top of page
פוסטים אחרונים בבלוג
עקבו אחרי לעוד המלצות
  • Instagram
מצאו מלון

כרתים עם תינוק: חופשת "בטן גב" מושלמת עם תינוק - זה אפשרי!

טסנו עם דןדן בגיל חצי שנה לחופשת בטן-גב בכרתים. זו הייתה הטיסה השנייה שלנו עם הבייבי. בפעם הקודמת טיילנו בעיר אבל מאז דןדן גדל ונהיה תינוק אקטיבי וסקרן לגלות את העולם. כך שטיול בעיר שבו רוב הזמן הוא ישהה בעגלה די ירד מהפרק. אז איך נראית חופשה בכרתים עם תינוק?

Crete greece tarvel with baby כרתים תינוק יוון

התגלגלתי עם הרעיון של טיסה לנופש עם תינוק זמן מה ולרוב עלו בראשי המון חששות. לא יהיה לו חם? הוא יצליח לישון ביום? בלילה? איך נצליח גם אנחנו להינות? בעקבות כל השאלות הללו החלטתי להגדיר מה הם הקריטריונים שאוכל לשלוט עליהם בבחירת היעד והחופשה שיקלו וימקסמו את ה"פאן".

בגלל שזה נופש קצר, החלטנו שנטוס ליעד קרוב ואת היעד בחרנו בהתאם לזמינות הטיסות בתאריכים שהתאימו לנו. כך הוחלט על טיסה לאי כריתים ביוון.

crete greece כריתים יוון

הגעה

המלון שלנו נמצא כשעה נסיעה מהשדה הבינלאומי של הרקיליון, בו נוחתות הטיסות מישראל. לקחנו מונית מהשדה מבלי לסגור מראש. מחירי המוניות באי יחסית גבוהים, בדיעבד, לנסיעה שהיא ארוכה כמו שאנחנו היינו צריכים לעשות אולי אפילו עדיף היה להשכיר רכב ולרוויח את הגמישות של רכב צמוד בחופשה במחיר שכנראה היה דומה למה ששילמנו על המוניות. בכל מקרה מבדיקה שעשיתי, אם לוקחים מונית זה זול יותר לקחת באופן עצמאי ולא דרך המלון.


לינה

מכיוון שתכננו לשרוץ רוב היום במלון זו הייתה כמעט עבודת מחקר עד שמצאנו את שאהבה נפשינו. מבחינתי היו קריטריונים מאוד ספציפיים שהיו חשובים לי.

  • ראשית, בריכה פרטית בחדר כדי שנוכל להיות בה עם מוניטור בזמן שדןדן ישן תנומות יום. מבחינתי סדר היום שלו מאוד חשוב ולכן רציתי לשמור עליו במקסימום האפשרי גם במהלך החופשה. כמובן שלא ציפיתי שהכל יתנהל בדיוק כמו בבית אבל כל עוד רוב הזמן זה כך מבחינתי זה מספיק.

  • חוף ים פרטי של המלון. זה קצת הפתיע אותי אבל לא לכל המלונות בכרתים יש חוף, לפעמים אפילו לא חוף קרוב. מבחינתי, בחופשת בטן גב חוף הוא הכרחי ואילו רק כדי שאפשר יהיה לגוון בין ים לבריכה ולא להרגיש שכל היום נמצאים באותה נקודה.

  • אוכל איכותי וטעים במסעדות של הריזורט. אבל טעים באמת. לא מלון עם שש מסעדות בינוניות, מספיק לי 2-3 אבל שיהיו טובות וכאלה שארצה לאכול בהן כמה ימים ברצף.

  • דבר אחרון וחשוב לא פחות, שירותי בייביסיטר. כן יודעת שזה לא מתאים לכולם אבל מבחינתי כל עוד זה במסגרת של מלון ויש מישהי קבועה שמוסמכת לטפל בילדים אני תמיד בעד לאפשר ערב או שניים בחוץ כשהתינוק ישן בחדר במקום לטרטר אותו יחד איתנו בעגלה.


וכך נבחר לו Cayo exclusive resort וזו הייתה בחירה מדהימה. עבור זוג עם תינוק המלון מציע שני סוגי חדרים (בקטגוריה הפשוטה יותר). חדר דופלקס דו קומתי וחדר כפול. העדפנו לא לקחת חדר עם מדרגות ולכן הזמנו את החדר הכפול. מה שלא ידענו שמדובר ממש בשני חדרי מלון מחוברים בניהם עם דלת כשבאחד החדרים נמצאת הבריכה הפרטית. קיבלנו מיטת תינוק שאותה שמנו בחדר הנוסף וזה איפשר לנו להשכיב את דןדן לתנומות יום בחושך ובשקט ללא כל הפרעה בזמן שאנחנו (והמוניטור :) ) בחדר השני מתפנקים בבריכה ומתהלים בחופשיות ללא חשש להעיר אותו.

מדובר באחד המלונות היותר טובים שהייתי בהם עם נוף מדהים לאי המצורעים, שירות מושלם, מסעדת שף ותחושת פרטיות ואקסקלוסיביות. לכל אורך החופשה הרגשנו שאנחנו במלון "למבוגרים בלבד" למרות שבכלל היינו עם תינוק.

בנוסף השתמשנו בשירותי בייביסיטר של המלון בערבים ויצאנו לאכול בעיירות הסמוכות. הבייביסיטר היא גננת במקצועה והרגשנו 100% בטוחים להשאיר אותה עם דןדן.

אם הייתי צריכה לחפש חיסרון אחד הייתי אומרת שהוא פחות מתאים לשהייה עם פעוטות מכיוון שאין חדר משחקים/ג'ימבורי. עם תינוק זה לא ממש שינה לנו אבל עם ילדים טיפה יותר גדולים אולי זה משהו שיכל להיות נחמד.

Crete Greece כריתים יוון

נקודות עניין

כמו שאמרתי רוב הזמן היינו בבריכה ובים. חוץ מזה יש שתי עיירות נחמדות לסיבוב של אחה"צ אם רוצים קצת אווירה יוונית.

פלאקה Plaka - הכפר הסמוך למלון שלנו. הוא די קטן עם טיילת קטנה וכמה מסעדות. נחמד לסיבוב אחה"צ. יש בו סופר למי שרוצה להצטייד וגם כמה חנויות של מזכרות יווניות.


אלונדה Elounda - במרחק של כ-20 דקות נסיעה נמצאת העיירה אלונדה. היא מעט גדולה יותר, עם טיילת, חנויות והמון מסעדות.

Elounda Crete אלונדה כריתים


מסעדות

מסעדת Restaurant Terrassa - מסעדה יוונית באלונדה עם אחד הנופים היפים שיצא לי לראות. מטבח יווני מסורתי עם מנות פשוטות וטעימות. ממליצה להזמין מקום מראש ולבקש שולחן עם נוף.


מסעדת Lotus Eaters - מסעדה שהיא סוג של מוסד, על הטייילת של אלונדה. תפריט עשיר בפירות ים ודגים. ממליצה להזמין מקום מראש ולבקש שולחן עם נוף.


מסעדת Kelari - מסעדת גורמה שנמצאת במלון שישנו בו ( Cayo exclusive resort). תפריט מגוון של פירות ים ודגים לצד קוקטיילים ויין משובח.


Post: Blog2 Post
bottom of page