top of page
פוסטים אחרונים בבלוג
עקבו אחרי לעוד המלצות
  • Instagram
מצאו מלון

אז מי בעצם היה סיישל?

הרפובליקה של סיישל הינה מדינת איים באוקיינוס ההודי מזרחית ליבשת אפריקה. האיים התגלו ע"י שייטים פורטוגזים במאה ה-16 ונכבשו ע"י הצרפתים במאה ה-18. הצרפתים קראו לאיים סיישל על שם שר האוצר הצרפתי דאז ז'אן מורו דה סיישל. כיום כל אוכלוסיית סיישל מונה כ-98 אלף בני אדם בלבד.

מתוך 115 איים בארכיפלג של סיישל רק 33 הם מיושבים. האיים המתויירים ביותר הם מאהה Mahe שבו שוכנת עיר הבירה ויקטוריה, פרלין Praslin ולה דיג La Digue.

curious seychelles

טיפים כלליים

  • כל החופים באיי סיישל הם חופים ציבוריים. המשמעות היא שגם חוף השייך למלון כלשהו יהיה פתוח לכלל הציבור וניתן להגיע אליו ולהינות ממנו בדיוק כמו אורחי המלון שבתחומו הוא נמצא. בחלק מהמלונות נדרש לתאם הגעה ואפשר לבדוק את זה דרך המלון שתישנו בו.

  • לחובבי היין, ממליצה להביא יין מהבית. המחירים בסיישל גבוהים והם מאוד גבוהים כשמודבר באלכוהול איכותי. בכל המסעדות כאן ישנה אפשרות להביא בקבוק יין ולשלם דמי חליצה (בחלק אפילו לא גובים את זה).


מסלול מומלץ

ע"מ לחוות הכל מהכל ממליצה להתחיל את הטיול באי פרלין לשהייה של יומיים-שלושה, משם להמשיך במעבורת ללה דיג לשני לילות ולסיים במאהה בעוד יומיים-שלושה. אם מתחילים את הטיול בפרלין ניתן לקחת טיסה פנימית לפרלין ישר עם הנחיתה במאהה ובדרך הזו למקסם את הזמן בכל אי.

Curious seychelles

הגעה והתניידות

כל הטיסות הבינלאומיות המגיעות לסיישל נוחתות בשדה הבינלאומי בעיר ויקטוריה שבמאהה. מדובר בשדה קטן יחסית שמיד יכניס אתכם לאווירת האותנטיות. מכאן במידה ורוצים להמשיך לאחד האיים הסמוכים ניתן להשתמש באחת הדרכים להתניידות:

  • מעבורת - ישנן מעבורות בין האיים מאהה, פרלין ולה דיג. מעבורת ממאהה ללה דיג בהכרח עוברת גם בפרלין מכיוון שפרלין ולה דיג מאוד קרובים (15 דקות הפלגה). משך ההפלגה ממאהה לפרלין הוא כשעה וחצי. את הכרטיסים למעבורת מומלץ לרכוש מראש באתר (https://www.seychellesbookings.com/) ובכל מקרה לוודא שיש מעבורת ביום שאתם מתכננים לנסוע מכיוון שמספר המעבורות צומצם משמעותית בתקופת הקורונה.

  • טיסה פנימית - ישנן טיסות פנימיות שמפעילה Air Seychelles הטסות מהבירה מאהה לפרלין (אין טיסות ללה דיג). הטיסה יוצאת מהטרמינל הסמוך באותו השדה בויקטוריה.

  • טיסה פרטית במסוק - ניתן להשכיר מסוק פרטי בעלות של כ-800 יורו. המסוק יכול להגיע לכל אחד משלושת האיים.


פרלין Praslin

פרלין הוא האי השני בגודלו במדינה. מדובר באי שרובו הוא שמורת טבע והוא מהווה את המקום היחיד בעולם שבו גדלים באופן טבעי קוקוסים מזן דל מאר. קוקוסים אלה אסורים למאכל עפ"י החוק בסיישל והם בעצם פרי מוגן, זאת בשל נדירותם. קוקוס דל-מאר מבשיל במשך כ-25 שנים עד שיהיה מוכן למאכל. בפרלין ניתן לבקר בשמורה בה גדלים הקוקוסים ולשמוע הכל על הסיפור המיוחד שלהם.

האי פרלין הוא בעצם הר שסביבו כביש עוקף. הכביש אינו מעגלי אלא בעל התחלה וסוף. כאשר ההגעה מקצה אחד שלו לסופו יכולה לארוך כ-50 דקות בעלות של כ 25 יורו (מונית), דבר שכדאי לקחת בחשבון בתכנון הלינה והאטרקציות.

אנחנו התניידנו עם נהג שקיבלנו המלצה עליו והמחירים שלו היו משמעותית נמוכים בהשוואה לשאר, מוסיפה כאן את המספר שלו (זמין בוואטסאפ): דוני 248-2529950+

Praslin Seychelles

האי קוריוז Curious - זהו אי לא מיושב הנמצא צפון מזרחית לפרלין והוא ביתם של צבי ענק יבשתיים. הצבים גדלים כאן בשמורה מוגנת ומטופלים ע"י בני המקום מינקות עד בגרות. באי ניתן לבקר במסגרת טיול יום מפרלין ע"י הפלגה בסירה. ישנן מספר אופציות לטיול היומי, יום שלם כולל ארוחת צהריים ועצירות באיים שכנים וחצי יום ללא ארוחת צהריים. את הטיול ניתן לעשות בקבוצה או באופן פרטי, היתרון בטיול פרטי הוא שאפשר לבקש בסופו שיורידו אתכם באחד החופים בדרך. מעבר לצבים מדובר באי חלומי שנראה כמו גן עדן של ממש.

Curious seychelles

לינה - לנו במלון Constance Lemuria. המלון נמצא בקצה המערבי של האי, יש בו שלושה חופים מדהימים ששניים מהם צופים לשקיעה, שלוש מסעדות, בריכה מושלמת וארוחת בוקר על הים. מדובר במלון עם שירות ברמה גבוהה ויחס אישי עם נציגה זמינה בוואטסאפ לכל בקשה.


חופים מומלצים

  • חוף Anse Lazio - נחשב ליפה ביותר בפרלין. מדובר ברצועה ארוכה של חוף יפייפה עם סלעים במים. ההגעה אליו היא ברכב או מהים בסיום הסיור באי קוריוז. שימו לב שההגעה מהים תלויה בגאות ושפל ובמצב הים באותו יום.

  • חוף Anse Kerlan - אלה בעצם שני חופים צמודים אחד רחב וגדול ושני קטן יותר והם נמצאים במלון Constance Lemuria.

  • חוף Anse Georgette - חוף נוסף במלון Constance Lemuria. חוף זה נמצא מעבר למגרשי הגולף של המלון והגישה אליו היא ע"י הליכה של רבע שעה דרך המגרשים. מדובר בחוף מדהים ביופיו ולדעתי היפה ביותר בפרלין.

  • חוף Anse Boudin - החוף של מלון Raffles. מדובר ברצועה קטנה יחסית ולא מרשימה במיוחד.

Praslin seychelles

מסעדות בפרלין

  • מסעדת Diva - במלון Constance Lemuria. מדובר במסעדת גורמה שדורשת dress code בכניסה אליה. במסעדה ישנה אפשרות לסעודה פרטית במרתף היינות בליווי סומלייה ומלצר אישי. מדובר בחוויה מיוחדת מאוד. במהלך הארוחה תטעמו 5 מנות מתפריט קבוע (ניתן לשנות מנות במידה ולא אוכלים משהו) בליווי מיטב היינות ממרתף המסעדה. ג׳רום הסומלייה מלווה את הארוחה כולה ותורם מהידע הרחב שלו, וכל החוויה פשוט מושלמת. מומלץ מאוד להזמין מקום מראש מכיוון שרק זוג אחד יכול ליהנות מהארוחה בכל ערב.

  • מסעדת Curieuse - נמצאת במלון Raffles. מסעדת דגים ופירות ים.

  • מסעדת The Nest - נמצאת במלון Constance Lemuria. מסעדת שף מעולה, מומלצת לארוחת ערב.

  • מסעדת Les Lauriers - מסעדה איטלקית חמודה באווירה פשוטה. פיצות טעימות מהטאבון.


לה דיג La Digue

לה דיג הוא האי הקטן מבין שלושתם אך היפה ביותר אם תשאלו אותי. מדובר במקום בתולי יחסית שלמרות הפופולריות שלו מצליח לשמור על אותנטיות ממכרת. רוב תושבי האי והתיירים מתניידים כאן באופניים, שניתן להשכיר בעיירה או דרך המלון. לא תמצאו כאן ריזורטים ענקיים והכל מרגיש פשוט יותר בהשוואה לשני האיים הגדוליפ, אך עם זאת יפה הרבה יותר לטעמי האישי. מה שהכי כיף כאן זה לקחת את האופניים לנסוע לאורך רצועת החוף המדהימה, לעצור, לשנרקל ולהמשיך הלאה. בנוסף, לה דיג מהווה נקודת יציאה לאתרי צלילה באזור אם אתם מחובבי הז'אנר.

הרבה אנשים מגיעים ללה דיג במסגרת טיול יום שיוצא מפרלין. לדעתי האישית, כדאי מאוד ללון באי לפחות יומיים ע"מ להתרשם ממנו באמת.

La Digue Seychelles

לינה - התארחנו במלון Le Nautique, מלון בוטיקי עם מעט חדרים שמנוהל ע"י זוג אוסטרלים. במלון מסעדה מעולה ובריכה עם נוף לשקיעה. אין חוף למלון אבל כך גם לרוב המלונות בלה דיג.


חופים מומלצים

  • חוף Anse Banana - רצועה יפה של חוף בתולי יחסית.

  • חוף Anse La Reunion - רצועת חוף ענקית ויפה עם כמה דוכנים שמוכרים מזכרות.

La digue Seychelles
La Digue seychelles

  • חוף Anse Patates - רצועה קטנה וכמעט שאינה נראית מהכביש. כשיורדים במדרגות מטה מגלים גן עדן של ממש!


  • חוף Anse Source d'Argent - החוף המפורסם ביותר בסיישל. חוף מדהים ביופיו שזכה בתואר החוף המצולם בעולם. החוף נמצא בשמורת טבע עם תשלום בכניסה, משלמים וממשיכים עם האופניים עד הסוף בתוך השמורה. מה שמיוחד בחוף זה, זה שאת יופיו רואים בעיקר מהמים כשמסתכלים אל היבשה. לכל אורך הרצועה נראים סלעי ענק שכאילו נלקחו מסרט. האטרקציה העיקרית כאן היא סיור בקיאקים שקופים בדיוק למטרה זו. הסיור יוצא מהשמורה, ניתן לצאת כקבוצה עם מדריך או להשכיר קיאק לשעה באופן עצמאי. האטרקציה הזאת אמנם מאוד מפורסמת אבל מתנהלת כמונופול עם מחירים גבוהים ושירות ברמה דיי נמוכה.

La Digue Seychelles

מסעדות בלה דיג

  • מסעדת Le Repaire - מסעדה איטלקית באווירה רומנטית.


  • מסעדת Le Nautique - במלון Le Nautique. מסעדת דגים ופירות ים מעולה. נמצאת ממש על המים עם נוף מדהים לשקיעה.


  • מסעדת Chez Jules Restaurant - מסעדה מקומית פשוטה בסמוך לחוף Banana שמגישה אוכל מקומי. בין מנות המסעדה תוכלו לטעום תבשיל מבשר עטלף פירות. כן זה אמיתי וכן לא לבעלי לב חלש.


מאהה Mahe

האי הגדול ביותר, בו נמצאת עיר הבירה ויקטוריה ואליו מגיעות הטיסות הבינלאומיות הנוחתות במדינה.

באי נמצאים כמה מהחופים היפים במדינה, וגם כמה מהמלונות הטובים ביותר. חלק גדול מהאי הוא שמורת טבע עם מסלולי הליכה ברמות קושי משתנות.

המרחקים באי מנקודה לנקודה הם דיי גדולים ודורשים תחבורה. אפשרויות ההתניידות הן מוניות או השכרת רכב. במידה ומחליטים להשכיר רכב כדאי לקחת בחשבון שהנהיגה כאן היא בצד שמאל של הכביש והכבישים הם מאוד צרים ומפותלים. המקומיים נוהגים בצורה דיי פרועה ולכן במידה ומחליטים לקחת רכב מומלץ מאוד לבטח בביטוח מקיף לכל מקרה.

Copolia trail seychelles
Curious seychelles

לינה - ישנו במלון Constance Ephelia. מדובר בריזורט ענק המתפרש על שטח עצום ויכול להכיל כאלף אורחים. הריזורט למעשה מחולק לשניים, חלק דרומי וחלק צפוני, מדובר במרחקים ארוכים וכמעט לכל נקודה שתרצו להגיע תצטרכו להיעזר בשירות איסוף של רכבי באגי שמסתובבים באופן רציף בשטח המלון. למלון שלושה חופים הנמצאים בשטחו ושש מסעדות. היתרון העיקרי שלו הוא שהוא מאפשר שהייה בתחומו כמעט ללא צורך לצאת. זה וגם המחיר האטרקטיבי יחסית לרמתו, זה כנראה גם מה שהופך אותו לחביב ע"י משפחות עם ילדים. אני כן חושבת שהוא פחות מתאים לזוגות מכיוון שהאווירה מעט המונית ולא אינטימית.

Mahe Seychelles

שביל קופוליה Copolia Trail - מסלול ההליכה המוכר ביותר והקל יחסית. המסלול באורך של כ-900 מטר בעליה מוביל לתצפית מרהיבה על החלק הצפון מזרחי של האי והאיים השכנים. המסלול אורך כ-40 דקות עד שעה, תלוי בקצב ההליכה. מדובר בטיפוס בשביל העובר בתוך ג'ונגל עם צמחייה, שבסופו מתגלה נוף עוצר נשימה. חשוב להביא מים מכיוון שאין איפה לקנות באזור.

Copolia trail seychelles

חופים מומלצים

  • חוף Anse Louis - רצועת חוף רחבה, מומלץ להגיע לאזור הדרומי שלה.

  • חוף Petite Anse - חוף בשטח מלון Four Seasons. רצועת חוף מדהימה ביופיה אשר נחשבת ליפה ביותר במאהה. לא ניתן להיכנס עם רכב למלון, בהגעה מחנים את הרכב בכניסה והולכים ברגל (בירידה) לכיוון החוף, כעשר דקות. טיפ - אם תזמינו מראש מקום במסעדה של המלון תוכלו להיכנס עם רכב.

Mahe seychelles

  • חוף Anse L'Islette - אחד החופים במלון Constance Ephelia עם נוף מושלם לשקיעה.


מסעדות במאהה

  • מסעדת Cyann במלון Constance Ephelia - מסעדת גורמה מחולקת לשתיים, בר סושי ומסעדה עם תפריט א-לה-קארט. המסעדה יוקרתית ונדרש לבוש הולם.


Post: Blog2 Post
bottom of page