top of page
פוסטים אחרונים בבלוג
עקבו אחרי לעוד המלצות
  • Instagram
מצאו מלון

סנטוריני - האי הכי חלומי ביוון

סנטוריני כנראה האי המפורסם ביוון, ארבעה מיליון תיירים פוקדים את האי בכל שנה. בשנה רגילה כמובן. מה שהופך את הביקור בזמן קורונה לחוויה מיוחדת וכנראה חד פעמית (בתקווה).

בילינו בסנטוריני ארבעה ימים מלאים לכבוד חגיגות יום הנישואין הראשון. ארבעה ימים הם בהחלט זמן מספיק לחוות את האי, לבקר בכל הכפרים והחופים ולחוות ממה שיש לאי להציע.

המקום הכי יפה בסנטוריני Santorini

האי הוא בעצם חצי סהר שנוצר כתוצאה מהתפרצות של הר געש לפני כ-3600 שנים. במקור היה האי עיגול שלם אך כתוצאה מההתפרצות החלק המרכזי שקע ונוצרו האי המרכזי והאיים הקטנים סביבו. בסנטוריני מספר כפרים כאשר הגדול והראשי הוא עיירת הבירה פירה, שנמצאת בדיוק באמצע. העיירה המתויירת מכולן היא אויה שנמצאת בחלק הצפוני של האי.

Santorini המקום הכי יפה בסנטוריני יוון

לינה

בחרנו לישון בפירה שהיא "עיר הבירה" של האי ונמצאת בדיוק במרכז הקשת הפנימית. המיקום שלה מאפשר גישה נוחה במרחק של עד חצי שעה נסיעה לכל חלקי האי. בנוסף, העיירה ברובה פונה לים ובעצם יש לה את הנוף הפתוח והיפה ביותר שניתן למצוא. כמעט מכל מלון כאן ניתן לצפות גם על השקיעה וגם על הקלדרה (הר הגעש) ולא כך המצב בשאר העיירות.

המלון הכי שווה בסנטוריני infinity pool Santorini

התניידות

שכרנו רכב לכל השהייה ואני מאוד ממליצה על זה. המוניות באי מאוד יקרות. לכן האופציה הנוספת במידה ולא מעוניינים ברכב היא להתנייד באוטובוסים.


עיירות

פירה (Fira) - העיירה המרכזית, המון מסעדות, ברים ומקומות בילוי. רחובות קטנים עם המון חנויות של מזכרות ופיצ'פקעס שונים לצד חנויות בגדים.

אויה (Oia) - המתויירת מכולן. מכאן מגיעות רוב התמונות המפורסמות של סנטוריני, כנסיות לבנות עם גגות כחולים.

פירגוס (pyrgos) - עיירה קטנה עם אווירה מיוחדת. כמו אויה רק בממש קטן, כיף להסתובב בסמטאות הקטנות.

אמפוריו (Emporio) - עיירה קטנה, כנסייה ראשית יפה, חוץ מזה לא הרבה לראות, נחמד לעצור לסיבוב אם עוברים באזור. ליד אמפוריו ישנן תחנות רוח יפות על הכביש, ממש שתי דקות לפני הכניסה לכפר פונים לשביל צדדי.


חופים בסנטוריני

חוף Perivolos - חוף עם חול שחור שמאפיין מאוד את סנטוריני

חוף Kamari - חוף ללא חול, רק אבנים קטנות. החלק היפה יותר הוא הקרוב לסלע, לחנות ממש בסוף העיירה וללכת הכי ימינה שאפשר עד שמגיעים לסוף.


סנטוריני למטייל

יקבים בסנטוריני

הופתענו לגלות שסנטוריני הוא פנינת יין ובאי נמצאים כמה מהיקבים הטובים ביוון. ישנה אפשרות לקחת סיור יקבים מאורגן באי, נניתן לסגור בכל אחת מסוכנויות הטיולים באי.

יקב Hatzidakis - טעימות יין כוללות 7 יינות. אין אוכל במקום לקחת בחשבון. היין מדהים.

יקב Venestanos - נוף מדהים. יש כמה אפשרויות לטעימות של 4/6/8 יינות וגם אפשרות להזמנת אוכל. מומלץ!


מסעדות

מסעדת La Colline - נמצאת בפירה במלון וילה בורדו. מסעדת שף מדהימה, אוכל גורמה ונוף מושלם לשקיעה. להזמין מקום מראש


טברנה Ammoudi fish - באמודי שנמצאת מתחת לאויה בסוף המדרגות. באמודי מספר טברנות אך זאת המומלצת מכולן בלי ספק. דגים טריים ונוף מושלם.

טברנה To Psaraki - קרובה מאוד לחוף Perivolos. דגים טריים מהים, נוף משגע למרינה.


מסעדה רומנטית בסנטוריני

Post: Blog2 Post
bottom of page