הלבנות. הוקדש לכך דף נפרד בתפריט המסעדה, שכלל מנות עם פטריות כמהין לבנות בלבד. טעים מאוד!

מסעדת Sveti Nicola - על הטיילת בעיירה פורץ'. מגישים פירות ים ודגים מושלמים!

מסעדת Tutto bene - מסעדה קטנה ברוביני המנוהלת ע"י השף ואשתו. דגים ופירות ים מושלמים. כדאי להזמין מקום מראש.

ארוחת בוקר ב- Hotel Adriatic - מלון במרכז העיר של רוביני. ארוחת בוקר ברמה גבוהה.

בר קוקטיילים Mediterraneo ברוביני - קוקטיילים מצויינים ונוף מדהים לשקיעה. כדאי לבוא מוקדם אם רוצים מקום עם נוף פתוח.

מסעדת Monte - מסעדה מדהימה!!! מעוטרת בכוכב מישלן, נחשבת למסעדה הטובה בחצי האי איסטריה. מציעה שלוש אופציות של תפריט טעימות עם אפשרות להתאמות. להזמין מקום מראש.

רוביני איסטריה

Post: Blog2 Post
bottom of page