top of page
  • Instagram
מצאו מלון

ליסבון עם הבייבי

יתרון - ליסבון סופר ידידותית מבחינת הגישה לתינוקות וילדים. עפ"י חוק לא עומדים בתור עם תינוק כך שכל אתר תיירותי הכי מבוקש שיהיה אתם תהיו הראשונים להיכנס. כך גם במעליות של העיר ובתחבורה ציבורית.

חיסרון - ליסבון בנויה על גבעות ולכן יכולה להיות טריקית להתניידות עם עגלה. ממש כדאי לתכנן מראש איזה ימים עושים עם מנשא ובאיזה ימים לוקחים עגלה. אכתוב את ההמלצה שלי לגבי זה בהמשך.

Lisbon travel with baby ליסבון טיול עם תינוק

טסנו לליסבון בתחילת מאי כשדןדן היה בן ארבעה חודשים. כיאה לטיול ראשון שלנו עם תינוק חיפשתי מידע בכל פלפורמה אפשרית וניסיתי להיערך "לאירוע". טיפ מספר 1 והכי חשוב שאני יכולה לתת - לבוא בלי ציפיות. נכון זה נדוש וכולם אומרים את זה. אבל באמת באמת שחשוב להבין, במיוחד אם זה הטיול הראשון עם תינוק שדברים הולכים להשתבש, שכנראה תטיילו בקצב אחר וכנראה לא תספיקו להגיע לכל מה שתכננתם. אבל, יהיו גם הפתעות ממש חיוביות וזה יהיה כיף!

אנחנו למשל הכנו את עצמינו לכך שלא נצא כנראה בערב ואולי נזמין TA לדירה. בפועל ראינו שדןדן ישן ממש טוב אחרי שנרדם לשנת לילה והחלטנו לנסות לצאת איתו. הופתענו ממש ומצאנו את עצמינו יוצאים כל ערב. מהצד השני, ביום שטיילנו בשכונת בלן הוא קם ממש על רגל שמאל והיה ממש קשה בהרדמה עד שהחלטנו שחותכים לדירה ולא ממשיכים את היום כמתוכנן.

התניידות

הגעה לעיר - לקחנו מונית מהשדה לעיר, זו נסיעה של כחצי שעה. ניתן לקחת תינוקות על הברכיים וזה עבר מעולה. כך גם בחזור ועוד כמה פעמים בטיול עצמו.

עגלה - מבחינת עגלה, טסנו עם הבוגבו שלנו. אני יודעת שיש נטייה לטוס עם יויו כי היא עולה למטוס אבל לא הייתי לוקחת יויו לליסבון. העיר מאתגרת גם ככה עם המון ירידות ועליות וקשה לי לדמיין את הגלגלים של היויו מסתדרים עם המדרכות שלה. כן חשוב לקחת מנשא למטוס. אנחנו לא קיבלנו את העגלה בירידה מהמטוס בליסבון והיא נשלחה למסוע "כבודה מיוחדת", מה שאומר שהיינו עם דןדן על הידיים עד אותה נקודה. כמו שציינתי קודם בליסבון לא עומדים בתורים עם תינוק אז כל התהליך לקח דקות בודדות אבל כדאי שתהיה אופציה להעביר למנשא. בארץ קיבלנו את העגלה ממש ביציאה מהמטוס.

לינה

לנו בדירה שהזמנו דרך בוקינג באזור החיבור של שכונות Baixa ו- Chiado. זה בדיוק באזור השטוח ובמרכז העניינים עם גישה ברגל כמעט לכל נקודות העניין. יתרון נוסף בדירה הוא שהיא באה מאובזרת עם מיקרו לסטרליזציה של בקבוקים או בישולים למיניהם, ומכונת כביסה עם מייבש, יצא לי לעשות כביסה פעמיים וזה היה סופר נוח. כן אציין שקיבלנו לול מאוד לא נוח עבור דןדן וחלק מהלילות הוא פשוט ישן באמבטיה שלו.

ליסבון פורטוגל טיול עם תינוק Lisbon travel with a baby

מסלול

מבחינת מסלול מה שהכי חשוב בעיני זה לתכנן מראש איזה ימים עושים עם עגלה ואיזה מחייבים מנשא. אנחנו לא מאלה שמשלבים את שניהם, לא תראו אותנו אף פעם עם עגלה ריקה ותינוק במנשא גם בארץ אז לא תכננו לעשות את זה שם.

שכונת בלם, Baixa, Chiado ו- Bairo Alto עשינו עם העגלה.

שכונת Alfama מחייבת מנשא וכך גם סיור האוכל.

ליסבון פורטוגל טיול עם תינוק Lisbon travel with a baby

סינטרה

לקחנו רכבת מתחנת רוסיו שהייתה לנו במרחק הליכה ותוך 40 דקות היינו בסינטרה. יש קרונות יעודיים לעגלות וזה מאוד נוח. בסינטרה יש טוקטוקים שמחכים ביציאה מהרכבת, שימו לב שהם לא מורשים לקחת תינוקת מטעמי בטיחות. אנחנו לקחנו נהג עם רכב, שהיה איתנו כל היום וזה היה מאוד נוח כי השארנו אצלו את העגלה בתא המטען והסתובבנו עם מנשא. בסיום חזרנו לעגלה.