top of page
פוסטים אחרונים בבלוג
עקבו אחרי לעוד המלצות
  • Instagram
מצאו מלון

גן עדן ושמו קאו לאק

קאו לאק הוא אזור של רצועת חוף באורך של כ-30 ק"מ הנמצאת כ-100 ק"מ צפונית לפוקט. קאו לאק נמצאת בסמיכות לכמה שמורות טבע גדולות ועל כן הפכה למוקד משיכה לתיירים שרוצים להגיע לאזור ולצאת ממנו לטיולים בשמורות הקרובות. בנוסף, יש באזור כמה ריזורטים גדולים ומפנקים שמושכים אליו גם לא מעט משפחות עם ילדים שבאים לנפוש ביעד האקזוטי הקסום הזה.

Khao Lak קאו לאק שקיעה

עונה מומלצת

בחלק המערבי של תאילנד שורר מזג אוויר טרופי וחם לאורך כל חודשי השנה. הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 27 מעלות והלחות גבוהה. עם זאת, ישנן עונות גשומות יותר ופחות שכדאי לקחת בחשבון בתכנון הטיול. העונה היבשה היא בין החודשים נובמבר עד אפריל, וזו גם העונה המתויירת ביותר. בשאר הזמן מדובר בעונה הרטובה שבה יש הרבה ימים גשומים ומונסונים כבדים.

JW Marriott Khao Lak לקאו לאק

לינה

קאו לאק הוא לא אזור גדול אבל הוא לגמרי מתפתח עם השנים ויש בו כמה מלונות יוקרתיים ממש על החוף. אנחנו בחרנו לישון במלון JW Marriott Khao Lak שנחשב למלון הכי טוב באזור. מדובר בריזורט עצום ומרווח עם חדרים שבנויים כקוטג'ים קטנים אותנטיים סביב בריכת נהר באורך 2.5 ק"מ כשהתחושה הנוצרת היא של כפר תאילנדי קסום.


במלון 4 מסעדות ערב (תאילנדית, יפנית, איטלקית וים תיכונית) להזמנה מתפריט ועוד כמה מסעדות צהריים, בר, חוף פרטי למבוגרים בלבד וגם חוף פרטי למשפחות, אזור של מגלשות מים לילדים, מועדון ילדים גדול ומפנק, חדר כושר, ספא, מספר בריכות מרכזיות וכמובן בריכה ארוכה שחוצה את המלון כולו והיא הבריכה הארוכה ביותר באסיה. זה ממש המלון הזה שתגיעו אליו תשאלו את עצמכם למה בעצם בכלל לצאת ממנו לאנשהו.

המלון מבודד יחסית ונמצא כרבע שעה נסיעה ממרכז קאו לאק. ממש ביציאה מהמלון יש תחנת מוניות, קיוסק ומסעדה עם נוף מדהים לשקיעה. מונית מהמלון למרכז קאו לאק תעלה 300 באט.


אופציה נוספת היא מלון The Sand Khao Lak זהו מלון מאוד אהוב על ישראלים בעיקר בזכות המחיר האטרקטיבי שלו והמיקום המרכזי. הוא נמצא ממש במרכז קאו לאק. יש בו המון פעילויות לילדים כולל פארק מים ממש בתחומו.


מה עושים בקאו לאק

קאו לאק נמצא בצמוד לכמה שמורות טבע גדולות שהן גם היעד של רוב המטיילים שמגיעים לאזור.

אגם צ'או לאן Cheow Lan קאו לאק

אגם צ'או לאן נמצא בתוך שמורת קאו סוק והוא בעצם אגם מלאכותי שנוצר בעקבות בניית סכר ותחנת כוח להפקת חשמל. האגם הגדול והיפייפה עם סלעי גיר ענקיים לגדותיו ובמרכזו הפך למוקד משיכה לתיירים מרחבי העולם. בהמשך נבנו כמה מלונות על גדות האגם עצמו ולמי שמעוניין גם יכול ממש לישון במלון צף כזה כמו למשל ב- 500 Rai Floating Resort.

ההגעה לאגם אורכת כשעתיים של נסיעה צפונה מקאו לאק. הטיול היומי לאגם כולל הפלגה של שעה בסירת מנוע אל מרכז האגם ולנקודה הכי מפורסמת בו, סלעי שלושת האחים. שהם שלושה סלעי גיר ניצבים במים ויוצרים נוף פראי ומיוחד. לאחר ההפלגה ממשיכים למסלול הליכה של שעה שבסופו מגיעים למערת נטיפים ולסיום מקנחים בביקור באחד המלונות הצפים על גדות הנהר. שם אוכלים ארוחת צהריים ומתפננים במי האגם. מי שמעוניין יכול גם לשוט בקיאקים באגם בזמן השהייה במלון.

אגם צ'או לאן Cheow Lan קאו לאק
אגם צ'או לאן Cheow Lan קאו לאק

שמורת קאו סוק נמצאת כשעה נסיעה מקאו לאק והיא בעצם ריכוז של כמה שמורות טבע. בשמורה תמצאו יער גשם, מפלים, אגמים, טבע פראי יפייפה, מקדשים והמון אטרקציות למטיילים. טיולי היום לשמורה הם בדרך כלל די מובנים וכוללים שיט באגם בשמורה, ביקור במקדש הקופים, רחיצת פילים, מסלולי הליכה ותצפיות. הטיול בשמורה הוא יום מלא ולא ניתן לשלב באותו יום גם את אגם צ'או לאן מכיוון שהם נמצאים במרחק של כשעה נסיעה אחד מהשני ובמסלולים שונים.


שמורת קאו לאק היא מעט קטנה ונמצאת ממש דרומית לקאו לאק עצמה. הטיול בשמורה כטיול יום הוא פחות נפוץ כי לרוב המטיילים בוחרים לנסוע לשמורת קאו סוק הגדולה יותר אך גם כאן ניתן להרכיב יום טיול מגוון. בשמורה ניתן לשוט על רפסודות במבוק בנהר, להשתתף ברחיצת פילים וכמובן להתרשם מהטבע והיופי של המקום.

אגם צ'או לאן Cheow Lan קאו לאק

איי סימילאן הם ארכיפלג המורכב מ-11 איים בים אנדמן, שנמצאים ממש מול חופי קאו לאק במרחק של כשעה הפלגה בסירה מהירה או קטמרן. האיים הם בעצם קו הגבול הימי בין תאילנד להודו. העונה שבה ניתן לבקר באיים היא בין אוקטובר למאי. הפארק הלאומי של איי סימילאן נחשב לפארק הלאומי העמוס והמתוייר ביותר מבין שמורות תאילנד וחלק מהאיים אף נסגרו לביקור בשל נזקים כתוצאה מציירות מאסיבית לאזור. במהלך הטיול היומי לאי עוצרים לרוב בכמה נקודות שנרקול וב-2-4 איים, האזור נחשב לאחד מעשרת המקומות המעניינים לצלילה בעולם כולו.


מסעדות ושווקים

שוק Bang Niang Market - שוק לילה המתקיים ארבע פעמים בשבוע, בימי שני, רביעי, חמישי ושבת בין השעות 15:00-23:00. השוק די קטן, עם כמה דוכני אוכל רחוב, מיצים, שייקים ודוכני בגדים ומזכרות.


מסעדה תאילנדית Nom's Family Restaurant & Bungalows - מסעדה משפחתית באווירה פשוטה עם אוכל מקומי מעולה!


מסעדת Ta Krai - מסעדה תאילנדית במלון JW Marriott Khao Lak שבו ישנו. מסעדה המתמקדת במטבח הצפון תאילנדי. המנות היו טובות אבל לא יותר מזה. האוכל בתאילנד באמת מדהים וכשהסטנדרט גבוה המסעדה הזאת אינה בהכרח עומדת בו.


מסעדת Sakura - מסעדה יפנית הנמצאת במלון JW Marriott Khao Lak שבו ישנו. קראנו ביקורות לפני שהגענו ואפילו הזמנו מקום מראש. זוהי מסעדה יפנית טובה עם כמה מנות סושי מעולות. אבל לא יותר מזה. לא מסעדה שתרצו לחזור אליה כל ערב, כן מסעדה שכיף שיש אותה בשטח המלון שאתם ישנים בו כשבא לכם רק לקפוץ לארוחת ערב.

מסעדת Sakura - מסעדה יפנית הנמצאת במלון JW Marriott Khao Lak

Post: Blog2 Post
bottom of page