top of page
פוסטים אחרונים בבלוג
עקבו אחרי לעוד המלצות
  • Instagram
מצאו מלון

ריו דה ג'נרו למטייל

ריו דה ז'נרו היא אחת הערים היפות בעולם עם רצועת חוף ארוכה מוקפת הרים עם אינספור תצפיות מדהימות. העיר עצמה מגוונת מאוד עם אזורים שונים וניתן למצוא בה כמעט הכל, מעוני כבד עד עושר בלתי נתפס, אוכל רחוב מושלם לצד מסעדות יוקרה מהטובות בעולם.

בשבילי היא לא הייתה אהבה ממבט ראשון, שמעתי הרבה על העיר לפני שהגעתי אליה, בעיקר אודות הפשע הרב שבה. קיבלתי שלל אזהרות לא להסתובב עם טלפונים ביד, תיקים מאחורי הגב ובכלל אזורים שפחות מומלץ להסתובב בהם בלילות. אסכם ואומר שלא נתקלתי בשום דבר מזה במהלך חמשת הימים שטיילתי בעיר וכל מי שפגשתי היה נחמד ואדיב, אך לצד זה אומר שכן שמרתי על ערנות בריאה והעדפתי לקחת מוניות על פני תחבורה ציבורית או להימנע מטיולים רגליים ברחובות חשוכים. לכן הטיפ הוא כמובן להפעיל שיקול דעת כמו שלדעתי כדאי לעשות בכל מקום שמטיילים בו.

Rio de Janero ריו דה ז'נרו המלצות

לינה

האזורים המומלצים ללינה בעיר הם קופקבנה, איפנמה וארפואדור שנמצא באמצע, עליהם ישנו פירוט בהמשך. הביקור שלי בריו התחלק לשני סבבים כאשר בפעם הראשונה לנו בשכונת ארפואדור במלון Hotel Arpoador - מלון לא גדול ומומלץ מאוד, נמצא ממש על טיילת ארפואדור עם ארוחת בוקר מצויינת ושירות נפלא.

בפעם השנייה שחזרנו לעיר ישנו במלון Miramar Hotel by Windsor. מלון גדול ומפואר במיקום מעולה ממש ליד טיילת קופהקבנה.

ריו דה ז'נרו Rio de Janeiro

התניידות

ריו היא עיר גדולה, אפשר לומר ענקית אפילו. זו לא בירה אירופאית עם מרכז קטן שניתן ללכת ברגל את כולה ביום יומיים. מדובר במטרופולין ענק ונקודות המפתח שלו דיי מפוזות על המפה. כשתתחילו לחשוב על איפה תרצו לבקר תגלו מיד שהליכה לא תהיה אפשרות פרקטית. את כל ההתניידות בעיר עשינו במוניות באמצעות אובר. זו גם הדרך הבטוחה, המומלצת ביותר וגם לא יקרה יחסית


אזורים ונקודות עניין

קופקבנה Copacabana - אולי השכונה המוכרת ביותר של העיר וגם המתויירת מכולן. כאן נמצאים רוב המלונות. השכונה השוכנת על שפת הים מתהדרת בטיילת ארוכה ויפה שמלאה ברוב שעות היום בתיירים ומקומיים. אינספור דוכני מזכרות ואוכל רחוב.

ריו דה ז'נרו Rio de Janeiro

סיור פאבלות - פאבלה הוא כינוי לשכונת עוני בברזיל. פאבלות נוצרו כתוצאה מבנייה לא חוקית מסביב או בלב הערים הגדולות. אלו הן שכונות פחונים הממחישות את העוני הרב הקיים בברזיל כשלעיתים שכונות אלה ממוקמות במרחק של עשרות מטרים משיכוני פאר ממש בלב הערים. הפאבלות לרוב מנוהלות ע"י מנהיגים מקומיים ואנשי הפאבלות מצייתים לחוקים משלהם ופחות לחוקי המדינה. סיור בפאבלות של ריו הפך מזמן לאטרקציה תיירותית וכמעט ואין תייר שמבקר בריו ולא מבקר בפאבלות.

הסיורים המוכרים ביותר הם סיורים מותאמים לתיירים שמתנהלים באופן דיי סדור וניתן למצוא אותם בשלל אתרי תיירות ובלוגים. את הסיור שלנו עשינו בדרך קצת שונה עם מדריך מקומי בשם פרננדו, דובר עברית שחי בעבר בארץ במסגרת להקת מחול דרום אמריקאית. היום הוא מתגורר בפאבלת קופהקבאנה ונחשב לאחד המפקדים הבכירים בה. השם שלו עובר מפה לאוזן בין המטיילים הישראלים והוא מציע את מה שיהיה הביקור האותנטי ביותר שתוכלו לחוות בפאבלה מקומית. יצרנו איתו קשר בווטסאפ (+5521993893844) וקבענו לבוקר שאחרי. הסיור עם פרננדו היה ללא כל פילטר או צנזורה, הוא הראה לנו את הפאבלה כמו שהיא באמת. במהלך הסיור נחשפים למראות לא פשוטים של עוני, סמים ופשע ואין ספק שזו לא חוויה שמתאימה לכולם. המראות לעיתים היו קשוחים למדי ולא לבעלי לב חלש. אני מאוד ממליצה עליו אך יש לקחת בחשבון שלא מדובר ב"סיור תיירותי" מן המניין.


ארפואדור Arpoador - הנקודה המחברת את שכונת קופקבנה לשכונת איפנמה בין שתי רצועות החוף של שכונות אלה. מדובר באזור היפסטרי ומתוייר עם מגוון מסעדות, בתי קפה, מועדון גלישה וחוף ים. סלע ארפואדור הוא נקודה מומלצת לתצפית לשקיעה ובכל ערב הוא מתמלא בהמון תיירים ומקומיים שבאים להתרשם מהנוף.


איפנמה Ipanema - מערבית לארפואדור נמצאת שכונת איפנמה. גם היא משתרעת לאורך קו החוף ומתהדרת בטיילת ארוכה. זו שכונה מעט רגועה יותר בהשוואה לקופקבנה וניתן למצוא כאן מלונות במחירים נמוכים ממש על הים.


לבלון Leblon - שכונה מערבית לשכונת איפנמה. שכונה זו נחשבת לשכונת יוקרה. היא מועדפת לבילוי על ידי המקומיים ותמצאו כאן אינספור מסעדות מהטובות בעיר. בנוסף זהו אזור קניות מומלץ עם שדרה ארוכה במקביל לקו החוף המלאה בחנויות בגדים ונעליים.


השדרה האולימפית Boulevard Olímpico - בנמל הישן של העיר ישנה שדרה גדולה מעוטרת בציורי גרפיטי ענקיים, הגדולים ביותר שראיתי בחיי. השדרה עוצבה לכבוד אולימפיאדת ריו שהתקיימה ב- 2016.


הספרייה הפורטוגזית Royal Portuguese Cabinet of Reading - הספרייה שדורגה ע"י מגזין Time במקום הרביעי מבין הספריות היפות בעולם, נמצאת במרכז העיר ריו והינה אתר מורשת לאומי. מדובר בנקודת עניין בלבד ששווה ביקור קצר במידה ואתם באזור. הכניסה ללא תשלום.


שכונת לאפה Lapa - שכונת לאפה מפורסמת בברים מסורתיים, מועדונים למופעי מוזיקה ומסיבות סמבה באוויר הפתוח. בסמוך למדגרות סלרון תמצאו בשכונה חנויות עתיקות, פריטי וינטג' וחנויות בוטיק. בשעות הערב מתמלאים רחובות השכונה במבלים, תיירים ומקומיים, מוזיקה חיה נשמעת מאיספור הברים ברחוב ובכל פינה תראו אנשים רוקדים. אזור מומלץ לבילוי ערב.

ריו דה ז'נרו Rio de Janeiro

מדרגות סלרון Escadaria Selarón - המדרגות המפורסמות של ריו דה ז'נרו עוצבו ע"י ג'ורג' סלרון שנולד בצ'ילה. סלרון החל לעצב בשנת 1990 את המדרגות שיצאו מביתו בצבעי דגל ברזיל ולאט לאט התרחב וכיסה את כל המדרגות באריחים, מראות וצבעים. המדרגות נמצאות בשכונת Lapa ונחשבות לאתר תיירותי שהוא בגדר חובה בביקור בריו.

Rio de Janeiro ריו דה ז'נרו מדרגות סלרון

הפארק הבוטני Jardim Botânico - גן בוטאני ענק במרכז העיר ריו דה ז'נרו למרגלות הר קורקובדו ופסל ישו. הוקם ב 1808 ומכיל כ- 6500 זני צמחים. הפארק נחמד לטיול בוקר קצר. כניסה בתשלום.


הפסל של ישו Christ the Redeemer - פסל ישו בגובה 28 מטר שניתן לראות מנקודות רבות בעיר ניצב על פסגת הר הקורקובדו בגובה 710 מטרים, במערב העיר ריו דה ז'נרו. הפסל שנבנה בין השנים 1922 ל-1931 והפסגה של ההר נמצאים בתחומי גן לאומי שהכניסה אליו היא בתשלום. ע"מ להגיע לפסגה ניתן לטפס רגלית או לקחת רכבל מתחתית ההר. הנוף מפסגת ההר על העיר ריו דה ז'נרו פשוט מרהיב.

טיפ - על ראש הפסל ישנה מצלמה שמשדרת את מצב הראות בפסגה בכל שעות היממה וכדאי מאוד לבדוק את רמת העננות לפני שעושים את הדרך לתצפית גם אם זה ע"י התבוננות בו מנקודות שונות בעיר.



פארק לאגה Lage Parque - פארק שנמצא למרגלות הר הקורקובדו ופסל ישו. הפארק ציבורי והכניסה אליו בחינם. בעבר הפארק היה בבעלות פרטית של אנריקה לאגה ואשתו ובמהלך שנות ה-60 הפך לציבורי. בפארק נמצא בית הספר לאמנות ויזואלית ובית קפה באווירה פסטורלית.

Rio de Janeiro ריו דה ז'נרו פארק לאגה

סלע הטלגרף Pedra do Telegrafo - נקודת תצפית מהמוכרות והמפורסמות בריו. בפועל, הסלע נמצא בפרברי ריו דה ז'נרו כשעה וחצי נסיעה ממרכז העיר לכיוון דרום מערב לאורך קו החוף. את הנסיעה אפשר לעשות בתחבורה ציבורית, זה דיי מסובך וידרוש שני אוטובוסים לפחות, או, במונית אובר ישירות לנקודה, זה יהיה קצת יקר יותר אבל הרבה הרבה יותר נוח.

ריו דה ז'נרו Rio de Janeiro telegrapho

ההגעה לנקודת עצמה לא פשוטה וכרוכה בטיפוס רגלי של כשעה במעלה שביל תלול. השביל עצמו מתחיל מכנסייה צהובה בשכונת Barra de Guaratiba (לחפש בגוגל: Subida para Trilha Até a Pedra Do Telegrafo) שם מתחיל הסימון הלבן שמוביל לצוק. במהלך העלייה חפשו את הסימון הלבן בצורת חץ או פס. כשתגיעו לסלע אל תופתעו כשתראו תור של אנשים, המקום לא גדול ומאוד מאוד תיירותי. בפסגה גם ישנו צלם מקומי שמציע לצלם אתכם בשלל תמונות פוטוגניות עם הצוק המפורסם והנוף המדהים הנשקף ממנו. מדובר באחלה טיול יום ברמת קושי בינונית. קחו אתכם מים לדרך.


מסעדות

אכול כפי יכולתך Cortes da Casa - אכול כפי יכולתך הוא מבחינתי אטרקציה בפני עצמה בברזיל וחייבים לאכול במסעדה כזאת לפחות פעם אחת בזמן הטיול. המסעדה שבחרנו היא מהמומלצות בריו ועובדת בשיטת השיפוד הרץ. המנות הראשונות, הסלטים והתוספות, שלהפתעתי היו מעולים וכללו מבחר פירות ים ודגים, נמצאים בבופה פתוח שניתן לאכול ממנו באופן חופשי לאורך כל הארוחה. לאחר שמתיישבים מקבלים דף עם אופציות שונות של בשרים ואפשרות לדרג מה תעדיפו לאכול יותר ופחות. במהלך הארוחה, בכל כמה דקות יגיע לשולחן מלצר עם שיפוד בשר,יספר על הנתח ויציע לחתוך לכם ממנו הישר לצלחת. הבשרים המוגשים במסעדה הם מהרמות הגבוהות ביותר. זו אחת הארוחות הטעימות שתאכלו. ממליצה להגיע רעבים.

מסעדת מישלן Oro - מסעדת ORO נמצאת בשכונת לבלון היוקרתית והיא מעוטרת שני כוכבי מישלן משנת 2015. המסעדה מגישה אוכל גורמה ברזילאי מחומרי גלם מקומיים. ללא ספק אחת המסעדות המיוחדות שאכלתי בהן. האוכל במסעדה פשוט מדהים. התפריט מובנה מראש בצורה של תפריט טעימות רגיל או מורחב. ניתן להתאים חלק מהמנות במידה ולא אוכלים הכל.


מסעדת Nola בלבלון - בר מסעדה עם מטבח פיוז'ן. אוכל ברמה גבוהה ומבחר יינות מעולה מהעולם.


מסעדה בפארק Lage - יותר בית קפה ממסעדה. מנות נחמדות, פשוטות יחסית. נחמד להגיע לארוחת בוקר או בראנץ'.

מסעדה בפארק Lage ריו דה ג'נרו

Post: Blog2 Post
bottom of page