top of page
פוסטים אחרונים בבלוג
עקבו אחרי לעוד המלצות
  • Instagram
מצאו מלון

האיים של מפרץ תאילנד


קו טאו Ko Tao

עונה מומלצת

באיים המזרחיים של תאילנד שורר מזג אוויר טרופי וחם לאורך כל חודשי השנה. הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 27 מעלות והלחות גבוהה. עם זאת, ישנן עונות גשומות יותר ופחות שכדאי לקחת בחשבון בתכנון הטיול. העונה היבשה היא בין החודשים דצמבר עד פברואר, וזו גם העונה המתויירת ביותר. העונה החמה חלה בין מרץ לאוגוסט, אז חם אפילו יותר והלחות עולה. העונה השלישית היא העונה הרטובה שנמשכת בין ספטמבר לנובמבר. בזמן זה עולה הסיכוי לימים גשומים, כאשר בשיאה (חודש נובמבר) כמעט בכל יום יורד גשם כבד על האיים.

Ko Tao קו טאו


שלושת האיים המוכרים, הגדולים והמתויירים במפרץ תאילנד הם Ko Samui, Ko Phangan ו- Ko Tao. הם נמצאים בסמיכות יחסית אחד לשני כשלכל אחד יש את הקסם שלו ומצד שני שלושתם בעלי מאפיינים דומים של אקלים ונופים.


קוסמוי

קוסאנוי Ko Samui

מתוך שלושת האיים המוכרים והמתויירים של מפרץ תאילנד Ko Samui הוא הגדול ביותר והשני בגודלו מכל איי תאילנד. קו סאמוי הוא אי מאוד מתוייר, עם כ-2.5 מיליון תיירים שפוקדים אותו מדי שנה.

הדרך הנפוצה להגיע לקוסמוי הא בטיסה לשדה התעופה המקומי של האי. זהו שדה קטן יחסית ומדי יום נוחתות בו מספר טיסות פנים ממספר איים וערים בתאילנד. אנחנו טסנו לקוסמוי בטיסה מפוקט שארכה כשעה.

האזור המתוייר ביותר באי והמוכר מבין האזורים הוא חוף Chaweng שנמצא בחלק המזרחי של האי. Chweng היא רצועת החוף הארוכה ביותר בקוסמוי וגם הפופולרית ביותר. ויש לכך סיבה כי מדובר ב- 7 ק"מ של חול לבן נעים ורך למגע ומי טורקיז מהפנטים שכאילו נלקחו מגן עדן.

בקוסמוי אינספור מסעדות, ברים, חופים ואטרקציות והרבה מהמטיילים מעדיפים להגיע לאי, לנפוש בו ולצאת לטיולי יום לאיים השכנים.

האזור השני שאני ממליצה לישון בו הוא כפר הדייגים ב- Bophut. כפר הדייגים של קוסמוי נמצא בחלק הצפוני של האי והוא נחשב לאזור העתיק של האי. בעבר האזור היה מאוכלס ברובו בדייגים (מכאן השם) אך עם הזמן וההשפעות המערביות החלו להגיע לאזור אמנים ורוכלים, נפתחו חנויות, גלריות ומלונות והאזור הפך למאוד מתוייר.



קופנגן

האי Ko Phangan הוא השני בגודלו. הוא מפורסם בעיקר בשל מסיבות ה- Fullmoon שמתקיימות בו מדי חודש לאור ירח מלא. פרט למסיבות מדובר באי טרופי יפייפה, עם חופים בתוליים, עצי קוקוס וג'ונגל עשיר. לקופנגן ניתן להגיע בהפלגה בסירה מהירה או מעבורת מ- Ko Samui.

משך ההפלגה הוא כעשרים דקות ויש מעבורות שיוצאות מספר פעמים ביום. מומלץ להזמין כרטיס מראש, ניתן לעשות זאת אונליין.

בקופנגן ישנם מספר אזורים מומלצים ללינה. האזור המתויר ביותר הוא חוף ה- Haad Rin שנמצא בדרום האי. בחוף זה מתקיימת מסיבת ה- Fullmoon והוא נחשב האזור המרכזי עם הרבה חנויות, מסעדות וברים בסביבתו. לרוב מי שירצה להגיע לאי בזמן מסיבת הפולמון גם יבחר ללון בחוף זה.

בנוסף, יש המון תיירים שיעדיפו את האזורים הרגועים יותר של האי שלהם קסם מיוחד משל עצמו ויבחרו ללון באזור החופים המזרחיים או הצפוניים.



קוטאו

קו טאו Ko Tao

מתוך שלושת האיים המוכרים והמתויירים של מפרץ תאילנד Ko Tao הוא הקטן ביותר ואולי המיוחד ביותר. משמעות השם קו טאו היא אי הצבים כאשר שם זה ניתן לאי על שום צורתו שמזכירה צב. האי הקטן מיושב ע"י פחות מ-1400 תושבים והוא נתמך כמעט לחלוטין על תיירות ובפרט על תיירות צלילה. מי הים הצלולים סביבו והמחירים האטרקטיביים האופייניים לאזור הפכו את האי למוקד משיכה עבור צוללנים מקצוענים וחובבים כאחד.

ההגעה לקוטאו היא ע"י סירה או מעבורת מאחד האיים השכנים, קופנגן או קוסמוי. כאשר האי נמצא במרחק של כשעה הפלגה מקופנגן וכשעה וחצי מקוסמוי. שימו לב שאם אתם מגיעים מקוסמוי המעבורת שתקחו תעצור בכל מקרה גם בקופנגן.

קו טאו הוא אי הצלילות ולכן האטרקציה המרכזית למי שמגיע לכאן היא יציאה לצלילות מסביב לאי. פרט לצלילות כמובן שתמיד אפשר לנצל את החופים המדהימים שיש לאי להציע לרביצה וחיזוק השיזוף.

Post: Blog2 Post
bottom of page