top of page
פוסטים אחרונים בבלוג
עקבו אחרי לעוד המלצות
  • Instagram
מצאו מלון

מדריד - מדריך קולינרי

מדריד היא לגמרי אהבה ממבט ראשון עבורי. לא מדובר בעיר מלאה באתרי מורשת וציוני דרך חשובים, מה שהופך אותה למושלמת לשוטטות ספונטנית ללא הרצון הבלתי פוסק "להספיק לראות" ו"לסמן וי". מדובר בעיר שוקקת בה השמש שוקעת רק לקראת עשר בלילה. עם יום ארוך במיוחד המקומיים מתחילים אותו בשעות מאוחרות יחסית, אוכלים ארוחת בוקר ב-11 ומאותו רגע לא מפסיקים לנשנש. בכל שעות היום, פרט להפסקה קצרה בסביבות השעה שלוש-ארבע בצהריים, תראו את בתי הקפה והטאפאסיות מלאים באנשים. ספרדים בשונה מאיתנו לא נוהגים לארח בביתם אלא להיפגש עם חבריהם בחוץ. ואם אפשר אז כמה מפגשים ברצף בערב אחד. בכל מקום שיישבו יזמינו יין או בירה צוננת לצד טאפאס קטן עד בינוני. האווירה בעיר פשוט ממכרת וכך גם אנחנו מצאנו את עצמנו עוברים מטאפאסיה לבר קוקטיילים ומרגישים לרגע מדרידאים אותנטיים.

קפצנו למדריד לוויקנד ארוך, שלושה וחצי ימים שמשאירים טעם של עוד. מדריד היא לא עיר שממצים, אלא יותר עיר כזאת שתמיד כיף לחזור אליה ולגלות עוד אזורים.

מדריד בלוג מסלול טיול

סיור טעימות אוכל עם בת-אל אביר

בת-אל היא ישראלית שחיה במדריד מזה כמה שנים, אשר התמקצעה בכל מה שקשור לעיר מדריד ולתרבות האוכל שלה בפרט. היום היא מוציאה סיורי טעימות של אוכל מקומי ברחבי העיר בהתאמה אישית. אל בת-אל הגענו דרך המלצה ברשת וקבענו איתה ליום הראשון של הטיול שלנו. במהלך הסיור נחשפנו למגוון מנות מקומיות ולסיפורים מאחורי האוכל. גילינו איך התפתחה התרבות המיוחדת של מדריד שכולה סביב בילוי בחוץ, מפגשי חברים סביב אוכל, מנות טאפאס קטנות לצד בירה או יין צוננים. ממליצה בחום על הסיור ואפילו מאוד ממליצה לעשות אותו ביום הראשון לטיול. כל מה שאכלנו בהמשך השהייה שלנו הושפע ישירות מהמידע שקיבלנו בסיור וההמלצות של בת אל למקומות המיוחדים שיש למדריד להציע בכל רמה של מחיר ובמגוון סגנונות.

ליצירת קשר עם בת אל - https://pilpelet.co/


שווקים

שוק Mercado de la Paz - שוק אוכל מקורה, לא גדול במיוחד, ברובו באסטות ודוכנים, ומעט מקומות ישיבה.

שוק Mercado Antón Martin - שוק מקורה עם מגוון דוכנים ומסעדות קטנות לשבת. פחות מתוייר מה שהופך אותו גם ליותר מומלץ לדעתי.

שוק הפשפשים - שוק הפשפשים פעיל בימי ראשון עד השעה 15:00 בשכונת Lavapies. סיור הגרפיטי מסתיים ממש ליד השוק וניתן לשלב את שניהם באותו היום.



קפה וארוחת בוקר


קפה FELIZ COFFEE - מקום קטן עם קפה מעולה. אין אוכל פרט לנשנושים.


קפה DABOV Specialty Coffee Spain - קפה מעולה ורק קפה. לא מגישים אוכל.


בית קפה HanSo Café - ארוחת בוקר מעולה וקפה איכותי.


בית קפה Agrado Cafe - קפה מעולה בשכונת Lavapies. במקום מגישים גם אוכל אבל אנחנו עצרנו רק לקפה ומאפה ושניהם היו מעולים. ממול לקפה יש חנות אמנים קטנה מומלצת לביקור.


ארוחת בוקר מקומית ב- El Chiringuito Cafeteria - מקום מקומי קטן עם בעלים שאינו מדבר מילה באנגלית. מגיש מנות ספרדיות קלאסיות כמו חאמון או גבינה בבגט וטורטילה דה פאפאס.

El Chiringuito Cafeteria Madrid

צ'ורוס ב- Chocolatería San Ginés - מקום שהוא מוסד במדריד. אם תרצו ה-מקום לטעות צ'ורוס אמיתיים עם שוקולד חם. הצ'ורוס טעימים, הקפה במקום לא מוצלח.

Chocolatería San Ginés Madrid

צהריים/ערב


טאפאס וקוקטיילים Entre Santos Madrid - בסמוך לכיכר Chueca. קוקטיילים מעולים.


בר קוקטיילים וטאפאס YOU&ME - קוקטיילים מעולים, אוכל טעים. מומלץ לערב.


טאפאסיה GatoGato - טאפאס בר מעולה. תפריט עשיר עם מגוון מנות דגים ובשר. מעולה לארוחת צהריים.


מסעדת CEBO - מסעדה מעוטרת כוכב מישלן במרכז מדריד. ניתן לבחור משלוש אופציות של תפריטי טעימות. אכלנו את התפריט הקלאסי המורכב מ- 11 מנות, בליווי יין בהתאמה. ארוחה מדהימה עם מספר מנות מיוחדות בלא נתקלתי בהן בעבר. אווירה קלאסית אינטימית ושירות בהתאם. מומלץ.


ביסטרו Marmitón bistró - מעולה לארוחת צהריים. מסעדה קטנה ומוקפדת, עם תפריט עשיר של מנות דגים ובשר.


מסעדת Sala de Despiece - וואו אחת המסעדות הזכורות והמומלצות מהטיול. המסעדה מעוצבת כבית מטבחיים ומיד עם הכניסה תרגישו את האווירה. התפריט רובו מורכב ממנות דגים ובשר, כאשר כל המנות מגיעות לשולחן כמעט מוכנות ותהליך הסגירה והצילחות נעשה ע"י המלצרים מול עיני הסועדים. מעבר לחוויה הוויזואלית המנות טעימות להפליא עם טעמים מיוחדים והגשה ייחודית שלא ראיתי קודם. ממליצה על המולים, טורטיות הבקר, התמנון וכמובן מנת העגבניה המפורסמת. בנוסף, הקינוח מושלם!



Post: Blog2 Post
bottom of page