top of page
פוסטים אחרונים בבלוג
עקבו אחרי לעוד המלצות
  • Instagram
מצאו מלון

המדריך המלא למיקונוס

מיקונוס שייך לארכיפלג האיים הקיקלדיים בדרום הים האגאי. הוא אחד האיים המתויירים של יוון עוד משנות ה-60 של המאה הקודמת. האי מוכר כאי המסיבות של יוון והוא מושך אליו מפורסמים וצעירים מכל רחבי העולם, אך לא רק. ההגעה לאי היא בטיסה ישירה מישראל שמפעילה חברת Blue Bird כמה פעמים בשבוע ואורך הטיסה הוא כשעה וארבעים דקות.

אנחנו טיילנו במיקונוס עם דןדן כשהיה בן 1.9 וגילינו שיש גם לא מעט משפחות שמגיעות לחופשה באי היפהפה. להלן המדריך המלא למיקונוס עם כל ההמלצות לחופשה מושלמת באי.

Mykonos Psarou beach מיקונוס

עונה מומלצת

העונה המומלצת לביקור באי היא בין החודשים יוני עד ספטמבר. שיא התיירות הוא בחודשים יוני עד אוגוסט, אז האי הכי עמוס במבקרים. למרות שמיקונוס נמצא באזור שבו נעים בכל חודשי השנה כדאי לדעת שבחודשים מחוץ לעונת התיירות חלק ממקומות הבילוי והמסעדות אינם פעילים. אנחנו טיילנו במיקונוס בסוף ספטמבר וזכינו למזג אוויר מעולה וחם מספיק לרחצה בים ובבריכה.


התניידות

מיקונוס הוא אי קטן שכמעט ואין בו אפשרות לתחבורה ציבורית. ישנן כמה מוניות אך הן מעטות ויקרות בהתאם להיצע. בנוסף יש שאטלים שנוסעים בין האזורים השונים. כדאי לקחת בחשבון שהם יוצאים בשעות ספציפיות ודורשים המתנה בתורים ארוכים לטובת רכישת כרטיסים.

רוב התיירים פשוט בוחרים להשכיר רכב או באגי. אנחנו שכרנו רכב שהזמנו מראש לפני הנסיעה. טיפ חשוב שכדאי לקחת בחשבון הוא שהכבישים במיקונוס צרים מאוד (!) ויש מחסור בחניה, על כן אני מאוד ממליצה לשכור רכב קטן ככל הניתן.

חניה - האזור הראשי של העיירה במיקונוס הוא מדרחוב ואין אליו כניסת רכבים. קצת לפני ההגעה לאזור הזה ישנו חניון עפר חינמי שאמנם נראה עמוס אך במשך חמשת הימים שהיינו באי תמיד הצלחנו למצוא בו חניה.


לינה

בהתאם להיותו אי מתוייר אפשרויות הלינה במיקונוס הן רבות ומגוונות. כשהתחלנו את החיפוש היה חשוב לנו למצוא מלון שיהיה באזור ידידותי למשפחות ובאזור פחות הומה ו"מסיבתי" אך שעדיין יהיה קרוב יחסית למרכז. חיפשנו מלון עם בריכה וחוף צמוד שנוכל לשהות בו רוב שעות היום עם דןדן.

בחרנו במלון Mykonos Blu שנמצא בחוף Psarou במרחק של 12 דקות נסיעה מהמרכז. קראנו המון ביקורות ובהן בלט שהמלון ידוע כידידותי למשפחות ואכן במהלך השהייה פגשנו לא מעט מטיילים עם ילדים קטנים. למלון חוף פרטי עם מיטות שיזוף לשימוש אורחי המלון, דבר שאינו טריוויאלי במיקונוס, ובנוסף בריכת מי ים מדהימה. ארוחת הבוקר מוגשת בחלל יפייפה עם מגוון עצום ואיכותי העומד בסטנדרט של מלון יוקרה. למרות שהמלון היה די מלא במהלך החופשה הוא הרגיש הכי אינטימי שיש.

מיקונוס מוכר כ"אי הרוחות" אך לא בכל האזורים. מפרץ Psarou בדרום האי היה נטול רוחות כמעט לחלוטין וזה עוד יתרון ללינה באזור בסוף העונה כשמזג האוויר מתחיל להתקרר.


מלון מומלץ נוסף שהיה אופציה שנייה שלנו וגם הוא מותאם מאוד לחופשה עם ילדים הוא Mykonos Blanc. גם הוא מלון עם חוף פרטי שנמצא מרחק נסיעה קצר ממרכז מיקונוס.

מלון מומלץ במיקונוס

מה עושים במיקונוס

מרכז האי מיקונוס וגם כל האטרקציות המוכרות הוא אזור די קטן של סמטאות ורחובות ציוריים עם אינספור חנויות מעצבים ומזכרות, ברים ומסעדות. האזור כולו הוא מדרחוב שאין אליו כניסת רכבים וניתן לחצות אותו לאורכו ולרוחבו בזמן די קצר. להלן כמה נקודות שכדאי לעבור בהן בזמן השיטוט שלכם באי.

Mykonos beach מיקונוס חופים

טחנות הרוח Windmills of Mykonos - אחת מהנקודות האייקוניות של מיקונוס הן טחנות הרוח הישנות העומדות על גבעה גבוהה המשקיפה על האי.

טיפ - תחנת רוח נוספת בשם Boni's Windmill נמצאת באזור מעט מבודד יותר אך גם פחות עמוס בתיירים.

טחנות הרוח Windmills of Mykonos

ונציה הקטנה View of Alefkandra Little Venice - עוד נקודה אייקונית של האי מיקונוס. הבתים על המים שמזכירים את ונציה הם ההשראה לשם של האזור המתוייר הזה. זוהי אחת הנקודות היפיפיות בעיר לצפייה בשקיעה מאחת המסעדות ברצועת הטיילת הקטנה הזאת אשר משקיפה לים וטחנות הרוח.

ונציה הקטנה View of Alefkandra Little Venice מיקונוס Mykonos

כנסייה Panagia Paraportiani - כנסייה לבנה עתיקה מהמאה ה-15, ואחת מנקודות הציון המוכרות של מיקונוס. זוהי הכנסיה העתיקה ביותר באי וגם המפורסמת מכולן.

כנסייה Panagia Paraportiani Mykonos מיקונוס

כנסיית Agia Kyriaki Church - כנסייה וכיכר מרכזית בתחילת רחוב Matogianni. הכנסייה לרוב מקושטת בפרחים מה שהופך אותה לנקודה פוטוגנית במיוחד.

כנסיית Agia Kyriaki Church מיקונוס Mykonos

מסעדות במיקונוס

המלצה כללית למיקונוס היא לוותר על הספונטניות בכל הקשור למסעדות, בדגש על ארוחת ערב. טיילנו במיקונוס בסוף עונת התיירות ועדיין כל המקומות המומלצים והמבוקשים שקראנו עליהם היו עמוסים בערבים. על כן, על מנת לא להרגיש שמתפשרים ממליצה להזמין מקומות מראש.

Mykonos Psarou beach מיקונוס

טברנה Nikos Gallop Restaurant - נמצאת ממש מול מלון Mykonos Blu. מסעדה מקומית מעולה עם תפריט פירות ים ודגים טריים על האש.


מסעדת Nautilus - מסעדה מקומית אך מעט מוקפדת יותר במרכז העיר. תפריט יווני קלאסי עם מגוון דגים טריים וגם פסטות וריזוטו. נדרש להזמין מקום מראש אם מגיעים לארוחת ערב.


מסעדת Avli Tou Thodori - מסעדה מקומית בתחילת חוף Paralia Platis Gialos. מסעדה מעולה ממש! הגענו לארוחת צהריים והתאהבנו בכל המנות. מגוון דגים ופירות ים עשיר ואיכותי.


מסעדת Kadena - מסעדה מקומית על הטיילת ממש בסמוך לנמל מיקונוס. אחת המסעדות המוכרות והמומלצות עם מגוון מנות מהמטבח היווני הקלאסי. במידה ומגיעים לארוחת ערב מומלץ להזמין מקום מראש.


מסעדת Alesta Restaurant Mykonos - מסעדה יוונית מקומית שעברנו לידה מדי ערב ומדי ערב היא הייתה עמוסת אורחים. אנחנו אכלנו בה ארוחת צהריים מעולה.


מסעדת Sale & Pepe, Mykonos - מסעדה מקומית קטנה ומוכרת, ממש בכניסה למרכז העיר. תפריט איטלקי עשיר עם מגוון פסטות ופיצות, לצד פירות ים ודגים. המנות כאן היו קטנות יחסית לשאר המקומות שאכלנו בהם באי אך גם מהטעימות יותר.


מסעדת Krama Mykonos - מסעדת פיין דיינינג ברמה גבוהה. תפריט מוקפד של מנות יווניות קלאסיות עם טוויסט. המון טעמים לא שגרתיים.


ברים

דאנס בר Negrita Bar Mykonos - דאנס בר עם מוזיקה כייפית. דיג'יי בכל ערב ואווירת מסיבה של ממש. בר Rhapsody Bar - בר מסעדה עם נוף לטחנות הרוח. ספוט מומלץ לצפייה בשקיעה. שימו לב שהישיבה בחוץ היא עבור מי שמזמין משקאות אלכוהוליים. במידה ומגיעים לשקיעה מומלץ מאוד להזמין מקום מראש.

בר Rhapsody Bar מיקונוס Mykonos

גלידה

גלידריה SNOW Gelato - גלידריה סופר טרנדית שנמצאת ממש בסמוך לונציה הקטנה.

גלידריה Kayak Ice Cream Store - גלידריה מעולה במרכז העיירה.

בית קפה וגלידריה THE MILKY WAY - ממש בסמוך לנמל מיקונוס. נחמד לקחת קפה ו/או גלידה ולשבת על אחד הספסלים שצופים אל הים.

בית קפה וגלידריה THE MILKY WAY

Post: Blog2 Post
bottom of page