top of page
פוסטים אחרונים בבלוג
עקבו אחרי לעוד המלצות
  • Instagram
מצאו מלון

חופשה מדברית במצפה רמון

כבר תקופה שאני מתגלגלת עם הרעיון של חופשה משפחתית בארץ ואם להיות ספציפית, חופשה משפחתית במדבר. משהו בשקט הזה של המדבר, בנופים האינסופיים תמיד מסקרן ומושך אותי. פעם אחרונה שטיילנו באזור היה עוד בזוג, אי שם בתקופת הקורונה ומאז רק חיכיתי לחזור. נסענו לסוף שבוע מדברי קסום רק אנחנו ודןדן וגילינו שלא חייבים לעלות על מטוס כדי להתנתק ולהרגיש בחו"ל. אז קבלו את ההמלצה שלי ליומיים של ניתוק במדבר.

גלמפינד מצפה רמון עם תינוק

לינה

בחרנו לישון בחוות נועם במדבר במתחם הגלמפינג. חוות נועם היא חווה שנמצאת כחמש דקות נסיעה ממצפה רמון, ומשתרעת על שטח עצום. במתחם יש כמה אופציות לינה ולמעשה זו כבר הפעם השנייה שהתארחנו כאן. בפעם הקודמת ישנו במתחם בקתות הצימר והפעם החלטנו לנסות את המתחם החדש והמיוחד שנקרא דום מדבר. אוהלי הדום המוכרים לנו מתמונות של גלמפינג יוקרתי בחו"ל הם אוהלים עגולים ושקופים למחצה המאפשרים חוויה של לינה בטבע עם התנאים המפנקים של הגלמפינג.

במתחם יש ארבעה אוהלי דום, כאשר כל אוהל מצוייד במקלחת ושירותים פרטיים, שכשוכית ואזור ישיבה שכולל מנגל ומדורה. באוהל הממוזג ניתן למצוא את כל מה שנדרש להשלמת החוויה, מיני בר מצוייד בכל טוב, כולל יין ושתייה קלה, שוקולדים ומגוון פינוקים (כלולים במחיר!), כלי מטבח וסכום, מכונת קפה וחלב.

גלמפינג מצפה רמון

מרפסת הדום משקיפה על נוף הכרמים הפתוח ולמרות שיש עוד ארבע אוהלים שהיו בתפוסה מלאה בזמן שהתארחנו הרגשנו שאנחנו לגמרי לבד בחוויה האינטימית שלנו.

המדבר בלילה יש בו משהו ממכר, הכוכבים נראים קרובים מאי פעם וחיי היומיום רחוקים שנות אור. למרות שטיילנו עם ילד החופשה הזאת הייתה אחת הרומנטיות שחווינו. בכל ערב אחרי שדןדן נרדם באוהל אנחנו הדלקנו מדורה, פתחחנו בקבוק יין והוספנו לו מרשמלו על האש. איזה כיף היה לאכול תפוחי אדמה ממדורה ופשוט להנות מהשקט המדברי.

גלמפינג מצפה רמון אוהלי דום

נקודות עניין

חוות האלפקות - חווה יחידה מסוגה בעולם שבה מגדלים מעל 200 אלפקות ולמות לטובת ייצור צמר. האלפקות הראשונות הובאו לחווה מדרום אמריקה לפני כ-36 שנים ומאז צאצאיהן גדלים ומתרבים בחווה. במהלך הביקור מקבלים הסבר על היסטוריית הקמת החווה, על האלפקות והלמות וההבדל בינהן. לאחר מכן מקבלים שקית עם מזון להאכלה של החיות. בנוסף לאלפקות בחווה מגדלים גם עזים, חמורים וסוסים.


מרכז מבקרים מכתש רמון - מרכז מבקרים רמון שנמצא ממש מעל מכתש רמון ומשקיף עליו הוא מרכז היסטורי שמוקדש לשני נושאים. במהלך הביקור עוברים במסלול של ארבעה חדרים, כאשר השניים הראשונים מוקדשים למורשת ההנצחה של האסטרונאוט הישראלי הראשון אל"מ אילן רמון ז"ל והסיפור של מעבורת קולומביה. והשניים האחרונים מסבירים את תופעת הטבע הגאולוגית המדהימה של היווצרותו של מכתש רמון, מכתש הסחיפה הגדול בעולם. אורך הביקור הוא כשעה עד שעה וחצי והוא מומלץ במיוחד אם מחפשים פעילות ממוזגת במזג האוויר המדברי.


פארק צבעי רמון - נקודה שתכננו לבקר בה ולא הספקנו הפעם. פארק לאומי צבעי רמון הוא מסלול רכוב שעובר במכתש רמון, עם נקודות עצירה מובנות ומסלולים קצרים. הפארק נמצא באזור שהיה בעבר מכרה לקריית מחצבים והיום הקירות שלו חושפים צבעים ייחודים של סלעים.

חוות נועם במדבר

מסעדות ויקבים

יקב ננה - יקב מדברי שנמצא כעשר דקות נסיעה ממצפה רמון. היקב והכרם הירוק שבולטים בנוף המדברי מייצרים יינות בוטיק והוא מהיפים שיצא לי להיות בהם. בביקור ביקב ניתן לטעום יינות או להזמין יין בכוס או בבקבוק, לצד סלסילת לחמים וגבינות תוצרת האזור.


חוות קורנמל - חוות קורנמל נמצאת כחצי שעה נסיעה צפונית למצפה רמון והיא בעצם הייתה העצירה הראשונה שלנו בדרך. זו החווה הראשונה שנוסדה בדרך היין, היא נמצאת על גבעה שצופה על נוף מדברי ומגדלים בה עזים לטובת ייצור גבינה וחלב איכותיים. במסעדה של החווה ניתן לטעום מגוון מנות מגבינות העזים וגם לרכוש גבינות הביתה. הגבינות שטעמנו היו מדהימות והנוף עוצר נשימה! סופר מומלץ.


החצר של דגנית - אירוח ביתי בחצר של דגנית שמתמחה במטבח הדרום הודי. מנות הודיות בטעמים עדינים ומוקפדים שמוגשות ממש בחצר הבית באווירה פסטורלית. האירוח מתקיים בימי חמישי ונדרש לתאם מראש במידה ומתכננים להגיע.


סומסומיה - מסעדה ים תיכונית מודרנית במרכז מצפה רמון. תפריט בשרי פשוט וטעים. מכיוון שהמקום די קטן מומלץ להזמין מקום מראש.


Post: Blog2 Post
bottom of page