top of page
פוסטים אחרונים בבלוג
עקבו אחרי לעוד המלצות
  • Instagram
מצאו מלון

מה אוכלים בפראג

פראג היא פנינה קולינרית שלטעמי אפילו עוד לא הגיעה לשיא שלה אבל כבר מושכת עניין ומספקת מגוון לאניני הטעם באשר הם. הסצינה הקולינרית בפראג החלה להתפתח רק לאחר שחרורה מהשלטון הסובייטי בשנות ה-90. עד אז נמנעה כניסה של המערב כמעט לחלוטין והמטבח הצ'כי היה מאוד לא מגוון ואף נתון להגבלות חוקתיות. בשלושים השנים האחרונות פראג מגלה את אוכל העולם לצד חיזוק מעמד המטבח המקומי, יש בה מספר מסעדות מישלן, מגוון ברים ובתי קפה מוערכים. 

התרבות הצ'כית מושטתת על בילוי במסבאות, היא המדינה השיאנית בצריכה בירה לנפש, כאשר צ'כי ממוצע שותה כ-180 ליטר בירה בשנה. זה לא מחזה חריג לראות את הברים המקומיים מתמלאים בשעות הצהריים וזה אף נהוג לשתות גם בהפסקת הצהריים בין ישיבה לישיבה. אם תזמינו מקום למסעדה תגלו שתישאלו מהו משך הזמן אליו תרצו להגיע וזאת מכיוון שבפראג לא נהוג להגביל זמן אירוח במסעדה ואם חפצתם בכך תוכלו לשבת על כוס בירה גם במשך חמש שעות ולא יגידו לכם כלום על כך.  


Prague food


סיור אוכל בפראג

סיור אוכל הוא עבורי חלק בלתי נפרד מטיול מוצלח ואין זה סוד שאין כמעט טיול עירוני מהשנים האחרונות שויתרתי על החוויה. המטבח הוא הדרך האולטימטיבית מבחינתי לחוות את המקום ולהתרשם מהתרבות וההיסטוריה המקומית על גווניה. יצאנו לסיור אוכל עם Taste Of Prague שהוקמה ב-2011 על ידי זוג מקומיים שעזבו את הקריירה במשרד לטובת החלום. הסיור הועבר על ידי מדריכה דוברת אנגלית רהוטה עם המון הסברים ושיתוף ידע. הוא כלל ביקור בשלוש מסעדות ופטיסרי כשבכולם הטעימות התרכזו באוכל צ'כי מקומי מהפשוט והבסיסי ועד היותר מפונפן ומודרני, לצד אלכוהול מקומי מכל הסוגים. זה בהחלט אחד הסיורים היותר טובים שיצא לי להשתתף בהם, גם מבחינת סוג וכמות האוכל וגם מבחינת החוויה הכוללת. 


מסעדות וברים מומלצים בפראג

בר קוקטיילים Orange Bar - בר קוקטיילים קטן וחמוד עם מגוון קוקטיילים קלאסיים לצד מיוחדים יותר. 

בר קוקטיילים Orange Bar prague

בר Lokál Dlouhááá - בר מסעדה צ'כי מקומי עם עיצוב רטרו ומנות מהמטבח הסובייטי הקלאסי כמו סלט תפוחי אדמה והרינג. זה הבר הכי ארוך בפראג והוא מלא כמעט לכל אורך שעות היום. החוויה המקומית האולטימטיבית. 

בר Lokál Dlouhááá Prague

מסעדת U Glaubiců - מסעדה מקומית עם מגוון מנות צ'כיות קלאסיות ובירה מהחבית. נמצאת באזור מצודת פראג והיא מעולה לארוחת צהריים של אחרי ביקור באזור. כדאי לקחת בחשבון שלמרות שמדובר במקום די גדול כשהגענו בשעת צהריים לא היה שולחן פנוי ונאלצנו להמתין בתור. 



מסעדת Kantýna - מסעדת בשרים שכל מטרתה היא הגשת הבשר האיכותי ביותר על כל סוגיו. המסעדה פועלת בשירות עצמי, יש שולחנות ישיבה וגם בר עמידה. הבשר מדהים! 



מסעדת KRO Karlín Bistro & Cocktail Bar - מסעדה ובר קוקטיילים טרנדי. התפריט מורכב ממנות מקומיות עם טוויסט מודרני כאשר מנת הדגל היא עוף ברוטב המיוחד של המקום שנחשב מהטובים בעיר. 


מסעדת Marie B - מסעדת פיין דיינינג עם קונספט ייחודי. תפריט המורכב מחמש מנות חסוי ועליכם לגלות בזמן האכילה ממה מורכבות המנות שאתם אוכלים. חוויה ייחודית בהחלט שמחדדת את החושים ומעצימה את הריכוז במתרחש. ערב לא שגרתי ומומלץ ביותר. 


מסעדת La Degustation - מסעדה בעלת כוכב מישלן שמציעה תפריט טעימות של חמש מנות. חלל המסעדה הוא מהיפים שראיתי וכך גם המנות שהוגשו. 


מסעדת Field - מסעדת גורמה מעוטרת כוכב מישלן המציעה בחירה בין שני תפריטי טעימות של חמש ושבע מנות. תפריט עשיר שכל מנה בו היא סיפור, ניתן לבצע התאמות לחלק מהמנות.




מאפיה Good Food Coffee & Bakery - מאפייה מומלצת לקינוח קיורטוש מסורתי עם גלידה.


קונדיטוריה Cukrarna Mysak - קונדיטוריה מפורסמת שמוכרת בעיקר בזכות קינוח בריוש ברוטב וניל חם. מומלץ ביותר! 

קונדיטוריה Cukrarna Mysak Prague


Post: Blog2 Post
bottom of page