top of page
פוסטים אחרונים בבלוג
עקבו אחרי לעוד המלצות
  • Instagram
מצאו מלון

לונדון כמה את יפה

לונדון, מה עוד לא נאמר עליך? העיר הכי מדוברת והכי ממכרת, שאין מישהו שאין לו דעה עליה ושלא חולם כבר על הפעם הבאה שישוב. העיר שבה השמש שוקעת בתשע בערב ועולה בארבע בבוקר ושתמיד יש בה מה לעשות, אם זה בירה צוננת של צהריים, ביקור בגלריה מעניינת או צפיה במחזמר שרק עלה לבמות. לונדון היא העיר שיש בה אוכל מכל העולם שהוא הכי טוב בעולם ואת מספר הפארקים הגדול ביותר לשטח עירוני. עיר ענקית עם כמה מרכזים המשתרעת על שטח של כחצי מדינת ישראל.

London לונדון

זה הביקור השני שלי בלונדון. אם נאמר את האמת הגדרתי את הטיול הזה כחוויה מתקנת, אחרי הפעם הקודמת, שבה אמנם נהניתי, אבל לא הרגשתי שזו הייתה התאהבות. קצת לא הבנתי את מה שאומרים על העיר הזאת ועל מה "מטורף" בה כל-כך. והנה, כעבור חמש שנים אחרי טיול מדהים של חמישה ימים, אני יכולה להכריז שלגמרי ברור לי מה אנשים מוצאים בלונדון ותכף אני אגרום גם לכם להתמכר.

לינה

כמו שרשמתי לונדון ענקית! ממש. ולכן בבחירת לינה יש כמה אזורים ומוקדי עניין וזה לגמרי תלוי במה אתם מחפשים. אם נתחיל בטיפ כללי, אז לדעתי הכי חשוב זה לישון בקרבת תחנת מטרו. רוב ההתיינדות בעיר מתרחשת מתחת לאדמה ולא פגשתי תייר אחד שלא השתמש בשירותי הרכבת התחתית של העיר.

האזור המרכזי של לונדון הוא שכונת ה- SOHO, בשכונה זו ניתן למצוא הרבה אטרקציות במרחק הליכה, אינספור חנויות ומרכזי קניות, מסעדות וחיי לילה. אנחנו בחרנו לישון בדירה Central London Apartment בשכונת סוהו שנמצאת על רחוב קטן שמתחבר לרחוב אוקספורד המרכזי. לקחת דירה בלונדון היא דרך מעולה להוזיל עלויות ועדיין לישון במרכז העיר. הדירה שהתארחנו בה הייתה במרחק הליכה משתי תחנות מטרו, רחוב אוקספורד וכיכר פיקדילי ואינספור ברים ומסעדות, כך שהמיקום שלה היה מעולה.

כיכר פיקדילי Piccadilly Circus לונדון London

התניידות

כשהתאפשר מבחינת מרחק בחרנו ללכת ברגל, זו תמיד תהיה העדיפות שלי כי אין כמו ללמוד את העיר דרך הרגליים.

לנסיעות משדה התעופה ואליו השתמשנו במוניות דרך אפליקציית אובר. אפשרות נוספת היא הזמנת מונית שחורה באמצעות אפליקציית FreeNow אך היא בדרך כלל האופציה היקרה יותר.

להתניידות בתוך העיר השתמשנו ברכבת התחתית, הטיוב. יש כמה אפשרויות לתשלום, ניתן לרכוש כרטיס "אויסטר" נטען לפי נסיעות או Travelcard שהוא כרטיס חופשי שבועי/חודשי.

כרטיס אויסטר - כרטיס שקונים עם פיקדון של 7 פאונד (ומקבלים החזר בהחזרה) וטוענים עליו כסף לתשלום בכניסה לטיוב. חלופה מקבילה היא תשלום ישיר באמצעות Apple pay ללא הכרטיס רק שבמקרה זה כדאי לבדוק מהן עמלות ההמרה בכרטיס האשראי שבו אתם משתמשים.

כרטיס Travel Card - זהו כרטיס שטוענים לפי תקופה - יום/שבוע/חודש. את הטעינה אפשר לקנות בכרטיס נייר או לטעון על האויסטר.

ההמלצה היא כמובן להשוות לפי התקופה שאתם מתכננים להשתמש בכרטיס והחליט מה משתלם לכם יותר. לשלם פר נסיעה או לטעון נסיעות לפי תקופה.

שכונת Shoreditch London לונדון

נקודות עניין לפי אזורים

ארמון בקינגהאם Buckingham Palace - מאז 1837 זהו הארמון המרכזי של בית המלוכה הבריטי וגם היום משכנו העיקרי של המלך צ'ארלס השלישי. הארמון.

ארמון בקינגהאם Buckingham Palace London לונדון

פארק St James's Park - פארק יפיפה עם אגם שנמצא בסמוך לארמון בקינגהאם.

פארק St James's Park לונדון London

כנסיית Westminster Abbey - אחת הכנסיות הגדולות בעולם שאף הוכרזה כאתר מורשת עולמי ע"י אונסק"ו. בכנסייה זו הוכתרו כל מלכי ומלכות אנגליה משנת 1066.

מגדל Big Ben - שמו השני הוא מגדל אליזבת והוא חלק מארמון וסטמינסטר המשמש בית הפרלמנט הבריטי. הכינוי ניתן לו על שם סר בנג'מין הול שהיה אמון על העבודות בזמן הקמתו. המגדל נבנה במאה ה-19 וגובהו 96 מטרים.

רחבת משמר הסוסים Horse Guards Parade - רחבת מצעדים מהמאה ה-17 שבה נהגו לערוך קרבות אבירים. ברחבה כמה אנדרטאות והיא בעיקר נקודת עצירה לצפייה בחילופי משמר הסוסים.


כיכר טרפלגר Trafalgar Square - הכיכר המרכזית של לונדון שמנציחה את ניצחון אנגליה על צרפת בקרב טרפלגר במאה ה-19. זוהי כיכר רחבת ידיים שמלאה במאות אנשים ברוב שעות היום.


כיכר פיקדילי Piccadilly Circus - הכיכר שממנה יוצא רחוב פיקדילי. שמה ניתן לה על שם צווארוני פיקדילי שיצר ומכר החייט בייקר שחנותו עמדה בנקודה זו. מתחילת המאה ה-20 התפרסמה הכיכר בזכות שלטי ניאון רבים שהוצבו בה והפכו לסמל שלה.


שכונת Chinatown - אזור שנמצא בסמוך לשכונת סוהו שנקרא כך בשל ריכוז המסעדות והחנויות הסיניות שהוקמו בו במאה ה-20 לאחר הגעת מהגרים רבים מהון קונג ללונדון. מדרחוב מקושט ומזמין שכיף לעבור בו ולהתבונן בחלונות הראווה או לשבת באחת המסעדות הרבות.

שכונת Chinatown London לונדון
שכונת Chinatown London לונדון

אזור Covent Garden - אזור התיאטראות והבילוי המרכזי של לונדון. מדרחוב שמלא בתירים בכל שעות היום. באזור מרוכזים כמה בתי אופרה ותיאטראות וגם חנויות מעצבים ובוטיקים.


קתדרלת סנט פול St. Paul's Cathedral - הקתדרלה הנוכחית נבנה במאה ה-17 והיא מקום מושבו של הבישוף של לונדון. זוהי קתדרלה מרשימה שמאמצים רבים הושקעו בלשמור עליה בזמן הבליץ הגרמני וההפצצות של לונדון בשל היותה סמל מרכזי של העיר. בקתדרלה זו נישאו המלך צ'ארלס והנסיכה דיאנה.

קתדרלת סנט פול St. Paul's Cathedral לונדון London

תצפית Sky Garden - תצפית בקומה ה-43 ממנה נשקף נוף פנורמי על לונדון כולה. הכניסה לתצפית בחינם, ניתן להזמין כרטיסים מראש או להגיע על בסיס מקום פנוי ולהמתין מעט בתור. בקומת התצפית יש שני ברים ומסעדה.


מצודת לונדון Tower of London - מבנה עתיק מהמאה ה-2 לספירה ששימש בעבר מקום משכנם של מלכי אנגליה. לאורך ההיסטוריה שליטה במצודה נחשבה כשליטה בלונדון והיא עמדה מספר פעמים תחת מצור.


גשר מצודת לונדון Tower Bridge - גשר מעל נהר התמזה שעומד ממול למצודת לונדון ומהווה אחת מהנקודות העניין המפורסמות של העיר. הגשר נבנה בסוף המאה ה-19 מתוך צורך בגשר נוסף למעבר הולכי רגל ורכבים. המעבר שנבנה להולכי רגל בחלקו העליון נסגר עקב חוסר שימוש והיום משמש כמוזיאון של היסטוריית הגשר.

גשר מצודת לונדון Tower Bridge לונדון London

שכונת Shoreditch - רובע האומנים בחלק המזרחי של לונדון. בעבר הייתה השכונה נחשבת לאזור עני ומוזנח אך עם השנים עברה ג'נטריפיקציה בעקבות נדידת אמנים ואנשי רוח שעברו להתגורר בה. היום אמנות הרוב והגרפיטי של השכונה הם מוקד עליה לרגל של אמנים רבים מכל רחבי העולם. בשכונה ניתן למצוא גלריות רבות, מסעדות חנויות ובוטיקים של וינטג' ויד שנייה. זוהי שכונה צבעונית עם אינספור מיורי גרפיטי שכיף להסתובב בה ולספוג מהאווירה.


שכונת Notting Hill - שכונת נוטינג היל המוכרת מהסרט היא שכונה טרנדית במערב לונדון, מרוחקת יחסית מהמרכז ודורשת נסיעה. היום השכונה מושכת אליה תיירים בזכות דרך Portobelo ושוק Portobello שבו לצד חנויות וינטג' ומסעדות נפתחים מדי בוקר אינספור דוכנים של עתיקות, מזכרות ופריטים יד שנייה. השוק פעיל מהבוקר עד אחרי הצהריים המאוחרות.

שכונת Notting Hill לונדון London

קניות בלונדון

קניון Westfield London‏ - קניון ענק שיש לו 2 סניפים בלונדון. המומלץ מביניהם ממוקם ב- Shepherd’s Bush .קניון עם חנויות מותגי על וגם מותגים ידועים "עממיים" כמו זארה ו-H&M.

רחוב Regent - רחוב ארוך עם אינספור חנויות אופנה ומותגים מוכרים שמגיע עד כיכר אוקספורד.

רחוב Oxford - אולי הרחוב הכי מפורסם ומתוייר בלונדון. זו השדרה המרכזית שנמצאת במרכז שכונת סוהו.

רחוב Carnaby - רחוב צבעוני עם חנויות בוטיק מקומיות.

שוק Camden Market - שוק מקורה עם מגוון חנויות מעצבים, יד שנייה ומזכרות לצד דוכני מזון. כל הרחוב שמוביל לשוק גם הוא מעין שוק תוסס עם אינספור חנויות קטנות ודוכנים שבהרבה מהן נמכרים חיקויים של מותגים.

שוק פורטבלו Portobello - שוק רחוב בשכונת נוטינג היל. לצד חנויות מעצבים וחנויות וינטג' בכל יום נפתחים דוכנים של מזכרות, עתיקות ויד שנייה.


Post: Blog2 Post
bottom of page