top of page
  • Instagram
מצאו מלון

קפדוקיה - ארץ החלומות הטורקית

קפדוקיה הוא חבל ארץ במרכז טורקיה, שעה טיסה מאיסטנבול. למרות הבלבול, אין עיר שנקראת קפדוקיה והשם הזה הוא בעצם שמו של האזור כולו. תוואי השטח המיוחד כאן, שנראה כאילו צמחו בו פטריות אבן ענקיות, נוצר בצורה טבעית ע"י תהליכים שהתרחשו לאורך מיליוני שנים. האזור מפורסם בעיקר בגלל תמונות הכדורים הפורחים. מדי בוקר בשעת זריחה עולים מאות כדורים פורחים לאוויר וניתן לצפות בהם ממגוון נקודות באזור. המראה הינו חלומי ונותן תחושה סוריאליסטית, של כאילו נכנסת לארץ האגדות.

capadocia turkey טורקיה קפדוקיה

לינה

לבחור מלון בקפדוקיה זה אחד הדברים החשובים שכדאי לעשות בצורה נבונה לפני הנסיעה. ישנן כמה עיירות, המרכזיות הן Goreme ו-Uchisar. בשתיהן המון מלונות, ורובם מציעים נוף כזה או אחר לזריחה. כשעשיתי את המחקר המקדים חיפשתי מלון עם מרפסת יפה שצופה לכדורים והיה לי חשוב למצוא מלון לא גדול ולא עמוס בתיירים. בחרתי במלון Zara Cave Hotel ב-Goreme, מלון חדש שנפתח רק שנה לפני כן. במלון רק 17 חדרים מה שהופך אותו ללא עמוס, הוא מרכזי בעיירה, קרוב להכל וחשוב מזה מצוייד במרפסת מדהימה לצפייה בכדורים כך שניתן להתעורר ולעלות מיד למרפסת מבלי לנסוע ולחפש נקודת תצפית.

התניידות

הרבה אנשים שמגיעים לכאן סוגרים מראש טיולים מאורגנים (המסלולים דיי קבועים). במידה וישנים במרכז העיירה אפשר לגמרי להסתדר ללא רכב. אנחנו בחרנו להשכיר רכב לתקופה ולבנות את המסלולים שלנו בעצמינו רוב הזמן. הנהיגה באזור נוחה וקלה ורכב צמוד אפשר לנו לקחת את הזמן בקצב שלנו.

איפה לצפות בכדורים הפורחים?

ישנן שלוש אפשרויות עיקריות:

• לצפות בכדורים מהמלון שישנים בו. כמו שרשמתי קודם חשוב לוודא שיש במלון נקודת תצפית שפונה לזריחה.

• לנסוע לנקודת תצפית בשטח - דורש קצת יותר השקעה וגם רכב (או לסגור מונית מראש). יש כמה נקודות תצפית סביב העיירות. הכי נוחה ב-Goreme היא גם הנקודה הכי גבוהה שם שממנה רואים גם שקיעות - פשוט תחפשו את הגבעה עם דגל טורקיה ענק, רואים אותה מכל מקום בעיירה.

• צפייה מתוך כדור פורח - חלק מהעניין הוא להתנסות גם בטיסה בכדור פורח. חוויה מומלצת!!

קפדוקיה כדור פורח

מסלולים

קיימים שלושה מסלולי טיול באזור, המסלול האדום והירוק שהם המוכרים יותר והמסלול הכחול במידה ונשאר זמן. המסלול האדום והכחול נמצאים במרחק נסיעה קצרה מ-Goreme ואנחנו בחרנו לעבור בנקודות שעניינו אותנו במסלולים אלה בצורה עצמאית. המסלול הירוק מרוחק יותר ולכן אותו עשינו בצורה מאורגנת עם מדריך. כל סוכנויות התיירות בעיירות מציעות בדיוק את אותן החבילות לטיולים המאורגנים ולשלל האטרקציות, כולל טיסה בכדור פורח. ממליצה לעשות השוואת מחירים כי הם יכולים להשתנות בצורה משמעותית בין סוכנות לסוכנות וללא סיבה מוצדקת באמת.

קפדוקיה למטייל

את הטיסה בכדור הפורח ואת המסלול הירוק סגרנו בסוכנות Fairyland travel ב-Goreme. אחרי שעברנו בכמה סוכנויות בערב שבו הגענו שמענו תיירים מדברים על מחיר נמוך בהרבה שהם קיבלו לטיסה מהסוכנות הזאת והחלטנו לברר את העניין. אחרי שקיבלנו יחס מעולה בטיסה, ואפילו טסנו בכדור של ארבעה אנשים בלבד (כמות האנשים בסל נעה בין 12-24 בד"כ) החלטנו לסגור איתם גם את הטיול המודרך שעשינו ביום האחרון (המסלול הירוק).

אפשר לשלב טיסה בכדור פורח או צפיה בכדורים בזריחה עם טיול של כל אחד מהמסלולים באותו יום.

מסעדות

מסעדת Sofra ב- Ugrup - אוכל מקומי מעולה. ממליצה על המנה הקפדוקית המסורתית - תבשיל בשר בכד חרס אטום שנקראת Testi Kebab

מסעדת Seten ב-Goreme - מסעדה שמגישה אוכל מקומי אך מעט יותר פאנסית בהשוואה לאזור. מומלצת לארוחת ערב אז יש אווירה נחמדה עם מוזיקה מקומית חיה

מסעדת La Vida A la Carte ב-Goreme - מסעדה מקומית פשוטה יחסית עם אוכל טעים בצורה מפתיעה

קפדוקיה למטייל

יקבים

בקפדוקיה מספר יקבים חלקם קטנים וחלקם גדולים מאוד. באופן מפתיע הרבה מהיינות הטורקיים מגיעים מענבים שגדלים באזור קפדוקיה. אנחנו ביקרנו בשניים מהם.

יקב Turasan בעיירה Ugrup - יקב ענק ותעשייתי. ניתן להגיע לטעימת יינות חינמית. אם רוצים טעימה של היינות היותר מובחרים ניתן לשלם 40 לירה לטעימות של שלושה יינות וסיור ביקב. הסיור היה נחמד, היינות שטעמנו היו ממוצעים מינוס.

יקב Kocabag בעיירה Uchisar - יקב קטן יותר עם אווירה משפחתית. גם כאן ניתן לטעום את היינות הפשוטים בחינם או לשלם על טעימות של יינות מהסדרות הגבוהות יותר בשילוב פלטת גבינות או נשנושים. היינות מאוד טובים, והכי טעימים שיצא לי לשתות בטורקיה בכלל.