top of page
פוסטים אחרונים בבלוג
עקבו אחרי לעוד המלצות
  • Instagram
מצאו מלון

מלדיביים או סיישל?

הרבה שואלים אותי כשמתכננים טיול אקזוטי מה "שווה" יותר - מלדיביים או סיישל? איפה יהיה ירח דבש מפנק יותר? איפה התמורה השווה יותר למחיר? איפה המים בצבע יפה יותר?

למרות מה שרבים חושבים, מדובר בשני יעדים שונים בהרבה פרמטרים וכדאי להבין זאת לפני שמזמינים כרטיס.

אחרי חופשה בשניהם מצרפת את ההשוואה שלי ואת הנקודות שכדאי לקחת בתכנון נסיעה לכל אחד מהיעדים.


האיים המלדיביים

מדינת האיים המלדיביים היא חלק מיבשת אסיה, היא כוללת 26 אטולים שבהם 1,192 איים, כאשר רק 192 מהם מיושבים. האיים המלדיביים הם המדינה בעלת האוכלוסייה הקטנה ביותר באסיה, וכן מבין כל מדינות האסלאם. אין ספק שזו החופשה המפנקת האולטימטיבית שתגרום לכם להרגיש בגן עדן. ים טורקיז וחול לבן לאן שלא תסתכלו.

מלדיביים Maldives

איי סיישל

בארכיפלג של סיישל שנמצא בסמוך ליבשת אפריקה יש 115 איים כאשר רק 33 מהם מיושבים. האיים המתויירים ביותר הם מאהה Mahe שבו שוכנת עיר הבירה ויקטוריה, פרלין Praslin ולה דיג La Digue. האיים בסיישל גדולים ומיושבים, וחלק מהטיול אם רוצים בכך, הוא גם חוויה אותנטית של מפגש עם מקומיים וסגנון החיים שלהם. הנופים בסיישל מדהימים. הים כאן בצבע טורקיז והנוף הוא הררי וירוק בזכות שמורות הטבע והגו'נגלים על האיים באזור.

סיישל Seychelles

מתי לבקר

מלדיביים

מזג האוויר באיים טרופי וחם לאורך כל חודשי השנה, העונה היבשה והמומלצת לביקור היא בין החודשים נובמבר עד אפריל, כאשר התקופה שבין דצמבר למרץ היא הפופולרית ביותר והיקרה ביותר.

סיישל

גם בסיישל מזג האוויר טרופי וחם לאורך כל חודשי השנה, העונה היבשה והמומלצת לביקור היא בין החודשים אוקטובר עד מאי, כאשר התקופה שבין דצמבר למרץ נחשבת כשיא העונה.

Seychelles סיישל

אופי הטיול

מלדיביים

חופשה במלדיביים היא לרוב חופשת בטן גב רגועה ולא טיול. כשמזמינים חופשה עיקר המיקוד צריך להיות בחיפוש המלון שבו שוהים וזאת מכיוון שברוב המקרים המלון יהיה בנוי על אי משלו כאשר המלון הוא האי והאי הוא המלון. כל תושבי האי הם אורחי הריזורט ועובדי הריזורט. אל תצפו למצוא כאן חוויה אותנטית כלשהי של טיול והכרת התרבות המקומית. מצד שני מדובר בתחושה הקרובה ביותר לשהייה על אי בודד. רק אתם ומי הטורקיז, לא תראו כאן מכוניות, רוכלים או כל מה שיכול לרמז על החיים על פני כדור הארץ. רק אתם ונותני השירות של המלון שיצאו מגדרם לרצות אתכם ולתת לכם את החוויה המושלמת בגן העדן.

סיישל

הטיול בסיישל יכול להשתנות בהתאם לצרכים שלכם. אפשר לבחור לטוס לאי אחד ולנפוש בו לאורך כל השהות או לבחור לטייל בין האיים השונים על מנת לחוות יותר. בכל מקרה, גם אם בוחרים באי אחד, האיים של סיישל הם גדולים יחסית (למלדיביים) ועל כל אי תוכלו למצוא כמה ריזורטים ומלונות ברמות מחיר שונות. אפשר לטייל באיים עצמם וגם לצאת להפלגות יום לאיים השכנים. בנוסף ישנן שמורות טבע, מסלולי הליכה/טיפוס שונים ואטרקציות.

מלדיביים מלדיבים maldives

עלות

מלדיביים

עיקר העלות כאן יהיה התשלום עבור המלון, אך לא רק. כדאי לקחת בחשבון שאם לא סגרתם חבילת "הכל כלול" (בהנחה שיש אופציה כזארת במלון שבחרתם) העלויות הנוספות יהיו גבוהות לרוב ולא תהיה אפשרות להימנע מתשלום כי אין משהו על האי פרט למלון ולמתקני המלון. לא ניתן יהיה לסגור טיול עצמאית, לצאת למסעדה מחוץ למלון או לקנות משהו בקיוסק מעבר לכביש כי פשוט אין כזה.

בנוסף, הטיסות הפנימיות מהשדה במאלה לאי שבו תנפשו מתבצעות בעיקר ע"י מטוסים ימיים והן יקרות מכיוון שיש רק חברה אחת שמתפעלת אותן. זו עלות נוספת שקשה להימנע ממנה וכדאי להכניס בתכנון התקציב.

טיפ להורדת עלויות - חפשו מלון בקרבת הבירה מאלה, יש מלונות שניתן להגיע אליהם בסירה ולא נדרשת טיסה פנימית. בנוסף, מלון עם חבילת "הכל כלול" יאפשר שליטה טובה יותר בעלות החופשה.

סיישל

עלות חופשה באיי סיישל יכולה מאוד להשתנות כתלות בסוג החופשה/טיול שתבחרו. ישנם מלונות ברמות שונות בשלושת האיים, בנוסף במידה ונשארים באי אחד ניתן לחסוך עלויות נוספות של של טיסות פנימיות והעברות.

מדובר באיים מיושבים עם חנויות, מסעדות וסוכנויות טיולים. כאן אתם לא חייבים לסגור הכל דרך המלון שתישנו בו למרות שגם זו אפשרות למי שלא רוצה להתעסק בעצמו ומעדיף מנוחה מוחלטת.

באופן כללי, טיול לאיי סיישל הוא זול יותר בהשוואה לטיול למלדיבים אך לגמרי יכול להיות מפנק באותה המידה.


Post: Blog2 Post
bottom of page