top of page
פוסטים אחרונים בבלוג
עקבו אחרי לעוד המלצות
  • Instagram
מצאו מלון

קוטאו - אי הצבים

מתוך שלושת האיים המוכרים והמתויירים של מפרץ תאילנד Ko Tao הוא הקטן ביותר ואולי המיוחד ביותר. משמעות השם קו טאו היא "אי הצבים" כאשר שם זה ניתן לאי על שום צורתו שמזכירה צב. האי הקטן מיושב ע"י פחות מ-1400 תושבים והוא נתמך כמעט לחלוטין על תיירות ובפרט על תיירות צלילה. מי הים הצלולים סביבו והמחירים האטרקטיביים האופייניים לאזור הפכו את האי למוקד משיכה עבור צוללנים מקצוענים וחובבים כאחד.

 Haad Tien Ko Tao קו טאו

הגעה

ההגעה לקו טאו נעשית ע"י סירה או מעבורת מאחד האיים השכנים, קופנגן או קוסאמוי. כאשר האי נמצא במרחק של כשעה הפלגה מקופנגן וכשעה וחצי מקוסאמוי. שימו לב שאם אתם מגיעים מקוסאמוי המעבורת שתקחו תעצור בכל מקרה גם בקופנגן.

Ko Tao קו טאו

לינה

נושא הלינה בקוטאו עלול להיות מאתגר מעט. יש כאן אמנם הרבה מלונות קטנים, גסט-האוסים ומועדוני צלילה אך לא תמצאו כאן ריזורטים ענקיים ומפנקים בדומה לאיים השכנים הגדולים יותר.

באופן כללי, האי הוא שמורת טבע הררית והלינה בו מתחלקת לשני אזורים עיקריים. רוב הוילות המפנקות ובעלות הנופים היפים נמצאות על ההר, היתרון הוא כמובן נוף מדהים של מי טורקיז אינסופיים. החיסרון הוא שהן מבודדות מהכל, כל יציאה לעיירה, למסעדה או לאזור החופים תדרוש נסיעה במונית או קטנוע. ישנה גם אפשרות לישון באזור החוף, אז כמובן היתרון הוא הקרבה לחופים ולמרכז האי. החיסרון הוא שכמעט ואין מקומות לינה ברמה גבוהה באזורים הללו ולכן תאלצו להתפשר מעט על הרמה.

אנחנו בחרנו ללון במלון Haadtien Beach Resort שנמצא בחלק הדרומי של האי. המלון נמצא בצמוד למפרץ הכרישים (Shark Bay) על רצעות חוף מדהימה, מהיפות שראיתי בתאילנד. המלון משתרע על שטח ענק, מלא ירוק ועצי דקל, שנותנים תחושה של אי בודד שהרגע התגלה. בנוסף לחוף, בשטח המלון בריכה גדולה לשירות האורחים וספא. חדרי המלון הן בקתות, חלקן על החוף מה שהופך אותן לייחודיות באי כולו. המלון מציע שירותי הסעה ממנו אל מרכז האי ולרציף המעבורות שלוש פעמים ביום בחינם. בנוסף ממש בסמוך יש חנות השכרה של קטנועים במחיר משתלם.


התניידות

קו טאו הוא אי קטן, קטן מאוד. אין כאן תחבורה ציבורית וגם לא טוקטוקים לשימוש התיירים. הדרך המומלצת והנפוצה להתניידות באי היא השכרת קטנוע. המחירים נמוכים יחסית ויש זמינות גדולה של חנויות השכרה. אפשרות נוספת היא מוניות. במקרה זה כדאי לנסות להשיג מספר של נהג מראש או לבקש מהמלון שאתם ישנים בו להזמין מלון עבורכם. יש לקחת בחשבון שמחיר נסיעה במונית שווה ערך למחיר יומי של השכרת קטנוע.

בנוסף, בחלק מהמלונות יש שירותי שאטל מהמלון למרכז ולאזור המעבורת, בדרך כלל בשעות קבועות וכמה פעמים ביום.

תצפית Koh Nang Yuan Viewpoint

מה עושים בקו טאו

קו טאו הוא אי הצלילות ולכן האטרקציה המרכזית למי שמגיע לכאן היא יציאה לצלילות מסביב לאי. פרט לצלילות כמובן שתמיד אפשר לנצל את החופים המדהימים שיש לאי להציע לרביצה וחיזוק השיזוף.


תצפית Koh Nang Yuan Viewpoint - אחת הנקודות המפורסמות נמצאת דווקא בסמוך לקו טאו. על אי קטן, במרחק של דקות הפלגה נמצא האי Nang Yuan שהוא בעצם שני איים קטנים שמחוברים ברצועת חול דקה. מומלץ להגיע בשעות הבוקר.

תצפית Koh Nang Yuan Viewpoint קו טאו

חוף Haad Tien - החוף של מלון Haad Tien ואחד החופים היפים של האי. ניתן להגיע לכאן גם אם אינכם אורחי המלון ולשלם כניסה חד פעמית לחוף ולבריכה של המלון בעלות של כ-1000 באט או רק לחוף בעלות נמוכה יותר.


החוף של מסעדת Himmapan Beach Bar - חוף מעולה לצפות בו בשקיעות המדהימות של קו טאו.

Ko Tao sunset שקיעה קוטאו

מסעדות

מסעדת The Terrace Restaurant - מסעדה במלון Jamahkiri Resort, אחד מהמלונות המפוארים של האי קו טאו. המלון יושב על צלע הר והמסעדה משקיפה על נוף פתוח מדהים.


ארוחת גורמה ב- The Gallery Restaurant - זו אחת הארוחות היותר טובות שאכלתי בתאילנד ובחיים בכלל. The Gallery היא מסעדה בניצוחה של שפית מקומית שמנוהלת בשותפות שלה ושל בן זוגה. היא נמצאת ממש מעל הבית שלהם שבו הם גם מגדלים הרבה מחומרי הגלם שבהם היא משתמשת ומארחים מדי ערב עד 14 סועדים לארוחה אינטימית ומותאמת אישית. במהלך ארוחת הטעימות נחשפים למנות מהמטבח התאילנדי המסורתי כשלכל מנה מצטרף הסבר על ההיסטוריה והמקור שלה, איך היא נולדה ומאיזה אזור בתאילנד היא מגיעה. זו חוויה מדהימה למי שמבקר בקו טאו ואני מאוד ממליצה לא לוותר. שימו לב שחובה להזמין מקום מראש ולעדכן במידה ויש משהו שאתם לא אוכלים.



Post: Blog2 Post
bottom of page