top of page
פוסטים אחרונים בבלוג
עקבו אחרי לעוד המלצות
  • Instagram
מצאו מלון

קוסמוי - הגלויה של תאילנד

מתוך שלושת האיים המוכרים והמתויירים של מפרץ תאילנד Ko Samui הוא הגדול ביותר והשני בגודלו מכל איי תאילנד. קו סאמוי הוא אי מאוד מתוייר, עם כ-2.5 מיליון תיירים שפוקדים אותו מדי שנה.

מקדש הבודהה הגדול Wat Phra Yai קוסאמוי

עונה מומלצת

באיים המזרחיים של תאילנד שורר מזג אוויר טרופי וחם לאורך כל חודשי השנה. הטמפרטורה הממוצעת עומדת על 27 מעלות והלחות גבוהה. עם זאת, ישנן עונות גשומות יותר ופחות שכדאי לקחת בחשבון בתכנון הטיול. העונה היבשה היא בין החודשים דצמבר עד פברואר, וזו גם העונה המתויירת ביותר. העונה החמה חלה בין מרץ לאוגוסט, אז חם אפילו יותר והלחות עולה. העונה השלישית היא העונה הרטובה שנמשכת בין ספטמבר לנובמבר. בזמן זה עולה הסיכוי לימים גשומים, כאשר בשיאה (חודש נובמבר) כמעט בכל יום יורד גשם כבד על האיים.

מקדש Wat Laem Suwannaram קוסאמוי

הגעה

הדרך הנפוצה להגיע לקוסמוי היא בטיסה לשדה התעופה המקומי של האי. זהו שדה קטן יחסית ומדי יום נוחתות בו מספר טיסות פנים ממספר איים וערים בתאילנד. אנחנו טסנו לקוסמוי בטיסה מפוקט שארכה כשעה.

אפשרות נוספת להגעה לאי היא באמצעות סירה מאזור Surat Thani שאליה ניתן לנסוע ברכב מבנגקוק/פוקט וכל עיר אחרת שנמצאת ביבשת המרכזית של תאילנד.


לינה

בקוסמוי כמה אזורים שנחשבים למתויירים ובכללי כמעט ואין חוף שאין עליו מלונות. טיילנו בקוסמוי במשך שישה ימים וחילקנו את השהייה שלנו בין שני אזורים, כפר הדייגים Fisherman's Village Bophut וחוף Chaweng.

Ko Samui קוסאמוי

חוף Chaweng

האזור המתוייר ביותר באי והמוכר מבין האזורים הוא חוף Chaweng שנמצא בחלק המזרחי של האי. חוף Chweng היא רצועת החוף הארוכה ביותר בקוסמוי וגם הפופולרית ביותר. ויש לכך סיבה כי מדובר ב- 7 ק"מ של חול לבן נעים ורך למגע ומי טורקיז מהפנטים שכאילו נלקחו מגן עדן. זה אזור מאוד מאוד מתוייר עם אינספור מסעדות, ברים, מועדונים, חנויות, שווקים ואפילו קניון גדול. חיי הלילה מאוד מפותחים כאן ובערב הרחוב מתמלא במאות מבלים. קחו בחשבון שזה הופך את האזור למאוד עמוס ולכן לעיתים יכול להיות המוני ומרתיע, כמובן תלוי במה שאתם מחפשים.

טיפ למטיילים עם תינוק - ההתניידות עם עגלה באזור זה כמעט בלתי אפשרית ולרוב העדפנו להסתובב עם מנשא או שנאלצו ללכת על הכביש מכיוון שהמדרכות צרות, שבורות ולעיתים אף לא קיימות כלל.

בצ'אוונג בחרנו לישון במלון SALA Samui Chaweng Resort. מלון חדש בעיצוב מודרני לבן ויוקרתי. המלון מחולק לשניים, כאשר חצי מהחדרים נמצאים בחלק המזרחי בצמוד לחוף, והחצי השני מעבר לכביש, בחלק המערבי. כאשר לכל חלק של המלון מסעדה נפרדת לארוחת הבוקר. בשני החלקים בריכות שחייה גדולות וחדרים בכל הרמות וכמובן שניתן להשתמש במתקני המלון בחופשיות ללא הבדל באיזה צד ישנים. החדרים בחלק המערבי מעט זולים יותר. המלון נמצא כחמש דקות הליכה ממרכז Chaweng מה שהופך אותו לפינת שלווה בתוך ההמולה של האזור. האוכל במלון מעולה, בוקר וגם במסעדה על החוף, יש מועדון ילדים, חדר כושר וספא.


כפר הדייגים Bophut

האזור השני שאני ממליצה לישון בו הוא כפר הדייגים ב- Bophut. כפר הדייגים של קוסמוי נמצא בחלק הצפוני של האי והוא נחשב לאזור העתיק של האי. בעבר האזור היה מאוכלס ברובו בדייגים (מכאן השם) אך עם הזמן וההשפעות המערביות החלו להגיע לאזור אמנים ורוכלים, נפתחו חנויות, גלריות ומלונות והאזור הפך למאוד מתוייר. היום יש טיילת חדשה לכל אורך החוף עם המון מסעדות, ברים וחנויות שכיף ללכת עליה ביום וגם בערב. אזור כפר הדייגים מצד אחד מתוייר מאוד עם המון אנשים שפוקדים את הטיילת לאורך כל שעות היום אך מצד שני משרה שלווה ורוגע ונותן תחושה של אי קטן ושקט.

בכפר הדייגים בחרנו לישון במלון Anantara Bophut Koh Samui. מלון מרשת Anantara שנמצא ממש בתחילת טיילת כפר הדייגים. מצד אחד מרחק הליכה לכל מקום, מצד שני נמצא בסוף רצועת החוף עם חוף פרטי ומבודד מההמולה. למלון בריכת שחייה ענקית, ספא מפואר, חדר כושר, מועדון ילדים מדהים ושירות מעולה. הוא אחד המלונות היפים יותר שיצא לי להיות בהם עם בריכת נוי עצומה ממש במרכזו שיוצרת תחושה של לינה באמצע ג'ונגל קסום. החדרים במלון אמנם מצויידים ומרווחים אך מעט מיושנים ופחות מפוארים מהחדרים במלונות אחרים של רשת Anantara. היתרון הבולט של המלון על פני שאר המלונות באזור זה הוא שהוא נמצא ממש על החוף עם רצועת חוף צמודה ופרטית, מה שכמעט אינו קיים בשאר הלונות שנמצאים על הטיילת בכפר הדייגים.


מה עושים בקוסמוי

באופן כללי, את כל האטרקציות העיקריות שיש לאי להציע ניתן לראות ביום טיול אחד מאורגן שמציעים בכל סוכנות נסיעות שתראו באי. ניתן לטייל עם קבוצה או לסגור נהג פרטי רק עבורכם. נהג פרטי מאפשר גמישות וחופשיות של שליטה בלוחות הזמנים לאורך היום, אך גם מייקר את החוויה כתלות במספר האנשים שיצאו איתכם לטיול.

מקדש Wat Laem Suwannaram קוסאמוי

מקדש הבודהה הגדול Wat Phra Yai - מקדש שבמרכזו פסל בודהה ענק מצופה צהב שנישא לגובה של 12 מטרים. המקדש נבנה ב-1972 ומאז מהווה את אחת האטרקציות המוכרות של האי קוסמוי. הכניסה היא חינם, ניתן להגיע עם רכב ממש לקרבת הפסל אך העליה אליו היא במדרגות שאינן נגישות. מסביב למקדש שוק מזכרות קטן.


מקדש Wat Laem Suwannaram - נמצא בקרבת מקדש הבודהה הגדול גם Wat Laem Suwannaram הוא מקדש בודהיסטי מודרני שעוצב בהשראת האמונה הסינית והתאית. זה מתחם די גדול עם מקדש וכמה פסלים כשבראשם שני פסלי ענק של אלת הרחמים Guan Yin ושל הבודהה הצוחק. הכניסה למתחם היא בחינם.


נקודת תצפית Lad Koh View Point - נקודת תצפית על רצועת החוף Chweng.

נקודת תצפית Lad Koh View Point קוסאמוי

אבן סבא וסבתא Grandfather and Grandmother Rocks - עוד נקודה תיירותית מהמוכרות של קוסמוי. הנקודה נקראת אבן הסבא והסבתא על שום שני סלעי גרניט שנוצרו במקום וצורתם מזכירה אברי מין זכרי ונקבי. בסמוך לנקודה חוף קטן ושוק מזכרות.

אבן סבא וסבתא Grandfather and Grandmother Rocks  קוסאמוי

מפל Namuang Waterfall - מפל מים טבעי גדול ומרשים, שניתן לרחוץ בבריכה שלו. המפל נגיש ואינו דורש הליכה רבה על מנת להגיע אליו בסמוך אליו כמה חנויות ומסעדות קטנות.

מפל Namuang Waterfall קוסאמוי

ספא מומלץ למסאג'

ספא Cyan - בכפר הדייגים של קוסמוי. המסאז' הכי טוב שעשיתי בקוסמוי. ספא ענק, עם חדרים לעיסוי זוגי שמשקיפים לים

ספא Cyan המסג' הכי טוב בקוסאמוי

שווקים

שוק Night Market Fishermans Village - שוק לילה במתקיים שלוש פעמים בשבוע, בימי שני, רביעי ושישי. שוק ענק עם דוכני מזכרות, בגדים, תכשיטים ואמנות בצמוד לשוק אוכל מעולה עם אינספור דוכני מזון מכל הסוגים האפשריים. אחד השווקים היותר מוצלחים שיצא לנו להיות בהם במהלך הטיול בתאילנד. מאוד מומלץ.


קניון Central Samui - קניון מותגים גדול עם כמה חנויות כלבו ומתחם אוכל גדול עם אוכל מהעולם וגם מתאילנד. מחוץ לקניון יש גם שוק מקומי עם דוכני מזכרות, תכשיטים וגם אזור של דוכני אוכל.


שוק Si Khao Night Market - שוק לילה עם אוכל מקומי שפחות מוכר לתיירים. הגענו אליו במקרה כי היינו באזור ונשארנו. בשוק הזה כמעט ולא תראו מנות מוטעמות ל"חיך המערבי". זה שוק מקומי על אמת. המנות כאן אקסטרא חריפות ופחות "עדינות" בטעמים. החוויה האותנטית בהחלט מובטחת.


מסעדות

בית קפה Bar Baguette - בית קפה עם קפה מעולה ומבחר מאפים טריים. ממש בתחילת הטיילת ב-Bophut.

בית קפה Bar Baguette קוסאמוי

בר מסעדה Coco Tams - מסעדה ובר ענק על הטיילת של כפר הדייגים. פעמיים בערב מתקיים במקום מופע אש מרהיב, מומלץ להגיע ולתפוס מקום ישיבה על הפופים שעל החוף ע"מ להינות מהמופע מקרוב. שימו לב, בישיבה על הפופים יש תפריט אלכוהול ונשנושים בלבד, במסעדה יש תפריט אוכל מלא.


מסעדה ו- Elephant Beach Club - Beach Club במרכז חוף צ'אוונג. המועדון נמצא על רצועת חוף מדהימה של הצ'אוונג. במקום תמצאו בריכת שחיה, מיטות שיזוף על החוף ולצד הבריכה, פופים בתוך המים ושמשיות. במקום מסעדה ובר שמגישים אוכל מקומי מעולה וקוקטיילים. הכניסה היא חינם ונדרשת מינימום הזמנה במסעדה.


מסעדת Kawin’s Kitchen - מסעדה מקומית שמגישה אוכל תאילנדי מדהים ומעט שונה. אחת המסעדות היותר מוכרות באזור כפר הדייגים וקוסמוי בכלל, מומלצת הרבה ע"י מקומיים ולא בכדי.


מסעדת The Tent - מסעדת החוף של מלון Sala Samui. מסעדה מעולה עם מגוון מנות מקומיות ומבחר קוקטיילים


מסעדת Duomo - מסעדה איטלקית בחוף צ'אוונג. זו אמנם לא הבחירה הראשונה שלי לאכול אוכל איטלקי בקוסמוי, וזה כי הסיכוי למסעדה מוצלחת הוא די קלוש. אבל Duomo היא לגמרי יוצאת דופן. זו מסעדה שמנוהלת ע"י בחור איטלקי והאוכל בהתאם. הפיצות שיוצאות מטאבון האבן מעולות וגם שאר המנות שהזמנו היו ברמה גבוהה. בנוסף, יש מבחר יין איטלקי שזה תמיד בונוס לא רע :)


מסעדת Supattra Thai Dining - מסעדה/בר יין שנמצאת בחלק הצפוני של קוסמוי. מסעדת fine dining של השפית Suppatra שגם מבשלת בעצמה במטבח של המסעדה. למסעדה תפריט משתנה שנכתב בכל ערב על לוח גיר בהתאם לחומרי הגלם הטריים שזמינים באותו יום. המנות הן ברמה הכי גבוהה שיש, גם בטעם וגם בהגשה. למסעדה תפריט יין עשיר של יינות מכל העולם. נדרש להזמין מקום מראש.


Post: Blog2 Post
bottom of page