top of page
פוסטים אחרונים בבלוג
עקבו אחרי לעוד המלצות
  • Instagram
מצאו מלון

תאילנד עם תינוק

טסנו לשלושה שבועות בתאילנד עם דןדן כשהוא היה בן תשעה חודשים בדיוק. זו אמנם לא הייתה הפעם הראשונה שטסנו עם תינוק אבל מאז שהוא נולד נוכחתי לגלות שלא משנה איזה שגרה פיתחנו וטיפחנו ואיזה חוויות צברנו, מספיק שהוא יגדל בחודש חודשיים והרי תינוק חדש לחלוטין🙂. בגיל תשעה חודשים דןדן כבר היה פעלתן ושובב מאוד, מכאן שאופי הטיול שחיפשנו היה בהכרח בטן גב ביעד שיהיה נוח לטיול עם תינוק ושיאפשר קצב איטי עם כמה שפחות FOMO. אין ספק שתאילנד הייתה ההתאמה המושלמת לדרישות הללו.

Thailand ko phangan with a baby

טיפים כלליים

הגנה מיתושים

הבאנו מהארץ צמיד פראקיטו וגם תכשיר הגנה מיתושים שמתאים לתינוקות. בפעם הראשונה שמרחנו את התכשיר בתאילנד העור של הקטני האדים והבנו שהוא כנראה אלרגי לאחד המרכיבים ולכן ממליצה לא לחזור על הטעות שלנו ולבדוק עוד בארץ.

אחרי המקרה קנינו ספריי טבעי בחנות מקומית, כן היו עקיצות אבל לא המון וסה"כ היה יעיל לגמרי.


אוכל

אז זה כמובן תלוי בגיל התינוק ובמה שהוא אוכל. כשטסנו דןדן היה בן תשעה חודשים וכבר אכל שתי ארוחות מוצקים ביום. הבאנו מהבית תמ"ל לכל התקופה וגם הרבה סמודיז. במלונות שילבנו ארוחת בוקר ממה שהיה בבופה. סה"כ היה מעולה.

טיפ, בצפון תאילנד, ברשת הסופרים Rimping יש מגוון סמודיז מדהים.


טיטולים

טיטולים מהמותגים המקומיים לא סופגים כמו פאמפרס/האגיס. פאמפרס ניתן למצוא בסופרים הגדולים אבל הדגם הנפוץ הוא גזרת תחתונים (סגור בצדדים) וגם המחיר גבוה מאוד. לכן מאוד ממליצה להביא מהארץ את הכמות הנדרשת.


תרופות

התייעצנו עם הרופא של דןדן לפני הנסיעה וקיבלנו ממנו מרשמים לתרופות כמו טיפות אזניים, טיפות פניסטיל וכו'.


חיסונים

התייעצנו עם מרפאת מטיילים והונחנו שלא לחסן את דן מכיוון שלא ממליצים לחסן ילדים עד גיל שנתיים. ממליצה להתיעץ בכל מקרה עם מרפאת מטיילים לפני שטסים.

Thailand with a baby

טיסות

הטעות הראשונה שעשינו בתכנון המסלול היא להזמין טיסות ורק לאחר מכן להחליט על המסלול שנעשה בטיול. בעקבות כך הזמנו טיסה מהארץ לפוקט וטיסת חזור מבנגקוק, כשבפועל בכלל לא היינו בפוקט. תכנון כזה הוביל לכך שאת ההגעה לקופנגן שבה התחלנו את הטיול עשינו במסלול ארוך ומתיש של ישראל-דובאי-פוקט-קוסאמוי ומשם עוד סירה לקופנגן. מיותר לציין ששלוש טיסות וסירה באותו יום עם תינוק שמתקשה להירדם בסביבה הומה הפך את העסק לדיי קשוח. לכן, חשוב חשוב לתכנן מראש עד כמה שאפשר את הידעים/אזורים שבהם תרצו לטייל.

במהלך הטיסות נעזרנו בעריסה ובחלק היה כסא פנוי אז השתמשנו בכרית מתנפחת ליצירת "מיטה" עבור הרגעים המעטים בהם הוא הצליח לנמנם🙂.

שני טיפים לטיסה עם תינוקות בחברת אמירייטס. הראשון, אחרי שמזמינים טיסה כדאי להתקשר לשירות הלקוחות ולוודא ששמור לכם מושב עם עריסה, ועדיף מוקדם מאשר מאוחר כי המקומות האלה נתפסים מהר.

הטיפ השני הוא יותר לידיעה, בשדה של דובאי לא מורידים עגלות תינוק שנשלחות לבטן המטוס לזמן הקונקשן ואת העגלה מקבלים רק ביעד הסופי. בשדה עצמו יש עמדות עם עגלות תינוק מתקפלות לשימוש בחינם לזמן הקונקשן. הן לא הכי נוחות אבל עושות את העבודה.

Thailand with a baby

מסלול

טיילנו בתאילנד בחגי תשרי במשך שלושה שבועות. כשהתחלנו לתכנן הבנו שאמנם הכל קרוב יחסית אך ישנם פערים משמעותיים במזג האוויר בין הצד המזרחי למערבי של המדינה. בסוף ספטמבר - תחילת אוקטובר זה זמן מומלץ לביקור בצד המזרחי, באיי מפרץ תאילנד ובצפון המדינה. זו לא עונה מומלצת לביקור בצד המערבי של ים האנדמן. לראייה, בזמן שטיילנו הצד המערבי סבל מגשמים והצפות ולכן כפי שציינתי קודם ויתרנו על ביקור בפוקט והסביבה.

המסלול שעשינו היה קופנגן - קוסאמוי - קוטאו - צ'אנג מאי - בנגקוק. על כל היעדים ניתן לקרא בפירוט בפוסטים נפרדים בבלוג.

לינה

מה שחשוב לקחת בחשבון מבחינת לינה כשמטיילים עם תינוק בתאילנד זה בעיקר את העובדה שלא בכל המלונות יש מועדוני ילדים. אנחנו גילינו שלעיתים זה קריטי, כי בימים חמים מדי, כשפחות מתאים לבלות שעות בחוץ בשמש הקופחת, רצוי שתהיה אפשרות נוספת לבילוי ופריקת אנרגיה עבור הקטני.

חוץ מזה, בכל המלונות שישנו בהם היו כסאות תינוק במסעדות והצוות היה אדיב וסבלני לנוכחות ילדים.

Thailand with a baby

רפואה

כשמטיילים עם תינוק קטן לוקחים בחשבון את האפשרות שיחלה. לצערינו זה היה סיכון שגם התממש בטיול שלנו. דןדן חלה בדלקת אזניים, סבל מחום וכאבים, ונזקק לטיפול רפואי ותרופתי. אני מציינת את זה כי זה משהו שאמנם לא בוודאות יקרה אבל במידה וכן רצוי להיות מוכנים לתרחיש.

תאילנד היא מדינה מאוד מתויירת, באיים הגדולים יש בתי חולים פרטיים ברמה גבוהה. בקוסאמוי למשל יצא לנו להגיע פעמיים וקיבלנו טיפול רפואי מדהים. אך באיים הקטנים זה לא המצב. כשדן חלה היינו בקוטאו, קוטאו הוא אי קטן מאוד, עם כמה מרפאות ולא בתי חולים של ממש להפתעתינו גילינו שאין באי רופא ילדים. מה שאומר שבמקרה חירום של ממש תאלצו להתפנות לקוסאמוי בסירה או במסוק. זה משהו שכדאי להיות מודעים אליו.

Thailand with a baby

מטפלת

אני אתחיל ואגיד שאין כמו טיול עם נני צמודה אבל זה מובן לגמרי שזה גם סובייקטיבי ולא בהכרח מתאים לכולם.

כבר הרבה שנים שמעתי מאנשים על כך שמשפחות שמטיילות בתאילנד עם תינוקות נעזרות הרבה פעמים בשירותי בייביסיטר צמודים עבור הקטנטנים. יצא לי להשתמש בעבר בשירותי בייביסיטר של מלון, כמו למשל בטיול שלנו לכריתים אבל כאן מה שסיקרן אותי זו האפשרות לקחת נני צמודה שתהיה המטפלת של דןדן לאורך כל הטיול ובעצם תהיה עוד "זוג ידיים" שיוכלו להקל עלינו ולהפוך את הטיול לחופשה אמיתית של ממש. לא לגמרי היה ברור לנו איך זה עובד ויצאנו לחקור את הנושא שאני שמחה לשתף כאן כי לדעתי זו אפשרות מדהימה שאין עליה מספיק מידע מאורגן.

במהלך הטיול נעזרנו בשירותיה של רוזי. רוזי היא תאילנדית בעלת סוכנות לשירותי בייביסיטר ומטפלות לילדים. אל רוזי הגענו דרך קבוצת הפייסבוק תאילנד - בייביסטריות/ מטפלות לחופשה לאחר שקראנו המלצה של משפחה ישראלית שנעזרה בשירותיה במהלך טיול בתאילנד. יצרנו איתה קשר עוד מהארץ וסגרנו את כל הפרטים מראש. רוזי אמנם נמצאת בקוסאמוי אבל היא מציעה גם אפשרות להצטרפות שלה ליעדים נוספים בהתאם למסלול שלכם. כך קרה, שבמקור תכננו להיעזר בשירותיה בקופנגן וקוסאמוי בלבד, ובפועל היא טיילה איתנו שלושה שבועות, עד היום האחרון בבנגקוק.


אז איך זה עובד?

כשסוגרים נני צמודה לתינוק שלכם בתאילנד לרוב תתבקשו לקבוע מראש לכמה שעות ביום תרצו לקבל עזרה, בהתאם לכך גם יקבע התעריף היומי. אנחנו למשל קבענו שהמקסימום יהיה עשר שעות כשברוב הימים חילקנו את הזמן בין כמה שעות ביום ועוד כמה שעות בערב על מנת שנוכל לצאת כשדןדן ישן. בהמשך, כשרוזי הצטרפה אלינו לעוד יעדים דאגנו לה תמיד להוצאות של נסיעות, טיסות ומעבורות במידת הצורך וזה היה על אחריותינו להזמין לה בכל יעד מלון שיהיה קרוב יחסית למלון שלנו, על מנת לאפשר לה את הגמישות של להגיע ולחזור מתי שנבקש. רוזי עצמה היא מקצוענית אמיתית, דוברת אנגלית שוטפת ומנוסה מאוד עם תינוקות ומשפחות ישראליות בפרט.


כמה דברים שחשוב לדעת

  • לא בכל האיים הקטנים אפשר למצוא בייביסיטר בקלות והרבה פעמים עלות של בייביסיטר לערב אחד דרך המלון תשתווה לתעריף היומי של נני. מהצד השני, באיים הגדולים כמו פוקט וקוסאמוי יש המון מטפלות ובייביסטריות זמינות ולכן זה דיי קל למצוא מישהי עם המלצות.

  • אמנם יש הרבה מטפלות שהן עצמאיות ולא שייכות לאף סוכנות אבל יש גם כמה סוכנויות שפועלות באיים. בקוסאמוי למשל יש שלוש סוכנויות גדולות ששתיים מהן שייכות לזרים ורק אחת למישהי מקומית. יש לזה השפעה על המחיר ולכן זה משהו להיות מודעים אליו וכדאי לשאול אותו כשאתם מדברים עם מטפלת פוטנציאלית.

Post: Blog2 Post
bottom of page